Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Garanti kapsaminda servis ucreti alinir mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.337
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Garanti kapsamında servis ücreti alınır mı?​

Yukarıda bahsedilen hükümlerden de anlaşılacağı üzere, tüketicinin seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda, malın firmaya ya da yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri ve başka herhangi …

Servis yasal işlem süresi kaç iş günüdür?​

Servis yasal işlem süresi kaç iş günüdür?
Yetkili teknik servisler kendilerine verilen malın tamirini azami tamir süresinde tamamlamak zorunda. Bu süre de kanunda 20 işgünü olarak belirlenmiş.

Garanti kapsamında kargo ücretini kim öder?​

Özellikle son dönemde arızalı ürünlerin servis kabulü kargo üzerinden yapılmaya başlandı. Ancak servisler bu kargo ücretini vatandaşa ödetiyordu. Ticaret Bakanlığı bu konuda düzenleme yaparak, garanti kapsamındaki ürünlerin kargo ücretini garanti veren firma tarafından karşılanmasını zorunlu kıldı.

Garanti kapsamı ne demek?​

Garanti kapsamı ne demek?
Garanti kapsamı ise; garanti belgesi düzenlenen ürünlerin kullanıcı hatasından veya dış etkilerden (yetkili servis hariç) kaynaklanmamak şartı ile ürünlerin vaadedilen şekli ve kalitesiyle kullanımına kısmen veya tamamen engel bulunan eksiklerinin veya hasarının ortadan kaldırılması için, garanti belgesi süresi içinde …

Garantide tamir süresi kaç gündür?​

Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıldır. Ancak, imalatçı-üretici ya da ithalatçı firmalar iki yıldan daha uzun süreler için garanti süresi verebilir. Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en çok 30 işgünüdür.

Garanti belgesi anlami nedir?​

Garanti belgesi anlami nedir?
Garanti belgesi, imalatçı-üretici veya ithalatçıların, sattıkları, ücretsiz olarak yenisi ile değistirilmesinin, tamirinin, bedel iadesinin veya bedel indiriminin taahhüt edildiğini ve satıcı ile tüketicinin yükümlülüklerini gösteren belgedir. Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

Telefon garanti belgesi ne işe yarar?​

Garanti belgesi, satıcılar tarafından tüketiciye verilmesi gereken zorunlu belgelerdir. Garanti belgesi bulunan telefonların arızalanması durumunda hukuki olarak bir hak iddia edebilir. Yeni bir telefon satın aldığınızda garanti süresi, ürünün faturası ile birlikte teslim alındığı tarihten itibaren iki yıldır (24 ay).
 
Garanti kapsamında servis ücreti alınmaz. Tüketicinin seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda, malın firmaya ya da yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.

Servis yasal işlem süresi 20 iş günüdür. Yetkili teknik servisler, kendilerine verilen malın tamirini bu süre içerisinde tamamlamak zorundadır. Eğer tamir süresi bu süreyi aşarsa, tüketici yasal haklarını kullanabilir.

Garanti kapsamında kargo ücretini garanti veren firma öder. Ticaret Bakanlığı'nın yapmış olduğu düzenleme ile garanti kapsamındaki ürünlerin kargo ücretini garanti veren firma karşılamak zorundadır. Arızalı ürünlerin servis kabulü kargo üzerinden yapıldığında, bu kargo ücreti tüketiciden talep edilemez.

Garanti belgesi, imalatçı-üretici ya da ithalatçının sunduğu bir taahhüt belgesidir. Bu belge ürünlerin vaadedilen şekilde ve kalitede kullanımına engel olan eksikliklerin veya hasarların garanti belgesi süresi içinde giderileceğini gösterir. Garanti belgesi, satıcı ile tüketici arasındaki hak ve yükümlülükleri belirler.

Garanti süresi, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren en az iki yıldır. İmalatçı-üretici ya da ithalatçı firmalar daha uzun süreli garanti süreleri verebilirler. Malın arızalanması durumunda tamir süresi en fazla 30 iş gününü geçemez.

Garanti belgesi, telefonun arızalanması durumunda hukuki haklarınızı korumanıza yardımcı olur. Telefonun garanti belgesi bulunması, ürünün arızalanması durumunda imalatçı-üretici veya ithalatçı tarafından sunulan garanti hizmetlerinden yararlanmanızı sağlar. Garanti süresi genellikle telefonun teslim alındığı tarihten itibaren 24 aydır.
 
Geri
Üst