Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Freire nin bankaci egitim modeli nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
52.459
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Freire nin bankacı eğitim modeli nedir?​

Freire, bankacı eğitim anlayışı yerine problemi ortaya koymaya dayalı problem tanımlayıcı bir eğitim anlayışını savunur. Problem tanımlayıcı eğitim ise, öğrencilerin eleştirel olarak düşünebilen özneler haline gelmesini amaçlar. Bankacı eğitim, yaratıcılığı engelleyip insanları evcilleştirir.

Bankacı eğitim modeli ne demek?​

Bankacı eğitim anlayışında öğrenciler, eğitimin özenleri değil, yardım edilmesi gereken nesnelerdir. Bu yüzden de tek yönlü ders aktarımı (konu anlatmak) bankacı eğitim anlayışının araçlarından biridir. Öğretmen tek bilgi kaynağıdır.

Bankacı eğitim anlayışı kimin?​

Bankacı eğitim anlayışı kimin?
banking education concept. ezilenlerin pedagogu paulo freire’nin bir kavramı. freire bu kavramı ezberci eğitimden daha geniş anlamda, bilgiyi yatırım olarak gören anlayış için kullanarak öğrencilerle bankalar arasında bir analoji yaparak kullanır.

Paulo Freire ye göre aşağıdakilerden hangisi geleneksel eğitimin özellikleri?​

Geleneksel Eğitim Baskıcı ve Otoriterdir Freire’ye göre; geleneksel eğitim baskıcı ve otoriter olup, egemen sınıfların tahakküm aracıdır. Ve geleneksel eğitim, bu tahakküm yoluyla insanların bilinçlerini kontrol eder.

Daimiciliğe göre eğitim nedir?​

evrimin evrensel nitelikteki belli gerçeklere göre şekillendirilmesi gerekir düşüncesini savunan daimiciler, insanın doğası ve ahlaki ilkelerinin değişmez olduğuna inanırlar. bu yüzden de insanlar bu değişmez ilkelere göre yetiştirilmeli, sağlam doğru karakterli insan tipi yetiştirmek için eğitim verilmelidir.

Daimicilik hangi felsefi düşünceye dayanır?​

Daimicilik hangi felsefi düşünceye dayanır?
daimicilerin entelektüel eğitime önem vermelerinin altında yatan sebep, insan doğasının en önemli yanı olan aklın entelektüel bir eğitimle gelişeceğine olan inançlarıdır. realizm felsefesine dayanan daimiciliğin başlıca ilkeleri şunlardır: •eğitim evrenseldir ve değişmez.
Freire kimdir?​
Paulo Reglus Neves Freire, Ph.D (d. 19 Eylül 1921 – ö. 2 Mayıs 1997), Brezilyalı eğitimci, filozof ve eleştirel pedagojinin etkili kuramcılarından biridir. Eleştirel pedagoji hareketinin temel metinlerden biri olarak kabul edilen Ezilenlerin Pedagojisi adlı çalışmasıyla tanınır.
Yeniden Kurmacılık Eğitim Felsefesi Nedir?​
Yeniden kurmacılık ya da rekonstrüksiyonizm eğitimin amacının, toplumu yeniden düzenlemek ve toplumda gerçek demokrasiyi yerleştirmek olduğunu savunan, yararcılık felsefesine dayanan, ilerlemeciliğin devamı niteliğinde bir eğitim felsefesi akımıdır.

Özcülük Eğitim Felsefesi Nedir?​

Özcülük Eğitim Felsefesi Nedir?
Özcülük (essentialism ya da temel esascılık), felsefede belli bir türe dahil her varlığın o türe ait niteliklere ya da özelliklere sahip olduğunu iddia eden bir akımdır. Herhangi bir felsefi görüşe bağlı değildir. Doğrudan bir eğitim hareketi olarak ortaya çıkmıştır.

Yeniden Kurmacılık hangi felsefeden etkilenmiştir?​

Toplumsal sorunların ancak akılcı ve analitik yaklaşımlarla çözülebileceğini savunan Yeniden Kurmacılık realizm ve varoluşçuluk akımlarından etkilenmiştir.

Bilim ve felsefenin ortak özellikleri nelerdir?​

Bunlar;A -) Her ikisi de genel olarak akıl adına konuşurlar ve kendilerini akla dayanan gerekçelerle haklı kılmaya çalışırlar.B – ) Her ikisi de bilinçli, yöntemli ve sistemli birer araştirma faaliyetidirler. C – ) Her ikisi de kavram ve soyutlamalar kullanarak ilke ve yasalara varmak isterler.
 
Freire'nin bankacı eğitim modeli, öğrencilerin pasif bir şekilde bilgi depolama aracı olarak görüldüğü, öğretmenin tek bilgi kaynağı olduğu ve öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek yerine ezberci bir yaklaşımla eğitim aldığı anlayışa karşı bir eleştiridir. Freire'nin savunduğu problem tanımlayıcı eğitim modeli ise öğrencilerin aktif katılımını ve eleştirel düşünmelerini teşvik ederek daha demokratik bir öğrenme ortamı oluşturmayı hedefler.

Bankacı eğitim modelinde ise öğrenciler, bilgiye pasif bir şekilde maruz kalan, ezberci yöntemlerle bilgiyi depolayan ve öğretmenin tek yetkili kaynak olarak görüldüğü bir sistemde eğitim alırlar. Öğrencilerin düşünme ve eleştirel yetenekleri geliştirilmez, aksine evcilleştirilirler ve bilginin aktarılmasına dayalı bir öğrenme süreci benimsenir.

Freire'nin bankacı eğitim modeli eleştirisinde, öğrencilerin sadece bilgi deposu olarak görülmemesi ve onların eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi gerektiği vurgulanır. Bu yaklaşım, öğrencilerin sorgulayıcı, katılımcı ve eleştirel düşünebilen bireyler olmalarını teşvik eder. Bu sayede eğitim, özgürleştirici ve demokratik bir sürece dönüşür.

Bankacı eğitim anlayışı, öğrencilerin pasif bir biçimde bilgiye maruz kaldığı, öğretmenin tek yetkili kaynak olarak görüldüğü ve eleştirel düşünmeye teşvik edilmediği bir eğitim modelidir. Öte yandan Freire'nin problem tanımlayıcı eğitim modeli, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye odaklanarak öğrencileri aktif katılımcılar haline getirmeyi amaçlar.
 
Geri
Üst