Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Gemiler neden yavas?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Gemiler neden yavaş?​

diğer gemilere oranla çok çok yavaş gider. bunun nedeni, yük gemileri çok ağırdır ve sürtünmeyle başa çıkmak zorundalar. hızlarını artırdıklarında sürtünme oranı artar ve bu da daha çok güç gerektirir. dolayısıyla yakıt tüketimi ciddi oranda artar.

Gemide iç kabin dış kabin farkı nedir?​

İç kabinde konakladığınızda hizmet kalitesinde herhangi bir değişiklik olmaz, bu da iç kabin tercih edilmesi için önemli bir etkendir. Dış Kabinler: Geminin dış kısımlarında ve alt güvertelerde yer alan bu kabinler de kendi içerisinde, görüş kısıtlı olanlar ve görüş engelsiz kabinler olmak üzere ikiye ayrılır.

Gemiler en fazla ne kadar yük taşır?​

Gemiler en fazla ne kadar yük taşır?
Ultra Büyük Ham Taşıyıcı (ULCC) ve Çok Büyük Ham Taşıyıcı (VLCC) gemilerinden kısmen daha küçük olan tanker 70,000 ila 100,000 metrik ton arası değişen yük taşıma kapasitesine sahiptir. Aframax gemilerinin ortalama yük taşıma kapasitesi yaklaşık 750,000 varildir.

Kuru yük gemisi ne kadar kazanır?​

Kuru yük gemisi ne kadar kazanır?
Günlük kirası 300 bin doları aştığı dönemde 100 milyon dolara satılan 170.000 dwt üstü dökme kuru yük gemileri, şu günlerde 10 bin doların üstünde navlun bulabilirse şanslı kabul ediliyor. Aşırı gemi arzı panamax ve capesize tipi gemilerin saltanatını devirdi.

Iç kabin Ros ne demek?​

Tüm gemi seyahat şirketlerinin “GTY Garanti tipi kabin” ya da “ROS kabin” şeklinde isimlendirilen kabin kategorileri mevcuttur. Bu kabin kategorisinin özelliği gemi rezervasyon sisteminde size kabin numarası atanmamasıdır. Gemi biletiniz oluşturulana kadar gemide hangi numaralı kabinde konaklayacağınız belli değildir.

Blue Sapphire gemi kimin?​

Blue Sapphire, ANEX Tour’un sahibi olduğu ve işlettiği bir yolcu gemisidir. 1981 yılında yapılan Blue Sapphire, Bremer Vulkan’a ait Almanya’nın için Hapag-Lloyd Cruises olarak Europa’da inşa edilmiştir. 1999’da Europa tarafından Star Cruises’a satılan gemi, bir yıl sonra Superstar Aries olarak yeniden adlandırılmıştır.

1 yük gemisi kaç ton yük taşıyabilir?​

1 yük gemisi kaç ton yük taşıyabilir?

En büyük kuru yük gemisi kaç ton taşır?​

En büyük kuru yük gemisi kaç ton taşır?
Dünyanın en büyük dökme kuru yük gemisi (VLOC) ‘Vale Brazil’ ilk seyrine çıktı. 400.000 dwt’Lik geminin fiyatı 130 milyon dolar. Daewoo Tersanesi, Brezilyalı maden şirketi Vale için dünyaın en büyük dökme kuru yük gemisini (bulk) inşa etti.
Armatörler ne kadar para kazanıyor?​
Bazı küçük armatörler 10000 dolar gibi rakamlar kazanırken, büyük armatörlerin kazançları ise 30000 milyon dolara kadar çıkabilmektedir.
 
Merhaba! Gemiler neden yavaş gider konusunda verdiğiniz bilgiler doğru. Yük gemilerinin ağırlığı ve sürtünmeyle başa çıkmak zorunda olmaları hızlarını etkileyen önemli faktörlerdir. Ayrıca yük gemilerinde hızı artırmak, sürtünme oranını da artırarak daha fazla güç gerektirir ve dolayısıyla yakıt tüketimini ciddi oranda artırır.

Gemide iç kabin ile dış kabin arasındaki farklar da önemli bir konudur. İç kabinde konakladığınızda hizmet kalitesinde herhangi bir değişiklik olmaz ve bu da iç kabin tercih edilmesini etkileyen faktörlerden biridir. Dış kabinler ise geminin dış kısımlarında veya alt güvertelerde yer alabilir. Bu kabinler genellikle görüş açısı veya konumlarına göre farklılık gösterebilir.

Gemilerin taşıma kapasiteleri oldukça geniş bir skalada değişebilir. Örneğin, tanker gemileri 70,000 ile 100,000 metrik ton arasında yük taşıyabilirken, Aframax gemilerinin ortalama yük taşıma kapasitesi yaklaşık 750,000 varil olarak bilinmektedir.

Kuru yük gemilerinin kazançları da üzerinde durulan bir konudur. Kuru yük gemilerinin günlük kirası 300 bin doları aştığı dönemde, 100 milyon dolara kadar satılabildiği ve günümüzde navlun gelirlerinin 10 bin doların üzerinde olması durumunda şanslı kabul edildiği belirtilmektedir.

Iç kabin Ros terimi, gemi seyahat şirketlerinin kabin kategorilerini tanımlayan bir terimdir. Bu kategoriye dahil olan kabinlerde rezervasyon yapıldığında bir kabin numarası atanmaz ve bilet oluşturulana kadar hangi kabinde konaklanacağı belli olmaz.

Blue Sapphire gemisinin ANEX Tour'a ait ve işlettiği bir yolcu gemisi olduğu ve ilk olarak 1981 yılında Almanya'da inşa edildiği detayı verilmiştir.

En büyük kuru yük gemisinin Vale Brazil olduğu ve 400.000 dwt kapasiteye sahip olduğu belirtilmiştir. Diğer yandan armatörlerin kazançları da geniş bir aralıkta değişmektedir; küçük armatörlerin 10,000 dolar civarında kazanç elde edebileceği gibi büyük armatörlerin kazançlarının 30,000 milyon dolara kadar çıkabileceği ifade edilmektedir.

Umarım verdiğim bilgiler faydalı olmuştur. Başka sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin.
 
Geri
Üst