Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Gemilerin onundeki cikinti ne ise yarar?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Gemilerin önündeki çıkıntı ne işe yarar?​

bulbous bow , veya kısaca bulb olarak da bilinen, özellikle tanker gibi büyük gemilerin önünde bulunan, burunumsu çıkıntıdır. bu çıkıntı halk arasında genel olarak teknenin ne kadar daha yük alabileceğinin göstergesi olarak bilinir.

Gemiyi suyun üstünde tutan nedir?​

Gemiyi suyun üstünde tutan nedir?
Gemilerin suda batmadan devam edebilmesinin temel nedeni aslına bakılırsa yoğunluktur. Genelde suyun yoğunluğundan fazla yoğunluğu bulunan cisimler batmaktadır. Ancak suyun yoğunluğundan daha az bir yoğunluğa sahip olan cisimler su üzerinde yüzmeye devam eder.

Gemiler en fazla ne kadar yük taşır?​

Ultra Büyük Ham Taşıyıcı (ULCC) ve Çok Büyük Ham Taşıyıcı (VLCC) gemilerinden kısmen daha küçük olan tanker 70,000 ila 100,000 metrik ton arası değişen yük taşıma kapasitesine sahiptir. Aframax gemilerinin ortalama yük taşıma kapasitesi yaklaşık 750,000 varildir.

Bir yük gemisi ne kadar kazanıyor?​

Bir yük gemisi ne kadar kazanıyor?
Çalışılan gemi şirketine göre de değişmesiyle birlikte mesafe, dönem de etki eden bir faktördür. Aylık maaşları 4.000 $ ‘a kadar yüksek ve 2.125 $ kadar düşük olan sıradan denizci maaşlarının çoğunluğu şu anda 2.583 $ ile 3.458 $ arasında değişmektedir.

Bir madeni para suda batarken gemi neden batmaz?​

Metal paraların ağırlıkları ve yoğunlukları suyun kaldırma kuvvetine dayanmayarak batmasına neden olur.

Geminin uç kısmına ne denir?​

Geminin uç kısmına ne denir?
Pruva veya baş, bir su taşıtının burun kısmı. Taşıt hareket hâlinde iken en önde kalan kısımdır ve pupa (kıç) kavramının zıttıdır. Bir gemide başın en önemli görevi suyu yararak sürüklemeyi (direnci) azaltmaktır.

Gemi ne kadar suya batar?​

Yaygın değerler yolcu gemileri için 6-8; yük gemileri için 5-7 ve çekici römorklar için 3-5’dir.

1 yük gemisi kaç ton yük taşıyabilir?​

1 yük gemisi kaç ton yük taşıyabilir?

Bir yük gemisi kaç ton?​

Modern yolcu gemileri, büyüklük ve kapasitelerine göre üç kategoriye ayrılıyor: 500 yolcu kapasiteli, 2 bin-20 bin ton ağırlığında ve daha büyük limanlara girebilen gemiler; 500-1000 yolcu kapasiteli, ağırlığı 50 bin tona kadar çıkabilen orta büyüklükteki gemiler; 1000-3000 yolcu kapasiteli ve 150 bin tona yaklaşan …

Gemide çalışanlar ne kadar maaş alıyor?​

Gemide çalışanlar ne kadar maaş alıyor?
Kaptan ve baş mühendis konumunda çalışan gemi adamları 12 bin dolar ödeme alır. 2.kaptan ve 2. mühendis konumunda çalışan gemi adamları 8 bin 300 ile 9 bin dolar arası ödeme alır. 3.kaptan ve 3. mühendis konumunda çalışan gemi adamları 3 bin 500 ile 4 bin 300 dolar arası ödeme alır.

Armatörler ne kadar para kazanıyor?​

Bazı küçük armatörler 10000 dolar gibi rakamlar kazanırken, büyük armatörlerin kazançları ise 30000 milyon dolara kadar çıkabilmektedir.
 
Gemilerin önündeki çıkıntı veya "bulbous bow", genellikle büyük tanker gibi gemilerde bulunan ve teknenin hidrodinamik performansını artırmaya yönelik bir tasarım öğesidir. Bu çıkıntı, su direncini azaltarak geminin hızını artırabilir, yakıt tüketimini azaltabilir ve dalgalarla olan etkileşimi minimize ederek seyir konforunu artırabilir.

Gemileri suyun üstünde tutan temel unsurlardan biri suyun kaldırma kuvvetidir. Gemiler, suyun yoğunluğundan daha az yoğunluğa sahip oldukları için suyun üstünde yüzebilirler. Bu, geminin yapısal tasarımı ve şekli, su altı hacmi, yüzdürme gücü, dengeleme tankları gibi faktörlere bağlıdır.

Geminin taşıma kapasitesi geminin boyutuna, tipine ve amaçlandığı göreve bağlı olarak değişiklik gösterir. Örneğin, Ultra Büyük Ham Taşıyıcı (ULCC) ve Çok Büyük Ham Taşıyıcı (VLCC) gemilerinin yük taşıma kapasitesi 70,000 ila 100,000 metrik ton arasında değişebilir. Tanker gemilerinin yük taşıma kapasitesi Aframax gemileri için yaklaşık 750,000 varile kadar çıkabilir.

Geminin batması veya suyun üstünde tutulması, geminin yoğunluğu ile suyun yoğunluğu arasındaki ilişkiyle açıklanır. Metal paralar suya batarken, gemiler su üstünde kalabilir çünkü gemilerin büyüklüğü, şekli ve yapısal özellikleri suyun kaldırma kuvvetini karşılayacak şekilde tasarlanmıştır.

Geminin uç kısmına "pruva" veya "baş" denir. Bu bölüm geminin ileri yöndeki keskin kısmıdır ve suyun yarılarak direnci azaltması gibi önemli bir işleve sahiptir.

Gemilerin batması durumunda genellikle yolcu gemileri için 6-8; yük gemileri için 5-7 ve çekici römorklar için 3-5 metreye kadar batma miktarları hesaplanır. Bu değerler geminin su üzerinde olan kısımlarını belirtir.

Geminin taşıma kapasitesi, boyutu ve tipine göre değişebilir. Modern yük gemileri farklı tonajlarda yük taşıyabilirler ve genellikle tonajları geminin tipine ve amacına bağlı olarak değişir.

Gemide çalışan personelin maaşları genellikle pozisyonlarına, deneyimlerine ve çalışılan armatöre göre değişiklik gösterir. Örneğin, kaptan ve baş mühendis gibi üst düzey pozisyonlarda çalışan gemi personeli daha yüksek maaşlar alabilirken, alt kademelerde çalışan personelin maaşları daha düşük olabilir.

Armatörlerin kazançları, işlettikleri gemi sayısı, gemilerin taşıdığı yükün türü ve miktarı gibi faktörlere bağlı olarak değişir. Küçük armatörlerin kazançları genellikle daha düşük olabilirken, büyük armatörler milyonlarca dolara varan gelir elde edebilirler.
 
Geri
Üst