AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Fakirlik belgesi nereye teslim edilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
137.896
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Fakirlik belgesi nereye teslim edilir?​

Fakirlik Belgesi Nereden Alınır? Fakirlik belgesi almak isteyen ihtiyaç sahibi ve yoksul vatandaşların ikametgahlarının bulunduğu yerdeki muhtarlığa gitmeleri gerekiyor. Fakirlik belgesini başvuru sahibi doldurduktan sonra muhtar, onayladıktan ve imzaladıktan sonra bu belgeye başvuran kişilere teslim ediyor.

Muhtaçlik belgesi nereden alinir?​

Muhtaçlık belgesi de denilen bu belgeye sahip olmak için vatandaşların ikametgah ettiği bölgedeki muhtarlara nüfus cüzdanları ile başvuru yapması gerekiyor. Ardından gelecek işlemler ve gelir testi muhtarlık aracılığıyla gerçekleştiriyor.
Devlet arşivlerinde nasıl araştırma yapılır?​
Araştırma hizmeti, 2 Ekim 2021 tarihli ve 31616 sayılı T.C….http://katalog.devletarsivleri.gov.tr adresinden Belge Tarama Sistemi giriş ekranı açılır.
- Giriş ekranında kullanıcı adı ve şifre girilir.
- Giriş yapıldıktan sonar üst menüden “Basit Arama” veya “Detaylı Arama” kısmından tarama yapılır.

Fakirlik belgesi nerelerde kullanılır?​

Fakirlik belgesi nerelerde kullanılır?
Fakirlik Belgesi Nerelerde Kullanılmaktadır?
- Kömür yardımı,
- Eğitim yardımı,
- Gıda yardımı,
- Sağlık,
- Giyim masrafları,
- Nakit para,
- Çocuk bakımı,
- Muhtaçlık maaşı başvurusu esnasında,

Yoksulluk maaşı nasıl alınır?​

Yoksulluk maaşı nasıl alınır?
Fakirlik maaşı; TC Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından yoksul vatandaşlara bağlandığından başvuruların Vakıflar Bölge Müdürlüğü’ne gidilerek yapılması gerekiyor. Vatandaşlar; Vakıflar Bölge Müdürlüğü’ne e-posta göndermek suretiyle de ön başvurularını gerçekleştirebiliyorlar.

E devletten fakirlik belgesi alınır mi?​

Fakirlik belgesi alım noktaları muhtarlıklar ve e-devlet sistemidir. Muhtarlık, zaten başvuru sırasında kişilere bu formu vermekte ve doldurmalarını istemektedir. Formun alınması için e- devlet sistemine alınan şifre ile giriş yapılmalıdır. E-devlet şifresi PTT şubelerinden alınabilir.

E-devlet gelir belgesi nasıl alınır?​

E-Devlet’ten Gelir Belgesi̇ Nasıl Alınır?
- E-Devlet Kapısı’na giriş yapılır.
- Siteye giriş yapıldıktan sonra karşınıza çıkan seçeneklerden Kurumlar’a tıklanır.
- “H” harfine tıklayarak, “Hazine ve Maliye Bakanlığı” seçilir.
- Hazine ve Maliye Bakanlığı e-Bordro Hizmeti ‘ne girilir.
Arşiv turleri nedir?​
ARŞİV TÜRLERİ Belli başlı arşiv türleri şunlardır: Devlet arşivleri, şehir arşivleri, noter arşivleri, dinî arşivler, özel arşivler, hastahane arşivleri, ekonomik arşivler, kartografik arşivler, iko- nografik arşivler, odyovizuel arşivler ve kurum arşivleridir.

Devlet arşivlerine nasıl ulaşılır?​

Devlet arşivlerine nasıl ulaşılır?
Arşivlere, Devlet Arşivleri internet sitesi veya e-Devlet üzerinde erişim mümkün. Belge Tarama Sistemi BETSİS’e girmek için üye olmak yeterli. Üstelik araştırmacı olmak da gerekmiyor.
 
Fakirlik belgesi alımının nerede yapılacağı hakkında detaylı bilgi vermişsiniz. Fakirlik belgesi, ihtiyaç sahibi ve yoksul vatandaşların ikametgahlarının bulunduğu yerdeki muhtarlığa giderek alınabilmektedir. Muhtarlık, başvuruyu yapan kişinin doldurduğu belgeyi onayladıktan ve imzaladıktan sonra belge başvurana teslim edilmektedir.

Muhtaçlık belgesi için de aynı şekilde vatandaşların ikamet ettikleri bölgedeki muhtara nüfus cüzdanları ile başvuru yapmaları gerekmektedir. Gelir testi ve diğer işlemler de muhtarlıklar aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.

Fakirlik belgesi ve muhtaçlık belgesi, çeşitli yardım ve destek alanlarında kullanılmaktadır. Örneğin, kömür yardımı, eğitim yardımı, gıda yardımı, sağlık hizmetleri, giyim masrafları gibi alanlarda ihtiyaç sahiplerine destek sağlanması için bu belgeler talep edilebilmektedir.

Yoksulluk maaşı almak isteyen vatandaşlar, TC Vakıflar Genel Müdürlüğü'ne giderek başvurularını yapabilmektedirler. Ayrıca e-posta yoluyla da ön başvurularını gerçekleştirebilmektedirler.

E-devlet üzerinden fakirlik belgesi alımı da mümkündür. E-devlet sistemi sayesinde, muhtarlık yerine online olarak fakirlik belgesi başvurusu yapabilirsiniz. Bunun için e-devlet şifresi edinerek sisteme giriş yapabilirsiniz.

E-devlet üzerinden gelir belgesi de alınabilmektedir. E-Devlet Kapısı'na giriş yaparak, kurumlar bölümünden Hazine ve Maliye Bakanlığı seçilerek gelir belgesi talep edilebilir.

Devlet arşivlerine erişim ise Devlet Arşivleri internet sitesi veya e-devlet üzerinden sağlanmaktadır. Belge Tarama Sistemi (BETSİS)‘e üye olarak arşivlere kolayca erişim sağlayabilirsiniz, araştırmacı olmanıza dahi gerek yoktur. Devlet arşivlerine erişmek artık daha kolay ve hızlıdır.
 
Geri
Üst