AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Gelen evrak islem sureci nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.470
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Gelen evrak işlem süreci nedir?​

Evraklar fiziki ortamda gelmiş ise gelen evrakların kaydı yapılır. Yazı işleri birimi yazıyı hazırlar, Fakülte Sekreteri tarafından yazı ve varsa ekleri kontrol edilir. Kontrol edilip doğrulanan yazı elektronik ortamda Dekan’ a havale edilir. Dekan tarafından imzalanan yazı ilgili birime havale edilir.

Gelen evrak işlemleri nelerdir?​

Gelen evrak işlemleri nelerdir?
GELEN / GİDEN EVRAK İŞLEMLERİ Kuruma kağıt üzerinde gelen evrakların taranıp sisteme dahil edilmesi, sistem üzerinde oluşturulan evrakların gönderilmesi ve bu evraklarla ilgili takip işlemlerinin yapıldığı modüldür.

Gizli evraklarda kayıt nasıl yapılır?​

Gizli evraklarda kayıt nasıl yapılır?
Gizlilik dereceli gelen belgenin kaydını yapmak için «Yeni», «Fiziksel Belge» ekranından Üst Veri sekmesinde «Dosya Planı Öğesi» alanında «804.01:Evrak Kayıt ve Sevk İşlemleri>Gelen-Giden Evrak» dosya kodu seçilir, konu alanına «Gizli Gelen Evrak» yazılır, zorunlu hal kutucuğu işaretlenir, uygun gizlilik derecesi …

Gelen giden evrak yönetimi nedir?​

Gelen Giden Evrak Yönetimi yazılımı kurumlara basılı veya dijital olarak ulaşan bütün evraklar ile içeride üretilen belgelerin Dijital Arşiv üzerinde saklanmasını, birim, kurum ve kişilere dağıtımının yapılmasını, böylece bütün bilgi ve belgelerin takibi sağlayan Easy çözümüdür.

Gelen evrak kaydedilmesi ne demek?​

Gelen evrak kaydedilmesi ne demek?
Fiziksel olarak gelen evrakların, dilekçelerin sisteme kayıt edilmesi için kullanılır.

Evrak kayıt ne demek?​

Evrak kayıt ne demek?
Tüm kurum/kuruluşlar kendilerine gelen ve gönderilen resmi yazıları arşiv olarak saklamalarının yanı sıra belirtilen esaslara göre yapılan yazışmaları kayıt altına almaktadırlar. Bunun nedeni evrak dolaşımını kontrol edebilmek ve birbiriyle ilgili yazışmalarda önceki evrak bilgilerine ulaşabilmektir.

Gelen evrak kaydedilmesi nedir?​

Evrak takip işlemleri nedir?​

Evrak takip işlemleri nedir?
Evrak Takip Sistemi, kurum, birim ve kişi bazında evrak kaydı, teslim, havale, iade, iptal, dosyalama işlemlerini gerçekleştirir. Bu modül aynı zamanda belge yönetimi için gerekli numeratör (sayaç) altyapısını sağladığından e-imza ile imzalanan tüm dokümanların kurumsal kayıt sisteminde gösterilmesi için zorunludur.

Gelen giden evrak kayıt defteri nedir?​

Gelen giden evrak kayıt defteri nedir?
MADDE 6 – (1) Evrak kayıt defteri; karşılıklı sayfalarda yer alan, Ek-2 ve Ek-3’de örneği gösterilen “Gelen Evrak” ve “Giden Evrak” şeklinde iki bölüm halinde tutulur. Gelen evraklar gelen evrak bölümüne, giden evraklar giden evrak bölümüne olmak üzere, her bir satıra ilgili evraka ait bilgiler yazılır.

Gelen giden evrak nasıl kaydedilir?​

Sistem dışında oluşturulmuş belgeyi sisteme kayıt edebilmek için ilk olarak evrak işlemleri modülünde yer alan Giden Evrak Kayıt butonuna tıklanır. Üst yazı alanı belgenin üst yazısının ekleneceği alandır. Üst yazı eklemek için butonuna tıklanır ve açılan ekranda eklenecek olan üst yazı için ilgili belge seçilir.

Evrak kayıt ne işe yarar?​

Evrak kayıt ne işe yarar?
Evrak Kayıt Birimi çalışanları; kurum içi ve kurum dışı yazışmalar sonucu gelen ve giden evrakların çabuk, verimli, güvenli ve gizlilik ilkesine uyarak dağıtımının tek elden, evrak kayıt numarası vererek ilgili yerlere zamanında ulaşmasını sağlamakla görevlidir.
 
Gelen evrak işlem süreci genellikle kurum içinde gelen evrakların nasıl işlendiği ve yönetildiği süreci ifade eder. Bu süreç genellikle şu adımları içerir:

1. Fiziki ortamda gelen evrakların kaydının yapılması.
2. Yazı işleri biriminin yazıyı hazırlaması.
3. Fakülte Sekreteri tarafından yazının ve varsa eklerinin kontrol edilmesi.
4. Kontrol edilip doğrulanan yazının elektronik ortamda Dekan'a havale edilmesi.
5. Dekan tarafından imzalanan yazının ilgili birime havale edilmesi.

Gelen evrak işlemleri ise genel olarak kuruma kağıt üzerinde gelen evrakların taranarak sisteme dahil edilmesi, sisteme oluşturulan evrakların gönderilmesi ve bu evraklarla ilgili takip işlemlerinin yapıldığı modülü ifade eder.

Gelen giden evrak yönetimi ise kurumlara basılı veya dijital olarak ulaşan bütün evrakların, içeride üretilen belgelerin dijital arşiv üzerinde saklanmasını, birimlere, kurumlara ve kişilere dağıtımının yapılmasını ve böylece bütün bilgi ve belgelerin takibini sağlayan bir yazılım çözümüdür.

Evrak kaydetme işlemi fiziksel olarak gelen evrakların, dilekçelerin sisteme kaydedilmesi anlamına gelir. Evrak kayıt ise tüm kurumların kendilerine gelen ve gönderilen resmi yazışmaları arşiv olarak saklayarak belirtilen esaslara göre yapılan yazışmaları kayıt altına almasıdır.

Evrak takip işlemleri ise kurum, birim ve kişi bazında evrak kaydı, teslim, havale, iade, iptal, dosyalama gibi işlemleri gerçekleştiren bir sistemdir ve aynı zamanda belge yönetimi için gerekli numeratör (sayaç) altyapısını sağlar.

Gelen giden evrak kayıt defteri ise "Gelen Evrak" ve "Giden Evrak" olmak üzere iki bölüm halinde tutulan, her bir satıra ilgili evraka ait bilgilerin yazıldığı bir defterdir.

Evrak kayıtın amacı ise kurum içi ve kurum dışı yazışmalar sonucu gelen ve giden evrakların çabuk, verimli, güvenli ve gizlilik ilkesine uyarak dağıtımını sağlamak, evraklara kayıt numarası vererek ilgili yerlere zamanında ulaşmasını sağlamaktır. Bu sayede evrakların kontrolü ve takibi kolaylaşır.
 
Geri
Üst