AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Esasici egitim felsefesi Nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.539
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Esasici eğitim felsefesi Nedir?​

Esasicilik, bir felsefeye bağlı olmaktan ziyade direkt olarak bir eğitim hareketi şeklinde doğmuştur. Eğitimin amacı, geleneksek eğitim felsefeleri için kabul edilen esasici eğitim felsefesine göre toplumu değiştirmeden kültürel mirasın aktarılması yoluyla korumaktır.

Ilerlemeci eğitim nedir?​

Ilerlemeci eğitim nedir?
İlerlemecilik: Bu felsefede öğrenci merkezdedir. Yani eğitimde öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alınmalıdır ve öğrencilerin gizil güçleri ortaya çıkarılmalıdır. İlerlemeciliğe göre işbirlikli çalışma, problem çözme ve öğrenci ilgi ihtiyaç, beklentileri önemlidir.

Eğitim bilimlerinde Daimicilik nedir?​

Bilgilerin, konuların değişmez ve evrensel olduğunu savunan, öğretmenin klasik eserlerle mantıklı kişileri eğitmesini amaçlar. Tüm bilgilerini akla dayalı olduğunu, eğitimin hayata hazırlık olduğunu, maddi-manevi tüm bilgilerin öğretilmesini ve ahlak gelişimini savunur.

Analitik eğitim felsefesi Nedir?​

Analitik eğitim felsefesi Nedir?
Analitik eğitim felsefesi, klasik eğitim felsefesi gibi, eğitim ile ilgili olaylara dayanan veya kurallar koyucu önermeler ortaya koymaz. Analitik eğitim felsefesi için, eğitim kavramlarını analiz etmek, eğitim ile ilgili kullanılan bütün yöntemleri, materyalleri, modelleri incelemek ve değerlendirmek önemlidir.

İlerlemecilik felsefi akımı nedir?​

İlerlemecilik veya ilericilik (eski Türkçe: terakkiperver), her alanda ileri düzeyde önlemler uygulayarak insanların mevcut durumlarını iyileştirmeyi ve toplumun statüsünü yükseltmeyi amaçlayan, bu doğrultuda toplumsal reformu destekleyen politik felsefedir..

Daha iyi bir Türkiye için eğitim felsefemiz ne olmalıdır?​

Daha iyi bir Türkiye için eğitim felsefemiz ne olmalıdır?
Öz olarak Türkiye eğitim sisteminin yapılanmasında 1982 Anayasasında eğitim ile ilgili ele alınan maddelere, Milli Eğitim Temel Kanunda Türk Milli Eğitiminin genel amaçlarına, Türk Milli Eğitiminin Temel İlkelerine çoğunlukla yansıyan genel felsefe akımının Pragmatizm felsefesi olduğu görülmüştür.
 
Esasici eğitim felsefesi, geleneksel eğitim felsefelerinden farklı olarak toplumu değiştirme odaklı olmayan, kültürel mirasın aktarılması ve korunması üzerine kurulu bir anlayışı ifade eder. Bu felsefeye göre eğitimin amacı, toplumu değiştirmeden kültürel mirası sürdürmek ve korumaktır.

İlerlemeci eğitim felsefesi ise öğrenciyi merkeze alan bir yaklaşımı temsil eder. Bu felsefeye göre eğitimde öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri ön planda tutulmalı, öğrencilerin potansiyelleri ortaya çıkarılmalıdır. İlerlemecilik, işbirlikçi çalışma, problem çözme ve öğrenci merkezli öğretim yöntemlerini destekler.

Daimicilik ise eğitimde bilgilerin değişmez ve evrensel olduğunu savunan bir felsefe akımıdır. Bu anlayışa göre öğretmen, öğrencilere klasik eserlerle mantıklı düşünmeyi ve evrensel bilgileri öğretmeyi amaçlamalıdır. Daimicilik, akla dayalı eğitimi ve maddi-manevi bilgilerin tamamını içeren bir eğitim anlayışını savunur.

Analitik eğitim felsefesi ise eğitim kavramlarını analiz etmeyi, eğitimde kullanılan yöntemleri incelemeyi ve değerlendirmeyi önemseyen bir yaklaşımı ifade eder. Bu felsefe, eğitimdeki pratik sorunlara analitik düşünceyle yaklaşmayı ve çözüm odaklı olmayı amaçlar.

Daha iyi bir Türkiye için eğitim felsefesi, Pragmatizm felsefesine dayalı olabilir. Pragmatizm, deneyim ve uygulamaya dayalı bir felsefi akımdır ve eğitimde pratik çözümlere odaklanır. Bu felsefe, eğitimin toplumsal fayda sağlaması, öğrencilerin hayata hazırlanması ve toplumun ihtiyaçlarına yönelik eğitim programlarının geliştirilmesi üzerine odaklanır. Bu bağlamda, Türkiye'nin eğitim sisteminin daha etkili ve verimli olması için Pragmatizm felsefesine dayalı stratejiler geliştirilebilir.
 
Geri
Üst