AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Gelisim ile ogrenme arasinda nasil bir iliski vardir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
59.884
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Gelişim ile öğrenme arasında nasıl bir ilişki vardır?​

Gelişim ya da olgunlaşma, öğrenmenin önşartı olarak görülür, fakat hiç bir zaman onun sonucu olarak görülmez. Bu durumu özetlersek: öğrenme, gelişim üzerine gelişimi gerçekte değişmemiş olarak bırakarak bir üst yapı oluşturur. İkinci temel kuramsal yaklaşım, öğrenmenin gelişme olduğudur.

Yakinsak gelişim nedir?​

Yakınsak Gelişim Alanı, çocuğun tek başına başarabilmesi zor olan, fakat yetişkinlerle veya daha yetkin akranlarıyla etkileşim ile başarılabilen becerileri ifade eder.

Hangi bilim insanı çocuğun gelişiminde kültürün etkisini vurgular?​

Hangi bilim insanı çocuğun gelişiminde kültürün etkisini vurgular?
İki kuramcı arasında toplumsallaşmaya ilişkin birçok farklı açıklama olmasına karşın, en önemli farkın Piaget’ye göre çocuğun büyüdükçe toplumsallaşması, Vygotsky’e göre ise çocuğun büyüdükçe bireyleşmesi olduğu ifade edilebilir. Anahtar sözcükler:Piaget, Vygotsky, toplumsallaşma, aile, kültür.

Yakinsak gelişim alani nedir kpss?​

Yakinsak gelişim alani nedir kpss?
1- Yakınsal gelişim alanı: Kendi başımıza yaptığımız öğrenmeler ile başkalarıyla yaptığımız öğrenmeler arasındaki farktır. Daha çok yetişkin etkileşimi ön plana alınmıştır. Bu görüş Vygotsky nin genel felsefesini yansıtmaktadır.

Yakınsal gelişim alanı hangi kuram?​

Vygotsky Kuramı Temel Kavramlar konusu içinde Yakınsal gelişim alanı, işaretler – sinyaller teorisi ve aktivite teorisi gibi alt başlıklar ele alınacaktır.

Öğrenme ve gelişme nedir?​

Gelişme, olgunlaşma ve öğrenme etkileşimlerinin bir ürünüdür. Gelişim ise süreçtir. Olgunlaşma ve öğrenme olmadan gelişim sağlanamaz. Örneğin; bir çocuğun ağaca tırmanması devinimsel bir gelişmedir.

Gelişimde öğrenme nedir?​

Gelişimde öğrenme nedir?
5) Öğrenme: Öğrenme bireyin çevresiyle kurduğu etkileşim sonucunda, davranışta meydana gelen nispeten kalıcı ya da izli davranış değişikliğine denmektedir. Olgunlaşma içinde açıklandığı gibi öğrenmeyi olgunlaşmadan ayıran faktör çevre ile etkileşim sonucunda meydana gelmesidir.

Çocuğun oyununu değerlendirirken mutlaka yaşadığı kültürü de incelemek gerektiğini vurgulayan kuramcı kimdir?​

Çocuğun oyununu değerlendirirken mutlaka yaşadığı kültürü de incelemek gerektiğini vurgulayan kuramcı kimdir?
Dolayısıyla küçük bir çocuk yalnız başına oynadığında bile, Vygotsky bu tür oyunun, oyunun konuları ve parçaları sosyokültürel öğeleri ifade ettiği için önemli bir biçimde toplumsal olduğunu düşünmektedir.

Yakınsal gelişim alanı kavramını kim ortaya atmıştır?​

Vygotsky’nin geliştirdiği Yakınsal Gelişim Alanı (YGA) (Zone of Proximal Development) tam olarak bu durumu açıklıyor. YGA daha çok gelişim psikolojisi ve eğitimle birlikte çocuklara yönelik olarak görülen bir kuram. Bu kuram pek çok eğitim fikrinin gelişmesine olanak tanıyor.
 
Gelişim ile öğrenme arasındaki ilişki oldukça önemlidir ve birçok teorisyen tarafından farklı açılardan incelenmiştir. Genel olarak, gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki şu şekilde özetlenebilir: Gelişim, öğrenmenin ön şartı olarak görülür ancak sadece öğrenmenin sonucu olarak değil, aynı zamanda öğrenmeyi ilerleten bir süreç olarak da değerlendirilir. Öğrenme, mevcut gelişim düzeyini değiştirmeden yeni becerileri kazandırarak gelişimi destekler.

Yakınsak gelişim alanı kavramı, çocuğun tek başına zorlanabileceği ancak daha yetkin kişilerle etkileşimde bulunarak başarabileceği becerileri ifade eder. Bu alan, genellikle Vygotsky'nin gelişim psikolojisi kuramıyla ilişkilendirilir ve sosyal etkileşimin önemini vurgular.

Çocuğun gelişiminde kültürün etkisini vurgulayan bilim insanları arasında önemli isimler Piaget ve Vygotsky'dir. Piaget'e göre çocuklar büyüdükçe topluma daha fazla uyum sağlarlar, Vygotsky ise çocukların büyüdükçe bireyselleştiklerini ve kültürle etkileşime geçtiklerini savunur. Kültürün çocuğun gelişiminde önemli bir role sahip olduğunu vurgularlar.

Yakınsal gelişim alanı, Vygotsky'nin kuramlarına dayanan bir kavramdır ve genellikle çocuğun potansiyel gelişim seviyesi ile mevcut gelişim düzeyi arasındaki farkı ifade eder.

Öğrenme ve gelişme arasındaki ilişki, birbirini etkileyen süreçlerdir. Gelişim, olgunlaşma ve öğrenmenin etkileşiminin bir sonucudur ve süreklidir. Öğrenme, bireyin çevresiyle etkileşime girerek davranışlarında kalıcı değişikliklere neden olan bir süreçtir.

Son olarak, çocuğun oyununu değerlendirirken kültürünün de incelenmesi gerektiğini vurgulayan kuramcı Vygotsky'dir. Ona göre, çocukların oyunları sosyokültürel etkileşimleri yansıtır ve toplumsal bir düzeyde önem taşır.

Yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda, gelişim ile öğrenme arasındaki ilişki, çocuğun yeteneklerini ve potansiyelini destekleyerek onun toplum ve kültür içinde etkileşim içinde gelişimine katkıda bulunur. Bu şekilde, bireyin öğrenmesi ve gelişimi birlikte ilerler ve birbirini etkiler.
 
Geri
Üst