AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Gaz ayari bozuk olursa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Gaz ayarı bozuk olursa ne olur?​

Sıralı sistem LPG regülatörlerinde arıza meydana geliğinde veya LPG ayarı bozulduğunda doğal olarak regülatör basıncı değişir ve motora yeteri miktarın dışında yakıt göndererek gaz benzin enjektör sürelerinde sapma meydana getirir buda araçta performans ve rolanti sorununa yol açar.

LPG’de araç neden calismaz?​

LPG’de araç neden calismaz?
Ateşleme sisteminde bulunan distribütör kapağı, buji veya buji kabloları eskimiş, yıpranmış ya da aşınmışsa bu durum da aracın LPG’de çalışmasına engel olabilir. Marş dinamosu ve akü zayıf olduğu takdirde de aracın LPG’de çalışmaması sorunuyla karşılaşılabilir.

LPG’li aracın neden geç çalışma nedenleri?​

Genel Sorunlar (Lpg li aracım sabahları çalışmıyor)
- Ateşleme Sistemi.
- Lpg Diyaframının Sertleşmesi.
- Bozuk Gaz Ayarı
- Lpg Kaçağı
- Marş Motorunun Zayıflaması
- Akü Zayıflaması

LPG neden devreye girmez?​

LPG neden devreye girmez?
Şayet regülatör basınç ayar vidası ile yapılan müdahalede yükselme olmuyorsa regülatör değişmesi gerekir. 2- Map Sensörü Arızası: LPG map sensörü arızalı ise regülatörden gelen basıncı algılayamadığı için ecu’ye yanlış sinyal gönderir. Ecu maptan aldığı düşük basınç sinyali doğrultusunda aracın gaza geçmesini engeller.

Aküyü söküp takınca LPG ayarı bozulur mu?​

Araç beyni sıfırlanır fakat LPG beyni sıfırlanmaz.

Araç ilk marşta neden çalışmaz?​

Araç ilk marşta neden çalışmaz?
Benzinli Araç İlk Marşta Çalışmıyor ise çok ekonomik maliyetleri olan yakıt filtresi genelde ilk sorumlu parçadır. Daha sonrasında pompa akla gelebilir.

Marş basıyor ama araba çalışmıyor neden?​

Aracın marşı basıyor çalışmıyor ise elektronik bir arıza olması muhtemel. Yani motor üzerindeki sensörlerden bir tanesi okumadığı zaman araç marş basar fakat çalışmaz. Bu sensörler grank okuyucu sensörü yada eksantrik sensörü motor dönüşünü beyine iletemediği için araç marş basar çalışmaz.

Benzinden gaza geçtiğini nasıl anlarız?​

Benzinden gaza geçtiğini nasıl anlarız?
Sıralı sistemde stop etme vs.gibi şeylere gerek yok tuşa bastığınızda anında benzine geçer tekrar bastığınızda ise gaza geçer karbüratörlü araçlarda ise benzine geçene kadar anahtarı bir kaç kez kapatıp açmak gerekiyor araç çalışırken ve gaza basmanız gerekiyor gaza geçerkende anahtarı ortaya alıp benzinin bitmesini …

LPG arızaları nelerdir?​

LPG Arızaları ve Sebepleri Nelerdir? Öğrenelim
- LPG Sigortası Atma Nedenleri.
- Arıza Lamba Yakma Sorunu.
- Gaz Göstergesi Arızası
- LPG’ye Geç Geçme.
- Vitesi Boşa Alınca Stop Etme Arızası
- LPG’li Araçlarda Rölanti Arızası (Sıralı Sistem)
- Gaz Bitince Benzine Geçmeme Sorunu.
- Kendiliğinden Gazdan Benzine Geçme Arızası

LPG ayari bozulur mu?​

LPG ayari bozulur mu?
Mevcut LPG Ekipmanları sağlam ve stabil kaldığı müddetçe de yeniden ayar yapmaya gerek yoktur. Periyodik Filtre değişimi, aracın periyodik bakımı gibi işlemlerde ayar bozulmaz.

Aküyü çıkarırsak ne olur?​

Eğer akü sökülürse araç çalışmaz ve durur. çünkü akü ile buji arasınadi bağlantıların elektiriği depo etmek gibi bi görevi yoktur sadece düzenleyicidirler. dizel motorda ise ateşleme sistemi olmadığı için aküsüzde çalışacaktır..
 
Gaz ayarı bozuk olduğunda aracınızın performansında ve rolantisinde sorunlar yaşayabilirsiniz. Çünkü gaz ayarı, motorunuzun doğru miktarda yakıt almasını sağlayarak çalışması için gereken basıncı belirler. Eğer bu ayar bozulursa, motorunuza yeterli yakıt gitmeyebilir ve buna bağlı olarak performans düşebilir, rolanti dalgalanabilir hatta aracınız durabilir.

LPG sisteminde aracınızın çalışmamasının birkaç nedeni olabilir. Bunlar arasında ateşleme sistemindeki parçaların yıpranmış olması, marş dinamosunun veya akünün zayıf olması gibi durumlar sayılabilir. Bu durumlar, LPG sisteminin gerektiği şekilde çalışmasını engelleyebilir.

LPG'li aracınızın sabahları geç çalışma sorunuyla karşılaştığınızda, bu durumun sebepleri arasında ateşleme sistemi sorunları, LPG diyaframının sertleşmesi, gaz ayarının bozuk olması, LPG kaçağı, marş motorunun zayıflaması ve akünün zayıflaması gibi genel sorunlar olabilir.

LPG sistemi aracınıza devreye girmiyorsa, regülatörün basınç ayarıyla ilgili bir sorun olabilir. Regülatör basınç ayarı vidasıyla yapılan müdahaleler sonucunda istenilen basınca ulaşılamazsa regülatörün değiştirilmesi gerekebilir. Ayrıca, MAP sensörünün arızalı olması durumunda da LPG sistemi devreye girmeyebilir.

Aküyü söküp takmanın LPG ayarını bozmadığını belirtmişsiniz, çünkü aracın beyni sıfırlanırken LPG beyninin sıfırlanmadığını ifade etmişsiniz.

Aracınızın ilk marşta çalışmamasının nedenleri arasında yakıt filtresinin tıkanıklığı veya yakıt pompasının sorunlu olması gibi sebepler sayılabilir.

Araç marşı atsa da çalışmıyorsa, bu genellikle elektronik bir arıza işaretidir. Motor üzerindeki sensörlerden biri yanlış okuma yaptığında araç marş basar ancak çalışmaz. Bu durumda, sensörlerin kontrol edilmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi önemlidir.

Benzinden gaza geçtiğinizde, aracınız hızlı bir şekilde gaz almaya başlar ve benzin tüketimi azalır. Sıralı sisteminde daha hızlı bir geçiş sağlandığı belirtilmiş.

LPG sisteminde karşılaşabileceğiniz bazı arızalar ve sebepleri şunlar olabilir: LPG sigortasının atması, arıza lambasının yanması, gaz göstergesinde sorunlar, vites boşa alındığında aracın stop etmesi gibi durumlar araçta sorun yaratabilir.

LPG ayarı stabil olduğu sürece genellikle tekrar ayar yapmaya gerek duyulmaz. Ancak LPG ekipmanlarınızda herhangi bir sorun olduğunu düşünüyorsanız kontrol ettirmeniz ve gerekirse ayar yaptırmanız önemlidir.

Akünün çıkarılması durumunda aracınız durabilir çünkü akü, aracın elektrik sisteminin çalışmasını sağlayan önemli bir parçadır. Buji arasındaki bağlantıların akü tarafından elektriğin depolanması gibi bir görevi olmamasına rağmen, aracın çalışması için gereklidir. Diesel motorlarda ise ateşleme sistemi olduğu için aküsüz çalışabilirler.
 
Geri
Üst