AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Gaza basinca islik sesi neden gelir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.823
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Gaza basınca ıslık sesi neden gelir?​

Otomobillerde bulunan turbo sisteminin basınca dayanıklı hortumları vardır. Bu hortumlar vasıtasıyla soğuk hava yannma odasına taşınmaktadır. Zamanla eskiyen veya özelliğini kaybeden turbo hortumlarında kaçakların oluşması normal bir durum olarak görülür. Turbo hortumu hava kaçırdığında gaza basınca hava sesi çıkartır.

Egzozdan neden ıslık sesi gelir?​

ARACINIZ ISLIK ÇALARSA Eğer ıslık sesi, arabanız rölantideyken çıkıyor ve hareket ettiğinizde kesiliyorsa bu motor arızasına değil, içinde bilye bulunduran şarj dinamosu, klima pompası gibi aksamlardaki soruna işaret ediyordur.

Turbo ıslık çalarsa ne olur?​

Turbo ıslık çalarsa ne olur?
1- Turbodan Ses Gelmesi (ıslık sesi / ötme) : En çok karşılaşılan şikayetlerden bir tanesidir.Turbo balansının bozulduğuna işarettir. Sesin turbodan geldiğine emin olunarak ivedilikle turbo sökülüp tamir edilmelidir. Gecikme turbonun dağılmasına ve masrafın katlanmasına neden olacaktır.

Turbo ötmesi nedir?​

turbonun pallerinden birinin kırıldığını işaret eder. bu sesi duyarsanız bilin ki kısa süre sonra turboyu kucağınıza alacaksınız aman dikkat. turbo manifoldundaki bir çatlak, hava kaçıran bir eleman veya balanssız bir fan milini işaret eden durumdur.

Tekerden neden ses gelir?​

Araç Tekerleğinden Ses Geliyor Tüm bunlardan farklı bir ses duyuyorsanız lastik basınçlarını kontrol edebilirsiniz. Lastik basıncınızı kitapçıkta bulunan normal seviyeye getirin. Eğer lastiklerinizin ömrü doldu ise, lastiklerden tabi ki ses gelir.

Sutututu sesi nasıl çıkar?​

Sutututu sesi nasıl çıkar?
Turbo fazla emiş sağladığı zaman açık filtre varsa emişi duyarsın. Gazı bıraktığın anda veya devir tam gazda olmasına rağmen sabitlenince wastegate valfi açılır ve turbo içerisindeki basınçlı hava boşalırken bu ses oluşur.

Turbo hortumu patlak olursa ne olur?​

Turbo arızası belirtileri arasında en yaygını turbo hortumunun patlaması sebebiyle motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık gibi bir ses çıkarmasıdır. Turbodan intercooler kısmına giden kauçuktan imal edilen hortum zamanla çatlama ve yırtılma sebebiyle arıza durumu oluşturur.

Turbo arızalı ise ne olur?​

Turbo mili karışık yağlama durumlarından dolayı uygunsuz dönerse, turbonun emiş basıncı düşer ve motorun performansı azalır. Turbo hava emişinin yetersiz olması, egzozdan siyah duman çıkmasını sağlayabilir. Çünkü gönderilen yakıta karşılık yeterli hava yanma odasına gidemeyecektir.

Turbo sesi normal mi?​

Turbo sesi normal mi?
normal mi? normal turbonun sesi vardır. yani çalışan turbo az çok ıslık sesine benzer (özellikle aracı sıkıştırınca) sesler çıkartır neticede hava basıyor ve bu hava pervaneden geçerken ses çıkartıyor. önemli olan sağlıklı turbo sesi ile bozuk turbo sesini ayırt etmek.

Sağ ön tekerden neden ses gelir?​

Tekerden metal sürtme sesi geliyorsa, sorun oldukça ciddi olabilmektedir. Aks arızası durumunda bu sesler gelebilir. Ön Aks kafası yani Aks lalesi arızalanmışsa, metal sürtme sesleri gelir. Bu durumlarda otomobil yeterince sakin kullanılmalıdır.

Direksiyonu çevirince neden ses gelir?​

Amortisör Üst Rulmanı Arızası: Amortisör üst rulmanı arızalı olduğunda direksiyon çevrilirken “tık tık” şeklinde ince bir ses çıkar. Bu ses direksiyon simidinde hissedilir. Rulmanların değişimi ile sorun çözülecektir. Aks Kafalarının Arızalanması: Otomobilde güç aktarımının sağlandığı parça akstır.

Turbo revizyon fiyatı ne kadar?​

Turbo revizyon fiyatı ne kadar?
Turbo özellikleri de otomobilin motoruna göre değişiklik gösteriyor. Taban fiyat ile örnek verecek olursak turbo revizyon maliyetlerinin 800-1000 lira bandından başladığı söylenebilir. Bu sayede arızanız sıfır turbo fiyatının dörtte/beşte bir maliyetine çözülebilmektedir.

Turbo basınç hortumu neden patlar?​

İlk olarak, turboşarjlı hortumlar, yeniden yönlendirilmeden önce havanın duvara çarptığı hortum kıvrımlarından zamanla yıpranacaktır. Sıcak hava, hortumun yan tarafında bir delik bile açabilir. Bu noktada hortum, turboşarjdan sıkıştırılmış hava iletemez hale gelir ve bu da bariz bir güç kaybına neden olur.
 
Gaza basınca ıslık sesi gelmesinin sebebi genellikle turbo hortumlarında meydana gelen kaçaklardır. Turbo hortumları basınca dayanıklı olmalıdır, ancak zamanla eskiyebilir veya özelliğini kaybedebilir. Bu durumda turbo hortumları hava kaçırabilir ve gaz verildiğinde hava sesi çıkabilir.

Egzozdan gelen ıslık sesi genellikle rölantideyken duyulan ve hareket ederken kesilen bir sesse, bu genellikle motor arızasından ziyade şarj dinamosu, klima pompası gibi aksamlardaki soruna işaret edebilir.

Turbo hortumunun patlaması durumunda motora gitmesi gereken havanın kaçak yaparak ıslık sesi çıkarması yaygın bir belirtidir. Bu durumda turbodan intercooler kısmına giden hortum çatlayabilir veya yırtılabilir, bu da arıza durumuna neden olabilir.

Turbo arızalıysa motor performansında azalma, siyah duman çıkması gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Turbo mili uygun şekilde dönmediğinde turbo sesi de normalden farklı olabilir. Bu durumda turbo tamiri gerekebilir.

Turbo sesi normaldir ancak sağlıklı bir turbo sesi ile bozuk bir turbo sesini ayırt etmek önemlidir. Sağlıklı bir turbo, çalışırken az çok ıslık sesine benzer sesler çıkarabilir. Bozuk bir turbo ise farklı sesler çıkarabilir ve turbo revizyonu gerekebilir.

Turbo revizyon fiyatları otomobilin motoruna ve turbo özelliklerine göre değişiklik gösterebilir. Genel olarak turbo revizyon maliyetleri 800-1000 lira bandından başlayarak değişebilir.

Turbo basınç hortumlarının patlamasının sebeplerinden biri, turboşarjlı hortumların zamanla yıpranması ve hava kaçaklarına neden olmasıdır. Hortumun delinmesi veya yırtılması, sıkıştırılmış hava iletimini engelleyebilir ve güç kaybına neden olabilir. Bu durumda hortumun değiştirilmesi veya tamiri gerekebilir.
 
Geri
Üst