Fiyatlandirma yaklasimlari nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
193.411
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Fiyatlandırma yaklaşımları nelerdir?​

Bu yaklaşımlar maliyet odaklı fiyatlandırma, rekabet odaklı fiyatlandırma, talep odaklı fiyatlandırmadır.

Ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?​

Genel olarak fiyatlandırma stratejileri şunlardır;
Fiyatlandırma kararları çeşitli faktörlerden etkilenmektedir. Bu faktörler içsel ve dışsal faktörler olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır. İçsel faktörler işletme yönetimi kontrolünde olan etmenleri kapsamaktadır.
Fiyatlamayı etkileyen faktörler nelerdir?
Bu etkenler; tüketici davranışları, rekabet durumu, firmanın kendi maliyet yapısı ve kar hedefleri, hükümet uygulamalarıdır. Döviz kuru dalgalanmaları da bu faktörlere eklendiğinde fiyatlandırma işi, firmalar için sürekli gözden geçirilmesi ve takip edilmesi gereken bir iş halini almaktadır.
Farklılaştırılmış fiyatlama stratejisi nedir?
İndirimli fiyat rekabeti: Farklılaşma stratejisi, bir şirketin piyasada daha düşük fiyatlardan başka bir şeyle rekabet etmesini sağlar. Örneğin, hedef pazarınız en yüksek kalite veya daha iyi değer için daha yüksek bir fiyat ödemek istiyorsa, daha az satışla daha fazla gelir elde edebilirsiniz.

Imaj esasına göre fiyatlandırma nedir?​

İmaj yaratan fiyatlandırma: Bazı mallar işletmenin ününü güçlendirmek için yüksek fiyatlandırılır. Malın kaliteli olduğu ölçüde pahalı olduğu vurgulanır. Koruyucu fiyatlandırma: Bazı işletmeler, küçük işletmeleri fiyat rekabetine karşı koruyarak kendi fiyatlarını yüksek tutmaktadırlar.

Küsüratlı fiyat nedir?​

Küsüratlı (kalanlı) fiyatlandırma, mamulün esas fiyatı daha önce açıklanan usullerden biriyle belirlendikten sonra bu fiyatı yuvarlak olarak almayıp, onun hemen altındaki küsürlü rakamın benimsenmesi taktiğidir.
 
Geri
Üst