AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ford Transit baski balata kac km degisir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ford Transit baskı balata kaç km değişir?​

Durduk yere zamanla işlevini yitiren bir parça değildir. Ancak standart fabrikasyon verilerde 4 yıl 60 bin km de bir defa baskı balata seti değişimi servisler tarafından tavsiye edilmektedir. 60 bin km yi daha da aşağı çekebildikleri gibi, 200 bin km ye kadar gidebilen baskı balatalarda söz konusudur.

Debriyaj balatası ne kadar gider?​

Aracın kullanım alanına ve süresine göre değişmekle birlikte debriyaj balatası ve baskı sistemi ortalama 80.000 kilometrede değiştirilmelidir.

Traktör debriyaj balatası bittiği nasıl anlaşılır?​

Traktör debriyaj balatası bittiği nasıl anlaşılır?
Baskı Balata Zayıfladığında Ortaya Çıkan Belirtiler – Debriyajın kavrama noktası normalden daha yukarıya çıkmaya başlar. – Kavrama noktasının aralığı giderek kısalmaktadır. – Debriyaj pedalında anormal bir sertleşme meydana gelir. – İlk kalkış anlarında titreme meydana gelir.

Balata omru ne kadardir?​

Fren pedalına her basıldığında yüksek ısıya maruz kalan fren balataları aşırı sürtünmeden dolayı belirli bir zamana kadar çalışıyor. Fren balatasının ömrü sürüş tarzına ve balatanın malzemesine bağlı olarak farklılık gösterse de genellikle 40-50 bin km civarlarında değiştirilmesi gerekiyor.

Baski balatanın omru ne kadar?​

Temel olarak debriyaj balatası, motordan gelen gücü şanzımana iletir. Balatalar ilk periyodik bakımdan itibaren sürüş izlenimleri ile kontrol edilir. Eğer sürüş problemi bulunuyorsa müdahale edilir. Balataların ortalama ömrü ise 60-70 bin kilometre aralığında seyreder.

EDC nasıl bir şanzıman?​

EDC nasıl bir şanzıman?
EDC Şanzıman, bir çeşit yarı otomatik şanzıman türüdür. Renault markasının geliştirdiği bu yarı otomatik sistemde 6 ileri vites söz konusudur. Burada şanzıman otomatik olarak, yol şartları, sürücünün uyguladığı gaz ve motorun gücünü optimize ederek doğru vitesi seçer. Vites geçişini de en az sarsıntı ile tamamlar.

Baskı balata arızası nasıl belli olur?​

Yokuşta aracı kaldırırken kavrama kaçırdığında, hafif bir titreşim, motor devri düşmüyorken aracın hareket etmemesi, aracın geri kaçması, balatanın kaçırması sebebiyle (balatanın sıyırması) balata yanık kokusu gelmesi gibi durumlar, kavramanın kaçırdığını gösterir.

Debriyaj balatası bittiğini nasıl anlarız?​

Debriyajın Bittiği Anlamak İçin İpucu!
- El frenini çekin.
- Vitesi 1’e alıp arabayı kaldırmaya çalışın.
- Motorun devri bitiyor ama hala stop etmiyorsa büyük ihtimalle debriyaj baskı balatası bitmiştir.
 
Ford Transit baskı balatası genellikle 60.000 ila 200.000 km arasında değiştirilmesi önerilen bir parçadır. Bu süre araç kullanım alışkanlıklarına, sürüş koşullarına ve bakım durumuna bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Debriyaj balatası ise ortalama 80.000 kilometrede değiştirilmesi tavsiye edilen bir parçadır.

Baskı balatasının zayıfladığını anlamanın belirtileri arasında kavrama noktasının yukarıya çıkması, kavrama noktasının aralığının kısalmaya başlaması, debriyaj pedalında anormal sertleşme ve ilk kalkışlarda titreme gibi durumlar bulunmaktadır. Traktör debriyaj balatasının bitip bitmediğini anlamak için de bu belirtileri dikkate alabilirsiniz.

Fren balatalarının ömrü ise genellikle 40.000 ila 50.000 km civarında değiştirilmesi gereken bir parçadır. Baskı balatalarının ömrü ise genellikle 60.000 ila 70.000 km aralığında değişebilir. Her iki parçanın ömrü sürüş tarzına, bakım durumuna ve parçanın malzemesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

EDC şanzımanı, yarı otomatik bir şanzıman türü olup Renault markasının geliştirdiği bir sistemdir. En az sarsıntı ile vites geçişini yapabilen bu sistem, sürücünün uyguladığı gaz, yol şartları ve motor gücünü göz önünde bulundurarak doğru vitesi seçer.

Baskı balata arızası, yokuşta aracı kaldırırken kavrama kaçırma, hafif titreşimler, aracın hareket etmemesi, geri kaçması ve balatanın kaçırması durumlarında belirtilir. Debriyaj balatasının bittiğini anlamak için ise el frenini çekerek vitesi 1'e alıp aracı kaldırmaya çalışabilirsiniz. Eğer motor devri bitiyor ancak araç hala stop etmiyorsa, debriyaj baskı balatasının bitmiş olabileceğini gösterebilir. Bu durumda bir servise başvurarak gerekli kontrol ve değişim işlemlerini yaptırmanız uygun olacaktır.
 
Geri
Üst