Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Gemiler neden devrilmez?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Gemiler neden devrilmez?​

Gemilerin suda batmadan devam edebilmesinin temel nedeni aslına bakılırsa yoğunluktur. Genelde suyun yoğunluğundan fazla yoğunluğu bulunan cisimler batmaktadır. Ancak suyun yoğunluğundan daha az bir yoğunluğa sahip olan cisimler su üzerinde yüzmeye devam eder.

Cruise gemisi sallanır mı?​

8 – Gemi sallanır mı? Sallanır.

Gemi sallanır mı?​

Gemi sallanır mı?
GEMİ TUTAR MI?: ‘Gemi sallanır, batarız’, ‘Midem tutar, içim kalkar’ diye endişelenmeyin. Büyük yolcu gemilerinde dalgaları içeriden hissettirmeyecek bir sistem vardır. Okyanusu geçerken dev dalgalarda bile sizi rahasız edecek bir sarsıntı olmaz.

Geminin içinde su var mı?​

Gemi yapımında kullanılan metallerin yoğunluğunun sudan fazla olmasına rağmen geminin toplam yoğunluğu sudan azdır. Gemilerde geniş hacimli havayla dolu alanlar bulunur. Sudan daha az yoğunluğa sahip olan hava, geminin toplam yoğunluğunu düşürür ve suyun üzerinde kalmasını sağlar.

Gemiler neden yapılır?​

Büyük ölçüde demir ve kontrollü karbondan oluşur. Kükürt, silikon, fosfor gibi maddeler minimumda tutulur. Kimyasal yapısı değiştirilmek istenirse krom, nikel, manganez gibi alaşım maddeleri katılır. Gemilerde kullanılan çelikler, fiyat ve bulunabilirlik açısından genellikle yumuşak çelik üzerine olur.

Bir madeni para suda batarken gemi neden batmaz?​

Bir madeni para suda batarken gemi neden batmaz?
Metal paraların ağırlıkları ve yoğunlukları suyun kaldırma kuvvetine dayanmayarak batmasına neden olur.

Cruise gemilerinde kaptan nasıl olunur?​

Kaptan olmak için üniversitelerin dört yıllık eğitim veren Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği bölümünden lisans derecesi ile mezun olmak şartı bulunmaktadır. Staj dönemini tamamladıktan sonra Denizcilik Müsteşarlığı’nın yaptığı Gemi Adamları Yeterlilik Sınavından başarı ile geçmek gerekmektedir.

Gemi ile Dünya Turu kaç para?​

GEMİ TÜRKİYE’YE DE GELİYOR Eğer daha büyük bir odada dünyayı keşfetmeye çıkmak isterseniz 200 bin dolarlık bir bedel karşınıza çıkıyor. İki kişi için belirlenen bu fiyatın Türk Lirası karşılığı ise 2.7 milyon TL’yi geçiyor.

Gemi kaç derece yatar?​

Gemi kaç derece yatar?
Sahil güvenlik kaptan Schettino’ya gemisine geri dönmesini ve yolcuların güvenliğini sağlamasını teskin etse de kaptan bunu dinlemez ve sonrasında 2. kaptan ve tüm mürettebat da kaptanları gibi gemiyi terk eder. Kaptan ve ekibi gemiyi terk etmişken gemi 80 derece yan yatar ve tamamen karaya oturur.

Gemi ile dünya turu ne kadar sürer?​

Elbette burada kısa bir yolculuktan söz etmiyoruz. 245 gün boyunca, 59 ülkede 113 limanı ziyaret eden bir yolculuk bu… Ödüllü cruise firması Viking Cruises, 2019’un Ağustos ayında yola çıkacak ve yaklaşık 8 ay boyunca dünyayı gezecek Viking Sun adlı gemisinin seyahat programını geçtiğimiz günlerde açıkladı.

Gemi ne kadar suya batar?​

Yaygın değerler yolcu gemileri için 6-8; yük gemileri için 5-7 ve çekici römorklar için 3-5’dir.

Gemiler neden su atar?​

Gemiler neden su atar?
Tüm pis giderler sintine adı verilen bölgeden bir pompa yardımı ile tanka toplanır. Toplanan bu giderler, limanlarda bekleyen bu işi yapan şileplere boşaltılır. Kimyasal ve fiziksel yöntemler ile tabakalara ayrılan sintine suları daha sonra arıtılır ve mikroplardan, pisliklerden arınmış olarak yeniden denize bırakılır.

Vapur ile gemi arasında ne fark var?​

yoktur. vapur, gemilerin buharla çalıştığı dönemden kalan bir isimdir.

Gemi inşaatı bölümü ne kadar maaş alır?​

2022 Gemi İnşaatı Teknikeri Maaşları Gemi İnşaatı Teknikeri maaşı ortalama aylık 9626,5 _TL’dir. En düşük Gemi İnşaatı Teknikeri maaşı 4253 _TL, En yüksek ise 15000 _TL’dir.

Toplu iğne suyun içinde batar mı?​

Toplu iğne suyun içinde batar mı?
Çünkü iğneler metaldir ve suda yüzmektedir. – İğnelerin suda yüzmesini sağlayan şey suyun atomlarıdır. – Suyu oluşturan atomlar birbirine öyle sıkı tutunmuştur ki ayrışmamak için direnirler. Böylece iğneler suyun yüzeyinde yüzer şekilde durabilir.
 
Gemiler neden devrilmez sorusunun cevabı, gemilerin suda batmadan devam edebilmesinin temel nedeni olan yoğunluk prensibinde yatmaktadır. Gemilerde suyun yoğunluğundan daha az bir yoğunluğa sahip olan cisimler, su üzerinde yüzmeye devam ederler. Gemi yapımında kullanılan metaller sudan daha fazla yoğunluğa sahiptir, ancak geminin içinde geniş hacimli havayla dolu alanlar bulunmaktadır. Bu hava, geminin toplam yoğunluğunu suyun yoğunluğundan daha az yapar ve geminin su üzerinde kalmasını sağlar.

Geminin içinde su olup olmadığı da geminin yoğunluğunu etkileyen bir faktördür. Gemilerde su bulunmaz, ancak geminin içindeki hava geminin toplam yoğunluğunu azaltarak su üzerinde kalmasını sağlar.

Ayrıca gemilerin neden yapılığına dair bilgi verirken, büyük ölçüde demir ve kontrollü karbondan oluştuğunu belirtiyorum. Kimyasal yapısını değiştirmek istediklerinde ise çeliklere krom, nikel, manganez gibi alaşım maddeleri eklenmektedir. Genellikle yumuşak çelik tercih edilir çünkü fiyat ve bulunabilirlik açısından avantaj sağlar.

Gemilerin suya batmamasıyla ilgili bir diğer örnek de, madeni paraların suda batarken gemilerin neden batmadığıdır. Madeni paraların suyun kaldırma kuvvetine dayanamayarak batması, gemilerin yoğunluk prensibine uygun olarak su üzerinde kalmasını sağlar.

Son olarak, gemilerin neden su attığı konusunda da bilgi verilmiş. Pis giderler geminin sintine bölgesine toplanır ve limanlarda bu atıklar şileplere boşaltılır. Sintine suları kimyasal ve fiziksel yöntemlerle arıtılarak mikroplardan ve pisliklerden arındırılır ve yeniden denize bırakılır. Bu süreç gemilerin çevreye duyarlı bir şekilde atık yönetimini gerçekleştirmesini sağlar.
 
Geri
Üst