- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 174.960
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Gemilerin alt kısmı neden kırmızı olur?
Boyaya kırmızı rengini veren de bakırdı. İşte bu sayede gemiler zarar görmez ve bu sayede su altında toplanan şeyler yüzünden hasar görmez ve ağırlaşmaz. Bu arada gemiye yapışan şeyler geminin yapısını bozmakla kalmaz, aynı zamanda sürtünmeyi de arttırır.Gemiler neden yan yatmaz?
Gemilerin batmamasının temel sebebi aslında yoğunluk ile alakalıdır. Suyun yoğunluğundan ağır olan tüm cisimler batarken, hafif olan cisimler ise suyun yüzeyinde kalır. Gemiler taban kısmının oyuk yapıları sayesinde suyun yoğunluğundan daha hafif kalmayı ve dolayısıyla yüzmeyi başarırlar.
IA iç kabin ne demek?
İç Kabinler: Cruise gemilerinde en ekonomik kabin tipleri iç kabinlerdir. Dört duvarı olan ve herhangi bir penceresi olmayan kabinler, bütçesini oda yerine gezeceği şehirlere daha fazla ayırmak isteyenler için idealdir. Gemi hayatı oldukça hareketli olup, odalar neredeyse sadece uyumak için kullanılmaktadır.Gemi demir olduğu halde neden batmaz?
Bunun temel nedeni yoğunluktur. Yani gemilerin yoğunluğu suyun yoğunluğundan daha az olduğu için suyun kaldırma kuvveti daha etkili hale gelir. Her ne kadar gemide metal daha fazla ve daha yüksek ağırlığa sahip olsa bile, geminin toplam yoğunluğuna bakıldığında sudan azdır.
Büyük gemilerde dengeyi ve stabilizasyonu sağlamak için kullanılan sistem, özellikle küçük dalgalarda gemiyi daha az sallanan bir hale getirir. Büyük gemilerde dengeyi ve stabilizasyonu sağlamak için kullanılan sistem, özellikle küçük dalgalarda gemiyi daha az sallanan bir hale getirir.
Bir geminin kaç metre suyun altında kalan kısmı?
deniz otobüsleri hafif ve hızlı olduğundan su çekimi (draft) az olur. normalde ticari yük taşıyan gemilerin ortalama 4-5 metrelik kısmı su hattının altında kalır.
Demir suda battığı halde ne için demirden yapılan gemiler suda yüzmektedir?
Gemilerin suda batmadan devam edebilmesinin temel nedeni aslına bakılırsa yoğunluktur. Genelde suyun yoğunluğundan fazla yoğunluğu bulunan cisimler batmaktadır. Ancak suyun yoğunluğundan daha az bir yoğunluğa sahip olan cisimler su üzerinde yüzmeye devam eder.Iç kabin Ros nedir?
Tüm gemi seyahat şirketlerinin “GTY Garanti tipi kabin” ya da “ROS kabin” şeklinde isimlendirilen kabin kategorileri mevcuttur. Bu kabin kategorisinin özelliği gemi rezervasyon sisteminde size kabin numarası atanmamasıdır. Gemi biletiniz oluşturulana kadar gemide hangi numaralı kabinde konaklayacağınız belli değildir.
Gemiler çok büyük olmasına rağmen nasıl suda yüzer?
Gemiyi dengede tutan nedir?Geminin istenen su hattında dengede olabilmesi için bu su hattındaki sephiye kuvveti ile toplam ağırlık birbirine eşit ve zıt yönlü olmalıdır.
Deniz yüzeyinin altında giden gemi nedir?
Denizaltı, su altında ve su yüzeyinde hareket edebilen bir deniz aracıdır. Deniz Kuvvetlerinde görev yapan diğer tüm gemiler gibi denizaltılar da ön ada sahiptir.
Batık gemiler neden çıkarılmaz?
Gemi batığı neden çıkarılamaz sorusu deniz tutkunları tarafından sıklıkla merak edilen bir konudur. Öncelikle teknik olarak bakıldığında batan gemilerin çıkarılmaması için hiçbir sebep yoktur. Yani aslında doğru bir operasyon sayesinde kolaylıkla batan gemiler çıkarılabilir.Gemilerde denge kavramı nedir?
Denge koşulu sephiye ve ağırlık merkezlerinin aynı düşey doğru üzerinde olmasını zorunlu kılar. Böylece gemi ağırlık ve sephiye merkezleri aynı düşey doğrultuda olacak şekilde uygun meyil ve trim açılarında yüzecektir.