AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

FCB Grid bolumlerinden hangisi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

FCB Grid bölümlerinden hangisi?​

FCB gridinin temelinde yer alan 4 ana nokta yüksek ilginlik/düşük ve duygusal/bilişsel süreçler tüketicinin satın alma sürecini anlamlandırmaya ışık tutar.

FCB Grit bölümlerinden hangisi tüketicilerin ürünün önemi nedeniyle bilgiye duydukları büyük ihtiyacı temsil eder?​

FCB Gridi oluşturan dört çeyrek aşağıda kısaca açıklanmıştır: Bölge-Yüksek İlginlik/Düşünme (Bilgilendirici): Ev, araba, sigorta gibi alımlarda ürünün önemi nedeniyle tüketicilerin bilgiye duydukları büyük ihtiyacı temsil eder.
Reklam Ilginliği ne demek?
Hirschman (1970) ilginliği; tüketicilerin kendi deneyimlerini ifade etmeleri, davranışın sönmesi ya da marka ile ilişkilerin geliştirilmesi olarak açıklamaktadır.
Ilginlik temelli modeller nelerdir?
Dört planlama alanından oluşan bu modelde tüketici beyninin sağ tarafı hisleri, sol tarafı ise rasyonel düşünme alanını temsil etmektedir (Ulusu, 2016: 576-577). FCB Izgarasına göre, beynin sağ lobu hisleri, sol lobu ise rasyonel düşüncelerin oluşma bölgesidir.

Yüksek Ilginlik ne demek?​

Yüksek ilginlik, tüketicinin satın alma kararında yoğun istek duymasıdır. Bu tip ürünler genellikle pahalıdır çünkü bir kez satın alınır ve değiştirmek için uzun zaman geçer. Aynı zamanda, bu ürünler uzun vadede tüketici üzerinde daha fazla etki yaratır.

Yüksek Ilginlik Düşünme Nedir?​

pazarlama terimi (bkz: high involvement)’ın türkçesi. yüksek ilginlik kategorisindeki ürünler, tüketicinin daha uzun zaman kullanacağı için, daha uzun bir süre ve daha karmaşık bir süreçten geçerek karar verdiği ürünlerdir.
Rossiter ve Percy Planlama Izgarası nedir?
Rossiter Percy‟nin Izgarası, marka tutumunun önce tanıma/hatırlatma ve marka farkındalığı etkileşiminden daha sonra da marka tutumunun ilgilenim ve motivasyon etkileşiminden doğan sekiz stratejilik bir 2X4 iletişim modelidir(Maddock ve Fulton, 1996: 30).
Rossiter ve Percy ızgarası nedir?
Başka bir özdeği çekme, onunla birleşme eğilimi.
 
Geri
Üst