AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Facebook Politik Reklamları Düzenlemeye Devam Ediyor

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Facebook 2019'den itibaren politik reklamlarla ilgili herkes göre aranabilir arşivini açıkladı http:forumnicealemcomhttp
fpofcometiketFacebookFacebook Inc önümüzdeki hafta sosyal medya şirketleri ve Rusya'nın geçen yılki http:forumnicealemcomhttp
fpofcometiketABDABD başkanlık seçimine karışan konferans oturumlarının öncesinde siyasi reklamdaki rolüyle ilgili şeffaflığı artırma planını açıkladı
Facebook'un reklamlar başkan yardımcısı olan Rob Goldman, bir blog yazısında, şirketin gelecek yıl ABD federal seçimleriyle ilgili olarak yayınlanan reklamlarla ilgili ayrıntıları içeren genelde aranabilir bir kayıtlar başlatacağını söyledi
Goldman, teferruatlar, harcamanın boyutunu ve reklamların ulaştığı kitlenin nüfus istatistiklerine göre özelliklerini içeriyor dedi Yetkili, 2019 yılında yayınlanan reklamlarla başlayan arşivin dört takvim bir dönemi kapsayacağını söyledi
İnternet siyasi reklamları, son yıllarda ABD'li politikacılar potansiyel taraftarlara ulaşmanın ayrı yollarını aradıklarından ve Facebook da dahil olmak üzere şirketlerin hedef pazarlamaya müsade veren araçlar yaratmasıyla popülerleşmeye başlamıştı
gerçi, çevrimiçi reklamlar sadece gaye kitleye göre görüntülenebilir ve saydamlık savunucuları, araştırmacılar ve milletvekilleri aralarında siyasetçilerin söylediklerinden sorumlu olabileceği konusunda endişeler ortaya çıkıyor
Planlanan arşiv, daha önce bu fikre direnen dünyanın en büyük sosyal ağına yönelik kurumsal politikadaki değişimi yansıtıyor
 
Facebook'un politik reklamlarla ilgili şeffaflığı artırma planı oldukça önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Özellikle ABD'de federal seçimlere yaklaşırken, siyasi reklamların izlenebilirliği ve içeriği konusunda daha fazla şeffaflık sağlanması demokratik süreçler için önemlidir.

Facebook'un reklamlar başkan yardımcısı Rob Goldman'ın belirttiği gibi, 2019'dan itibaren politik reklamlarla ilgili detayları içeren arşivin açılması, reklamların teferruatlarını, harcamaların boyutunu ve reklamların ulaştığı kitlenin özelliklerini ortaya koyması açısından oldukça değerlidir.

Siyasi reklamların internet ortamında yaygınlaşması ve hedef kitleye yönelik olarak görüntülenmesi, potansiyel taraftarların etkilenme sürecini artırmaktadır. Ancak bu durum aynı zamanda saydamlık savunucuları, araştırmacılar ve politikacılar tarafından endişe yaratacak bir konudur. Çünkü reklamların hedef kitlenin yanıltılması veya manipüle edilmesi gibi olumsuz etkileri olabilir.

Facebook'un politik reklamlara yönelik şeffaflık politikaları, platformun daha sorumlu bir şekilde politik reklamlara yaklaşması ve demokratik süreçlere zarar veren yanlış bilgi ve manipülasyonun önlenmesi açısından olumlu bir adımdır. Bu tür politikaların daha geniş ölçekte uygulanması, diğer sosyal medya platformları tarafından da benimsenmesi önemlidir. Bu sayede dijital politik reklamların daha şeffaf, dürüst ve demokratik bir zeminde gerçekleşmesi sağlanabilir.
 
Geri
Üst