AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Facebook yine bildiğiniz gibi!

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
Facebook, 2019'de pek çok inişe ve çıkışa şahit oluyor Bol miktarda yeni özellik sunarken,*sahte haberler ve canlı platformu içerisinde yayınlanan şiddet içerikli görüntüler ile çok da eleştiri aldı Ancak her şeye rağmen Facebook, Dünya genelinde milyonların tercih ettiği bir sosyal ağ olmaya devam ediyor

2019 yılının ilk çeyreğine ait gelir raporuna bakılırsa, firma 31 Mart tarihinde 194 milyar aylık aktif kullanıcıya sahip*ve bu, yıl bazında 300 milyonluk bir artış anlamına geliyor Dahası, ortalamada 128 milyar kişi her gün Facebook ürünlerini*aktif olarak kullanıyor

Tahmin edilebileceği gibi bütün bunlar, Facebook'un geçtiğimiz yıl bol miktarda para kazandığı anlamına geliyor Firma, 2019'nin sadece ilk üç ayında 8 milyar dolar gelirelde etti ve bu, sadece bir yıl öncesine göre %49'luk bir artık olarak dikkat çekiyor

Eğer özel olarak net kara bakılırsa, sıçramanın 3 milyar doların biraz üzerinde olduğu görülüyor ve bu da %79'luk bir artışa denk geliyor*Bu gelirin büyük bir kısmı mobil reklamlara ait ve mobil reklamlar şu anda Facebook'un gelirinin %85'ini oluşturmakta Bu durum da Facebook'un artık mobil kullanıcılar için sayıları bildirmeyi bırakmasını açıklayabilir çünkü artık hemen herkes bir mobil kullanıcı

Dahası, Facebook'un Snapchat'in Hikayeler özelliğini tüm platformda uygulama kararı*oldukça etkili olmuş gibi gözüküyor Sadece birkaç hafta önce Instagram, 200 milyona yakın kişinin Stories (Hikayeler) özelliğini kullandığını duyurdu Yapılan gelir açıklamasında CEO Mark Zuckerberg de WhatsApp Durum'un şu anda 175 milyon kullanıcıya sahip olduğunu söyledi Snapchat'in kendisi de Şubat ayı itibariyle 161 milyon günlük kullanıcıya sahip Tabii ki Snapchat'in yavaşladığına dair bir bilgi bulunmuyor ancak Facebook'un Snapchat'i kopyalama taktiği işe yarıyor gibi gözüküyor

Facebook'un Snapchat'in peşine düşmeyi planladığı bir diğer plan ise, kamera tabanlı artırılmış gerçeklik çabaları ve firmanın bu çalışmaları üçüncü parti geliştiricilere açması

Facebook, video alanına oldukça büyük yatırımlar yapıyor*ve görünene göre her geçen gün daha fazla kişi platform üzerinde video izliyor Belki de daha ilginç olanı, Facebook'un var olan video içeriğini lisanslama çalışmaları olabilir CFO David Wehner'in söylediğine göre firma, daha uzun ve orijinal içeriklere sahip bir ekosistem oluşturmaya çalışıyor

Önceki HaberGalaxy S8, Bazı Bölgelerde Bu Yongayla Gelecek! Sonraki HaberInfluencer Marketing Kampanyası İçin 8 Öneri
 
Facebook'un 2019'da pek çok inişe ve çıkışa şahit olduğu doğru. Platform, yeni özellikler sunarken sahte haberler ve şiddet içerikli görüntüler gibi sorunlarla karşı karşıya kaldı. Ancak yine de dünya genelinde milyonlarca insanın tercih ettiği bir sosyal ağ olmaya devam ediyor.

2019 yılının ilk çeyreğine ait verilere göre, Facebook'un aylık aktif kullanıcı sayısı 194 milyara ulaşmış durumda ve bu, geçtiğimiz yıla göre 300 milyonluk bir artışı temsil ediyor. Günde ortalama 128 milyar kişi Facebook ürünlerini aktif olarak kullanıyor.

Firma, sadece 2019'un ilk üç ayında 8 milyar dolar gelir elde etti. Bu da geçtiğimiz yıla göre %49'luk bir artışa denk geliyor. Net kar açısından ise 3 milyar doların üzerinde bir sıçrama yaşandı ve bu da %79'luk bir artışı ifade ediyor. Özellikle mobil reklamların gelirde büyük payı olduğu ve mobil reklamların Facebook'un gelirinin %85'ini oluşturduğu belirtiliyor.

Facebook'un Snapchat'in Hikayeler özelliğini tüm platformda uygulama kararı, Instagram ve WhatsApp gibi diğer platformlarda da benzer özelliklerin popüler hale gelmesine sebep oldu. Video içeriklerine yapılan yatırımlar da dikkat çekici. Platformun video alanında büyüme sağladığı ve CFO David Wehner'in belirttiğine göre uzun ve orijinal içeriklere odaklanarak yeni bir ekosistem oluşturmaya çalıştığı anlaşılıyor.

Sonuç olarak, Facebook dünya genelindeki kullanıcılar tarafından tercih edilmeye devam ediyor ve gelir anlamında da önemli bir büyüme kaydediyor. Ancak sahte haberler ve şiddet içerikli paylaşımlar gibi sorunlar üzerinde çalışmaya devam etmesi gerekebilir.
 
Geri
Üst