Excel in yapabildigi islemler nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
213.672
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Excel in yapabildiği işlemler nelerdir?​

Microsoft Excel Nedir? Excel ile Neler Yapılabilir?

Excel formüllerin başına hangi sembol kullanılır?​

Not: Excel’deki formüller her zaman eşittir işaretiyle başlar.
Excelde özel liste nasıl oluşturulur?
Özel liste oluşturma
- Excel 2010 ve üstü için, Dosya > Seçenekler > Gelişmiş > Genel > Özel Listeleri Düzenle’ye tıklayın.
- Excel 2007 için, Microsoft Office Düğmesi.
- Özel Listeler kutusunda YENİ LİSTE öğesine tıklayın ve ilk girdiden başlayarak girdileri Liste girdileri kutusuna yazın.
Microsoft Excel ne amaçla kullanılır?
Excel verileri analiz eder ve işler. Hesap tabloları, anket raporları, satış istatistikleri, personel maaş listeleri, gruplara göre vergi kalemleri gibi çok sayıda sayısal bilgi içermektedir olan dosya oluşturulmasını, yeniden düzenlenmesini, geliştirilmesini sağlar.

Excel programı ile yapılan temel işlemler nelerdir?​

Excel’de sayıları toplamanın yanı sıra başka matematik işlemleri de gerçekleştirebilirsiniz. Toplama, çıkarma, çarpma veya bölme işlemleriniz için birkaç basit formülü deneyelim. Bir hücre seçin ve eşittir işareti (=) yazın. Bu, Excel’e bu hücrenin formül içereceğini bildirir.

Excelde formülde işareti ne işe yarar?​

Excel’de $ işareti, formüllerimizde mutlak(sabit) bir başvuru oluşturmak için bir hücre başvurusunda kullanılır. Mutlak başvuru, formül kopyalandığında değişmeyen başvuru türüdür. Mutlak referansların birçok varyasyonu vardır: $A$2 her zaman A sütununu ve 2. satırı işaret eder.
Excel özel sıralama nedir?
Yerleşik özel listeleri kullanarak, verileri haftanın günlerine veya yılın aylarına göre sıralayabilirsiniz. Alternatif olarak, alfabetik olarak iyi sıralanmayan öğeleri başka bir özelliğe göre (yüksek, orta, düşük veya S, M, L, XL gibi) sıralamak için kendi özel listelerinizi oluşturabilirsiniz.
Excel açılır liste nasıl yapılır?
Açılan liste oluşturma
- Yeni bir çalışma sayfasında açılan listenizde görünmesini istediğiniz girdileri yazın.
- Çalışma sayfasında, açılan listenin bulunmasını istediğiniz hücreyi seçin.
- Şeritteki Veri sekmesine ve ardından Veri Doğrulama seçeneğine gidin.
- Ayarlar sekmesindeki İzin Ver kutusunda Liste’ye tıklayın.

Hücreye girilen bilgiler nelerdir?​

Peki hücrelere ne tür bilgiler girilebilir? Temel olarak hücrelere sayısal değerler, alfabetik değerler, formül yapıları, tarih ve zaman bilgileri girilebilir. Veri girişi sırasında verinin girileceği hücre seçilir ve ilgili değer girilir. Bu işlem Formül Çubuğu olarak adlandırılan alandan da izlenebilir.

Excel in faydaları nelerdir?​

Binlerce veriyi, tablo veya liste halinde kayıt olarak tutabilir o anki ihtiyaca göre Excel’in sunmuş olduğu çok sayıda formüller sayesinde hesaplamalar ve analizler yapabilir, grafikler, özetler, raporlar hazırlayabiliriz.
Microsoft Word ne için kullanılır?
Word programının asıl amacı, elektronik olarak kaydedilebilen, kağıda yazdırılabilen veya PDF dosyaları olarak kaydedilebilen metin belgeleri oluşturmaktır. Microsoft Word, Microsoft Office üretkenlik yazılımı paketinin bir bileşenidir, ancak bağımsız bir ürün olarak da satın alınabilir.
 
Geri
Üst