AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Fark Edilmenizi Sağlayacak 8 Riskli Gerilla Pazarlama Taktiği

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Jay Conrad Levinson’un Guerrilla Marketing adlı kitabında tanımlanan Gerilla pazarlama, urun ve hizmetlerin fark edilmesi icin her gun insanların sık sık gectiği yerlerde ve ortak kullanım alanlarında pazarlama faaliyetlerinin beklenmedik ve alışılmışın dışında yontemlerle yurutulmesidirGerilla pazarlama taktileri diğer geleneksel pazarlama faaliyetlerine kıyasla tahmin edilemez ve farklı olduğu icin akılda kalıcıdır ve daha buyuk etki yaratır Ancak bu stratejilerin de riskleri vardır Başarılı bir gerilla pazarlama kampanyasının temel unsurları cesur olmak, kendini savunmak ve riske girmektir
Peki, siz bu riski almaya hazır mısınız? İşte sizi başarıya goturebilecek bazı gerilla pazarlama stratejileri:
1 Fikir alışverişinde bulunun: Populer ya da tartışmaya acık bir konu secin Kendi fikrinizi belirleyin ve başkalarıyla paylaşın Kendi fikrinizi savunmaya hazır olun, sağlıklı tartışmalar icine girin ve bu stratejiden verim alabilmek icin karşıt goruşleri dinleyin
2 Hediyeler dağıtın: İşletmelerin coğu urunlerini tanıtmak ve muşteri memnuniyetini on planda tutmak icin muşterilerine hizmetleri ya da urunlerini bedava sunmaktadır Siz de urununuzun bir kısmını ilgi cekmek, tanınmak ve memnuniyet sağlamak icin dağıtın İnsanların eğleneceği yarışmalar duzenleyip urunlerinizi odul olarak verebilirsiniz
3 Girişken ve takipci olun: Umitsiz gorunmekten kacınmak ya da potansiyel muşterilerinizin gozunde olumsuz itibar oluşturmamak icin kac kez ayağınıza gelen şansı geri cevirdiniz? Adım adım takip edeceğiniz bir plan hazırlayın ve geri adım atmaktan korkmayıp girişken olun
4 Rekabetten korkmayın: Bazı işletmeler başka mağazalarda alışveriş yapan kişileri kendi mağazasına cekmek icin ceşitli stratejiler uygular Rekabet icinde olduğunuz işletmelerle duşmanca bir rekabet icinde olmayı goze alıyorsanız onlar tarafından yapılan indirim kampanyalarını, kuponları ya da teklifleri kendi mağazanızda kullanabilirsiniz
5 Para harcamaktan cekinmeyin: Hedeflerinize ulaşana kadar para harcamaktan cekinmeyin Muşterilerin dikkatini cekmek icin size yardımcı olacak danışmanları işe alın Danışmanlık ucretinin de odemesini peşin yapın Bu şekilde danışmanlık hizmetinde bulunan kişi de size saygı duyar
6 Dovme yaptırın: Kendi uzerinizde dovme yaptırmak istemiyorsanız ucreti karşılığında başka birini bulun Dovmenin kolay gorunen bir yerde olması onemlidir İnsanların dikkatini cekecek yerde olmasına dikkat edin İnsanlar dovmeyi gorduklerinde markanız dikkatlerini cekecek ve araştırmaya başlayacaklar
7 Kapı kapı gezin: Muşterilerin size gelmesini beklemek yerine siz muşterilerinize gidin Kendinizi tanıtmak icin bu stratejiyi de uygulayabilirsiniz Masa başında oturup bekleyerek başarılı olamazsınız Hizmetinizi ya da urunlerinizi muşterilere ulaştırmak icin beklemeyin Aktif olun
8 Parti duzenleyin: Herkes partileri ve kutlamalar sever Bu tur ortamlar iletişim kurmanın en iyi yollarından biridir Doğum gunu partisi ya da yıl donumunuz icin bir kutlama duzenleyebilirsiniz Duzenlediğiniz partiye muşterilerinizi ve ileride muşteriniz olabilecek herkesi davet edin Bu şekilde birbirinizi tanımak icin ortam yaratmış olursunuz
 
Geri
Üst