AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Gemi tahrik sistemi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
58.173
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Gemi tahrik sistemi nedir?​

Ana Tahrik Sistemi; geminin tüm diğer platform sistemleri ile kısmen veya bütünüyle ara yüzü olan, geminin hareketi için gerekli olan sevk gücünü emniyetli, güvenilir ve yeterli bir şekilde sağlayan, bir çok ana ekipmanın birleşiminden meydan gelen entegre bir sistemdir.

Elektrik tahrik sistemi nedir?​

Elektrik tahrik sistemi nedir?
Elektriksel tahrik teknolojisi; bir güç beslemesinden ya da pilden gelen elektrik enerjisini mekanik enerjisine çevirir ve oluşan kuvveti hareket olarak ortaya koyar. Günlük hayatımızı kolaylaştıran; asansör, yürüyen merdivenler, otomatik kapılar, çamaşır makineleri, karıştırıcılar, elektrikli tıraş makineleri…

Gemi PTO nedir?​

Gemi PTO nedir?
APS (auxiliary propolsion system, PTO: power taking option) ana makinenin herhangi bir şekilde çökmesi halinde, şaft jeneratörünün motor olarak kullanılması durumudur. bu durumda şaft jeneratörü diğer jeneratörlerden aldığı elektrik enerjisi sayesinde pervane şaftını çevirir.

Stern tube ne demek?​

Stern tube (Kıç tüp), geminin kıç tarafına yerleştirilmiş olup, bu bağlantının yapılmasına yardımcı olmaktadır. Gemi pervanesi, dümen yelpazesi hariç, gemi makine dairesi dışında ve deniz suyu ile temas halinde bulunan makine elemanlarından birisidir.

Havadan Bağımsız Tahrik nedir?​

Havadan Bağımsız Tahrik nedir?
Havadan bağımsız itki sistemi, (ya da havadan bağımsız tahrik sistemi) (İngilizce: Air-independent propulsion veya kısaca AIP), oksijen gibi bir yakıcı gaza gereksinim duymayacak şekilde, dıştan yanmalı bir tür motor olan stirling motoru ile denizaltı gibi su taşıtlarının daha uzun süre sualtında kalmasını sağlamak …

Kanat tahrik sistemi nedir?​

Kanat tahrik sistemi nedir?
Kanat tahrik sistemleri, uçuş bilgisayarından gelen yönlendirme komutları doğrultusunda füze vb. platformların kanatlarının pozisyonlarını değiştirmek üzere kullanılan karmaşık alt sistemlerdir. Tipik bir füze kanat kontrol tahrik sistemi, füzenin dış gövde hattıyla uyumlu ve bütünleşik dört eyleyiciden meydana gelir.
PTO nedir ne işe yarar?​
PTO yani Power Take Off’lar kamyon şanzımanlarında sağlanan açıklıklara takılan ve araç motorunun gücünü, çoğunlukla hidrolik pompa olmak üzere yardımcı bileşenlere aktarmak için kullanılan mekanik dişli kutularıdır.
 
Gemi tahrik sistemleri, geminin hareketini sağlayan ve diğer platform sistemleriyle iletişim kurarak sevk gücünü emniyetli, güvenilir ve yeterli bir şekilde sağlayan entegre sistemlerdir. Bu sistemler geminin ana tahrik sistemleri olarak adlandırılır ve birden fazla ana ekipmanın birleşimi ile oluşurlar.

Elektrik tahrik sistemleri ise elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürerek kuvveti harekete çeviren sistemlerdir. Günlük hayatta yaygın olarak karşılaştığımız elektrikli cihazların birçoğu elektrik tahrik sistemleri kullanır.

Gemi PTO (power taking option) ise ana makinenin çökmesi durumunda, şaft jeneratörünün motor olarak kullanılması işlemidir. Bu durumda şaft jeneratörü, diğer jeneratörlerden aldığı elektrik enerjisiyle pervane şaftını çevirerek geminin hareketini sağlar.

Stern tube ise geminin kıç tarafında bulunan ve genellikle pervane şaftının geçtiği boru sistemidir. Bu tüp, geminin kıç tarafına yerleştirilmiş olup pervane şaftının deniz suyu ile temas halinde çalışmasına olanak tanır.

Havadan bağımsız tahrik sistemi (AIP), sualtında bulunan denizaltı gibi su taşıtlarının daha uzun süre sualtında kalmasını sağlamak için kullanılan bir itki sistemi teknolojisidir. Bu sistemler genellikle dıştan yanmalı stirling motorlarıyla çalışır ve oksijen gibi bir yakıcı gaza ihtiyaç duymazlar.

Kanat tahrik sistemi ise genellikle füze gibi platformların uçuş bilgisayarlarından gelen yönlendirmeler doğrultusunda kanatların pozisyonunu değiştirmek için kullanılan sistemlerdir. Bu sistemler genellikle karmaşık alt sistemlerden oluşur ve füzelerin uçuş performansını artırmak için kullanılırlar.

Son olarak, PTO (Power Take Off) mekanik dişli kutularıdır ve kamyon şanzımanlarına takılarak araç motorundan alınan gücü hidrolik pompalar gibi yardımcı bileşenlere aktarmak için kullanılırlar. Bu sayede ek fonksiyonları aktive edebilir ve aracın performansını artırabilirsiniz.
 
Geri
Üst