AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Fren balatasi neden kirilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Fren balatası neden kırılır?​

Disk fren balataları 15 – 20 dakikadan daha uzun bir süre izin verilen azami ısı derecesini aștı. Bu ișlemde, sağlamlığı sağlayan önemli içerik maddeleri tahrip olur. Balata malzemesi çözülür, kısmen kırılır ve/veya ara tabaka ile yapıșkan zarar görür.
Sadece debriyaja basarsak ne olur?
debriyaja erken basarsan motor frenini kullanamazsın, hele yokuş aşağıysan araç deli dana gibi hızlanmaya başlar, artı debriyaj balatanın ömrü kısalır. 1000 deviri takip etceğine araba durmaya yakın debriyaja basarsan daha iyi olur. Aracı boşa alırkende dikkatli ol frenlerin şişer,vitesteki gibi iyi fren yapamazsın.

Frene basarken debriyaja basmak gerekir mi?​

Yine aracınızı durdurmak istediğinizde frene sert bir şekilde basmak yerine debriyaj ile birlikte hafif basmanız yerinde olacaktır. Böylece sert bir şekilde aracınız durmaz ve aracınızın frenleri zarar görmez.
Disk neden kırılır?
Sürücü fren pedalına bastığında, fren balataları diskin üzerine bastırarak sürtünme yaratarak tekerlekleri yavaşlatmaya zorlar. Bu sürtünme aynı zamanda diskin yıpranmasına neden olur.
Fren balatası biterse ne olur? Fren balatanız bittiğinde geriye sadece balatanın perçinlenmiş olduğu metal yüzey kalır. Yaptığınız her frenlemede metal yüzey disk üzerinde sürtünmeye başlar. Bu sürtünme diske büyük zarar verir ve diski kullanılmaz hale getirir.
Debriyaja çok basmak arabaya zarar verir mi?
7. Ayağı Debriyaja Basılı Tutmak: Düz vites araçlarda ayağı sürekli debriyajda tutmak, debriyaj balatasının aşınmasına neden olur. Eğer trafik ışığındaki beklemelerde vitesi boşa alırsanız ayağınızı debriyajda tutma zorunluluğundan kurtulmuş ve dolayısıyla balatalarınızın aşınmasını da önlemiş olursunuz.

Debriyaja basmadan vites atarsak ne olur?​

şanzımana veya balataya hiçbir zarar vermeden debriyajsız vites değiştirmek mümkündür. burada iki hassas nokta var: 1. motor ile şanzıman arasında tork iletimi sıfır olmalıdır. yani ne motor şanzımana tork aktaracak, ne de gaz kesince olduğu gibi arabanın ataleti ile şanzıman motoru döndürecek.
Frene basmadan araba çalışır mı?
Otomatik vites arabalarda sadece iki pedal olduğunu unutmamak. Frene basmadan aracın kontağını çeviremeyeceğinizi unutmamak. Frene basmadan aracın viteslerini değiştiremeyeceğinizi unutmamak. Yokuş destek butonu olduğunu unutmamak ve gerektiğinde bu butonu kullanmak.

Disk tornası zararlı mı?​

Eğer diskleriniz bir kaç kez tornalandıysa bu durumda; disklerinizin kalınlığı incelecek, balataların diskleri sıkıştırarak fren sisteminin çalışmasında bir takım aksaklıklar ortaya çıkabilecektir. Bu nedenle fren sisteminin genelinde de farklı hasarlara yol açabilme ihtimali ortaya çıkacaktır.
Fren balatası değişimi kaç TL?
Fren Balatası Değişim Ücreti Fren balataları genellikle ön tekerlekler için değiştirilir ve çift olarak satılırlar. Yani tek bir kutuda 4 adet balata papucu bulunur ve iki teker için kullanılır. Fren balatası fiyatları araca ve motor gücüne göre değişmekle birlikte 150-400 TL arasında fiyatlandırılmakta.
Fren balatası bittiği nasıl anlaşılır derseniz, bunu anlamanın oldukça pratik bir yolu var: Frene basıldığında duyulan metalik sürtünme sesi. Bu ses, frenlerin artık daha zayıf tuttuğunun göstergesi olarak biliniyor. Yeni model araçlarda bunun daha kolay anlaşılır olması için balata sensörü de kullanılıyor.
 
Geri
Üst