AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

FCB Grid yuksek Ilginlik Dusunme Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

FCB Grid yüksek Ilginlik Düşünme Nedir?​

Yüksek İlginlik ve Duygusal Tüketici Kararları Beynin sağ ve yüksek ilginlik kısmını temsil eden bu kısım tüketici için ciddi bir maliyetin söz konusu olduğu fakat yaşamsal ihtiyaçları dışındaki ürünleri (yazlık, spor araba, tekne, mücevher, vb) kapsamaktadır.

Yüksek Ilginlik Düşünme Nedir?​

pazarlama terimi (bkz: high involvement)’ın türkçesi. yüksek ilginlik kategorisindeki ürünler, tüketicinin daha uzun zaman kullanacağı için, daha uzun bir süre ve daha karmaşık bir süreçten geçerek karar verdiği ürünlerdir.
Ilginlik temelli modeller nelerdir?
Dört planlama alanından oluşan bu modelde tüketici beyninin sağ tarafı hisleri, sol tarafı ise rasyonel düşünme alanını temsil etmektedir (Ulusu, 2016: 576-577). FCB Izgarasına göre, beynin sağ lobu hisleri, sol lobu ise rasyonel düşüncelerin oluşma bölgesidir.
FCB modeli nedir?
FCB gridinin temelinde yer alan 4 ana nokta yüksek ilginlik/düşük ve duygusal/bilişsel süreçler tüketicinin satın alma sürecini anlamlandırmaya ışık tutar. Tüm bu süreçlerde marka bazlı değil markanın bulunduğu hizmet/ürün kategorisine yönelik süreçleri incelenir.

FCB Grit bölümlerinden hangisi tüketicilerin ürünün önemi nedeniyle bilgiye duydukları büyük ihtiyacı temsil eder?​

FCB Gridi oluşturan dört çeyrek aşağıda kısaca açıklanmıştır: Bölge-Yüksek İlginlik/Düşünme (Bilgilendirici): Ev, araba, sigorta gibi alımlarda ürünün önemi nedeniyle tüketicilerin bilgiye duydukları büyük ihtiyacı temsil eder.

Rossiter ve Percy Planlama Izgarası nedir?​

Rossiter Percy‟nin Izgarası, marka tutumunun önce tanıma/hatırlatma ve marka farkındalığı etkileşiminden daha sonra da marka tutumunun ilgilenim ve motivasyon etkileşiminden doğan sekiz stratejilik bir 2X4 iletişim modelidir(Maddock ve Fulton, 1996: 30).
Ilginlik kavramı nedir?
Hirschman (1970) ilginliği; tüketicilerin kendi deneyimlerini ifade etmeleri, davranışın sönmesi ya da marka ile ilişkilerin geliştirilmesi olarak açıklamaktadır.
Reklam Ilginliği ne demek?
Başka bir özdeği çekme, onunla birleşme eğilimi.
 
Geri
Üst