AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Futbolda Sponsorluk ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
133.945
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Futbolda Sponsorluk ne demek?​

Sponsorluk, spor, eğlence, kar amacı gütmeyen olaylar veya organizas- yonlar gibi bir mala ödenen nakdi ve/veya ayni ücret ve bunu karşılığında mal ile ilişkilendirilmiş ticari potansiyelin işletilebilirliğine ulaşılan bir faaliyettir.

Sponsorluğun dayanağı nedir?​

Sporda sponsorlukla ilgili mevzuatların asıl dayanağı 1982 Anayasasının 59.maddesinde yer almaktadır. 1982 Anayasası madde.59: “ Devlet, her yaştaki Türk vatandaşlarının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alır, sporun kitlelere yayılmasını teşvik eder. Devlet başarılı sporcuyu korur.”

Fenerbahçe Acıbadem sponsorluk kaç para alıyor?​

Fenerbahçe Acıbadem sponsorluk kaç para alıyor?
Medical Park Hastaneler Grubu’na ait Liv Hospital ile olan sağlık sponsorluğu anlaşmasını sonlandıran sarı-lacivertliler, Acıbadem ile el sıkıştı. Acıbadem, Fenerbahçe’nin sağlık sponsoru olarak üç yıl için 2.8 milyon Euro verecek. Acıbadem ayrıca, Kanarya’ya 10 milyon TL değerinde cihazlar alacak.

Aksa hangi takımın sponsoru?​

Aksa hangi takımın sponsoru?
Beşiktaş’ın stat sponsoru ise Vodafone. Forma göğüs sponsorluğunu 2020’de sonlandırdı. Sırt sponsoru Beko forma göğüs sponsoru oldu. Beşiktaş’ın kol sponsoru Kalde’nin ayrılmasından sonra Aksa Jeneratör oldu.

Sporda sponsorluk ne demek?​

SPOR SPONSORLUĞU. Sponsorluk, destekleyen (sponsor) desteklenen arasında çeşitli amaçlara ulaşmak için yapılan bir anlaşmadır. Sponsor, karşı tarafın belirli alanlardaki, -örneğin spor, kültürel, sosyal, çevre vs. – faaliyetlerini desteklemek üzere finansal destek sunar.

Fenerbahçe sponsor geliri ne kadar?​

Kulüplerin KAP’a gönderdikleri 31.05.2021 tarihli verilerine göre, Fenerbahçe 384 Milyon TL’lık ticari gelir ile (yani sponsorluk+reklam ve medya geliri) ilk sırada yer alırken onu 309 Milyon TL ticari gelirle Galatasaray izliyor.

Fenerbahçe forma sponsorluğu kaç para?​

Fenerbahçe forma sponsorluğu kaç para?
Sarı lacivertliler konuya ilişkin, “Fenerbahçe Futbol A Takımının forma göğüs reklamında AVIS markasının ve diğer muhtelif mecralarda AVIS ve diğer markalarının kullanılması konusunda Otokoç Otomotiv AŞ ile 2021/22 sezonu için sözleşme bedeli 50M TL+KDV olarak 1 yıl opsiyonlu sözleşme imzalanmıştır.” açıklamasında …

Hangi takım hangi marka forma?​

Hangi takım hangi marka forma?
Takımlar ve Forma Üreticileri:
- Nike: Ankaragücü, Antalyaspor, Denizlispor, Galatasaray, G.
- Puma: BB Erzurumspor, Göztepe, Sivasspor.
- Macron: Gençlerbirliği, Trabzonspor.
- adidas: Fenerbahçe, Beşiktaş
- Lotto: Konyaspor.
- Uhlsport: Alanyaspor.
- Kappa: Antalyaspor.
- Bilcee: Başakşehir SK.
Beşiktaş’ın sponsorları kimler?​
Beşiktaş’ın yeni forma göğüs sponsoru Rain Yazılım oldu. Ayrıca sözleşmeye Vodafone Park’taki Güney Tribün’ü sponsorluğu da dahil edildi. Siyah-beyazlılar bu anlaşmadan 12 milyon 250 bin euro artı KDV’lik bir geliri kasasına koyacak.
Spor sponsorluğu nasıl yapılır?​
SPOR SPONSORLUĞU
- Sponsorluk sözleşmesi “rızai” bir sözleşmedir. Yani tarafların karşılıklı ve birbirine uygun irade beyanlarına dayanır.
- Sponsorluk sözleşmesi “tam iki tarafa borç yükleyen” bir sözleşmedir. Yani hem sponsorun hem de desteklenenin birbirlerine karşı bir takım görev ve yükümlülükleri vardır.
 
Futbolda sponsorluk, bir malın karşılığında nakdi veya ayni olarak ödenen ücret karşılığında, mal ile ilişkilendirilmiş ticari potansiyelin işletilebilirliğine ulaşılmasını sağlayan bir faaliyettir. Spor kulüpleri, turnuvalar, etkinlikler ve organizasyonlar gibi çeşitli alanlarda sponsorluk anlaşmaları yapılarak destek sağlanır.

Spor sponsorlukları, destekleyen taraf ile desteklenen taraf arasında belirli amaçlara ulaşmak için yapılan bir anlaşmadır. Sponsor, genellikle finansal destek sağlayarak karşı tarafın faaliyetlerini destekler ve bu sayede marka bilinirliğini arttırabilir. Spor sponsorluğunun mevzuatta dayanağını oluşturan bazı maddeler de bulunmaktadır. Örneğin, Türkiye'de sporun teşvik edilmesi ve kitlelere yayılmasının desteklenmesi amacıyla 1982 Anayasası'nın 59. maddesinde bu konuya değinilmektedir.

Fenerbahçe'nin Acıbadem ile yaptığı sponsorluk anlaşmasına göre, Acıbadem kulübe üç yıl için 2.8 milyon Euro ödeyecek ve ayrıca 10 milyon TL değerinde cihazlar temin edecek. Beşiktaş'ın ise Aksa Jeneratör ile sponsorluk anlaşması bulunmaktadır. Aksa Jeneratör, Beşiktaş'ın kol sponsoru olarak görev yapmaktadır.

Bu sponsorluk anlaşmaları sayesinde kulüpler gelir elde ederken, sponsor firmalar da marka bilinirliğini arttırma fırsatı bulmaktadır. Spor sponsorlukları genellikle her iki tarafa da çeşitli katkılar sağlayarak karşılıklı kazançlı bir iş birliği ortamı oluştururlar.
 
Geri
Üst