AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Gaz turbinli ucak motorlarinda kompresor ne ise yarar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
62.809
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Gaz türbinli uçak motorlarında kompresör ne işe yarar?​

Kompresörün işlevi gelen havanın basıncını artırarak yanma ve güç çekme sürecinin daha verimli olmasını sağlamaktır. Basınç artarken hacim küçülür, böylece hava-yakıt karışımı daha küçük bir hacimde yakılabilir. yayılarak yavaşlatılır ve basıncı artırılır.

Gaz türbinli motorlar kompresör ne işe yarar?​

Kompresör, sıkıştırılabilir özelliğe sahip olan bir akışkanın basıncını arttırmak üzere kullanılan makinelere verilen genel bir isimdir. Gaz türbin motorunda türbin boyunca genişleme işleminden önce havanın sıkıştırılması gerekir. Bu sıkıştırma işlem, iki temel kompresör çeşidinden biri kullanılarak yapılır.

Yüksek basınç türbininin görevi nedir?​

Yüksek basınç türbininin görevi nedir?
Türbinin görevi kompresör ve eklentilerini hareket ettirmek için güç sağlamaktır. Bu sayede pervane veya fan gibi elemanlara güç aktarımı yapılır. Bunu yanma sisteminden çıkan sıcak gazlardan enerji alarak ve düşük bir basınca ve sıcaklığa genişleterek yapar.

Gaz türbininde basınç hangi hallerde değişir?​

Gaz türbininde basınç hangi hallerde değişir?
Tepki (reaksiyon) türbinleri Türbin çarkının dönmesi, suyun çark çıkışında ivmelenmesi sonucu oluşan tepki kuvvetiyle sağlanır. Su enerjisini türbine verirken basınç değişir.

Gaz türbinli motor yakıtı nedir?​

Turbojet motorlarında genellikle 1/40 hava kullanılır. Yani 1 birim yakıtı kullanmak için 40 birim havaya ihtiyaç vardır. Yakıt olarak da çoğunlukla Kerosen (JP-8) kullanılır.

Uskur türbini nedir?​

Reaksiyon türbinleri aynı düşü ve debi değerinde aksiyon türbinlerinden daha hızlı döner. Burada kullanılan türbinler Francis, Uskur ya da Kaplan türbinleridir. Yapımları aksiyon türbinlerine göre daha zordur, Bu nedenle mikro hidrolik sistemlerde daha az kullanılmaktadır.

Jet motoru nasıl çalışır?​

Jet motoru nasıl çalışır?
Jet motoru veya diğer adıyla tepkili motor, atmosferden aldığı havayı sıkıştırıp jet yakıtıyla yakarak ısıtan havacılık motoru. Bu ısıtma sonucunda ortaya çıkan gazları, hızla dışarı püskürterek, ters yönde bir itiş gücü oluşturur ve bu güçle, motorun bağlı olduğu aracın hareket etmesi sağlanır.
 
Gaz türbinli uçak motorlarında kompresör, havayı sıkıştırarak basıncını artırmak ve yanma sürecini daha verimli hale getirmek için kullanılır. Bu sayede hava-yakıt karışımı daha küçük bir hacimde yanar ve daha fazla güç üretilir. Kompresör, genellikle türbin boyunca genişlemenin gerçekleşmeden önce havanın sıkıştırılması için kullanılır.

Yüksek basınç türbininin görevi ise genellikle kompresörü ve diğer eklentileri çalıştırmak için güç sağlamaktır. Yani türbin, yanma sistemi sonrasında oluşan yüksek basınçlı sıcak gazlardan enerji alarak hareketi sağlar ve bu enerjiyi pervane veya fan gibi elemanlara aktarır.

Gaz türbinli motorlarda basınç, genellikle türbinin çeşidine ve işleyişine göre değişiklik gösterebilir. Reaksiyon türbinleri, örneğin, türbin çarkının dönmesini suyun çıkışında ivmelenmesi sonucu oluşan tepki kuvvetiyle sağlar.

Gaz türbinli motorlarda genellikle kerosen (JP-8) gibi yakıtlar kullanılır. Turbojet motorlarında hava-yakıt karışımı için 1 birim yakıt için 40 birim hava kullanılabilir.

Uskur türbini, reaksiyon türbinlerinden biridir ve aksiyon türbinlerinden daha hızlı döner. Uskur türbinleri genellikle Francis, Kaplan gibi türbin tipleri arasındadır ve aksiyon türbinlerine göre daha zor yapıya sahip olmaları nedeniyle mikro hidrolik sistemlerde daha az kullanılırlar.

Jet motoru veya tepkili motor, atmosferden aldığı havayı sıkıştırıp jet yakıtıyla yakarak ısıtarak çalışır. Bu ısıtma sonucunda oluşan gazlar, yüksek hızla dışarı püskürtülerek ters yönde bir itiş gücü oluşturur ve bu güçle aracın hareket etmesi sağlanır. Bu sayede jet motoru, uçakların havalanmasını ve hızlanmasını sağlar.
 
Geri
Üst