AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Fiyat farklilasmasi kac temele gore yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Fiyat farklılaşması kaç temele göre yapılır?​

Fiyat farklılaştırması; birinci dereceden veya tam fiyat farklılaştırması, ikinci dereceden ya da farklı miktarlara bağlı fiyat farklılaştırması ve üçüncü dereceden fiyat farklılaştırması ya da farklı talep esnekliklerine sahip gruplara farklı fiyat uygulaması gibi üç şekilde gözlenir.

Fiyat ayrımcılığı nedir?​

Fiyat ayrımcılığı, tüketicilere aynı mal veya hizmetler için farklı fiyatlar uygulayan bir fiyatlandırma stratejisini ifade eder.

Derece fiyat farklılaştırması nedir?​

Derece fiyat farklılaştırması nedir?
Ürettiği malın farklı birimlerini farklı fiyatlardan satan monopolcünün her tüketiciye farklı fiyat uygulamasına tam fiyat farklılaştırması ya da birinci derece fiyat farklılaştırması denir. Bunda monopolcü her birim malı piyasa talep eğrisince belirlenen fiyattan satar.

Fiyat farklılaşması yapılabilmesi için kullanılan ölçütler nelerdir?​

Fiyat farklılaştırması stratejisinin başarılı olabilmesi için firmanın hitap ettiği tüketicilerin alt kategorilere ayrılabiliyor olması, piyasada arbitraj koşullarının olmaması, yani ürünün ucuz alınıp başka bir yerde daha pahalı satılamaması ve bulunulan piyasanın eksik rekabet piyasası şartlarına uyması, yani …

2 derece fiyat farklılaştırması nın uygulandığı ürünler nelerdir?​

Örnek: Su, elektrik, telefon kullanım miktarı (ton gibi) , kullanım saatleri(akşam saat 8’den sonra), kullanım alanları(ev, işyeri, şantiye) gibi. Fiyat farklılaştırmasında amaç tüketici fazlasını ele geçirmek suretiyle daha fazla kar elde etmektir.

Fiyat farklılaştırması şartları nelerdir?​

Fiyat farklılaştırması şartları nelerdir?

Fiyat farklılaştırması neye göre yapılır?​

Bir tüketici bir mal için 10 TL ödemeye razıyken bu mal kendisine piyasada daha düşük fiyatla sunuluyorsa “tüketici artığı” oluşmaktadır. Fiyat farklılaştırmasının amacı da bu tüketici artığını ele geçirmektir. Bu durumda ürünler tüketicilerin ödeyeceği maksimum fiyattan satılır ve kar maksimizasyonu sağlanır.

Monopolcü bir firmanın fiyat farklılaştırması yapabilmesi için gerekli şartlar nelerdir?​

Monopolcü firmanın fiyat farklılaştırması yapabilmesi için bazı koşullar gerekmektedir. Bunun için piyasaların bölünebilmesi, talep esneklikleri farklı olması, maliyetlerinde herhangi bir değişme olmaması gerekmektedir.

Iki kısımlı fiyatlandırma nedir?​

Iki kısımlı fiyatlandırma nedir?
İki parçalı fiyatlandırma: Servis firmaları genellikle sabit bir ücret artı değişken kullanım ücretinden oluşan iki bölümlü fiyatlandırmaya dahil olurlar. Telefon kullanıcıları, asgari sayının ötesindeki aramalar için minimum aylık ücret ve ücret öder.
 
Fiyat farklılaşması adı verilen konsept, çoğu zaman farklı tüketici grupları arasında farklı fiyatlandırma stratejilerinin uygulanması anlamına gelir. Bu farklılaşma genellikle üç temel temele dayanır:

1. **Birinci Dereceden Fiyat Farklılaştırması (Tam Fiyat Farklılaştırması):** Monopolcünün her bir tüketiciye farklı fiyat uygulamasıdır. Her tüketicinin tam ödeme gücüne göre ayrı fiyatlandırma yapılır.

2. **İkinci Dereceden Fiyat Farklılaştırması (Farklı Miktarlara Bağlı Fiyat Farklılaştırması):** Bu durumda fiyatlar, tüketim miktarına veya paket boyutuna bağlı olarak farklılık gösterebilir. Örneğin, toplu alımlarda birim fiyatın düşmesi gibi.

3. **Üçüncü Dereceden Fiyat Farklılaştırması (Farklı Talep Esnekliklerine Göre Gruplara Farklı Fiyat Uygulaması):** Bu tip fiyat farklılaştırmasında tüketici grupları arasındaki talep esneklikleri farklı olduğunda, firmalar bu farklılıkları göz önünde bulundurarak fiyat belirler.

Fiyat farklılaşması stratejisinin başarılı olabilmesi için firmanın hedef kitlesinin alt kategorilere ayrılabiliyor olması, arbitraj koşullarının olmaması, yani ürünün farklı bölgelerde alınıp satılamaması, ve rekabetçi olmayan bir piyasada olması gibi çeşitli şartlar sağlanmalıdır. Bu şartların yerine getirilmesi, fiyat farklılaşması konusunda daha fazla esneklik ve karlılık sağlayabilir.

Ayrıca, monopolcü bir firmanın fiyat farklılaştırması yapabilmesi için piyasaların bölünebilir olması, talep esnekliklerinin farklı olması ve maliyetlerde değişiklik olmaması gibi koşulların da sağlanması gerekmektedir.

Son olarak, iki kısımlı fiyatlandırma konseptinde, hizmet firmaları genellikle sabit bir ücret ile değişken kullanım ücretini içeren iki kısımlı fiyatlandırma stratejileri kullanabilirler. Bu şekilde, tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına ve kullanımlarına göre farklı fiyatlandırma yapılabilir. Örneğin, telefon operatörlerinin minimum sabit aylık ücret ile fazla arama yapanlar için ek ücret belirlemesi gibi.

Fiyat farklılaşması ve farklı fiyatlandırma stratejileri, firmaların pazarlarda rekabet avantajı elde etmelerine ve karlarını artırmalarına yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst