SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Erozyon Deneyii Nasıl Yapılır
Deney AracGerecleri:
Fon kartonları
Ağac maketleri
Bir miktar toprak
Uhutak yapıştırıcısı
Hazırlık Aşaması:
Cocuklara Erozyon kelimesini daha once duydunuz mu?, Erozyon sizce ne demektir? turunden sorular sorularak cocukların erozyon hakkında duşunmeleri ve zihinlerinde bir şema oluşması sağlanırArdından cocuklara bir resim uzerinde erozyon sebepleri ve erozyon oluşumu anlatılır
Ağacsız bolgelerde toprak, dış etkilere karşı savunmasızdırToprak, kokleri ile kendisi tutarak taşınmasını onleyen ağaclar olmadığı zaman, ruzgarlarla savrulup, sularla supurulup yok olabilirİşte ağacsız bolgelerde toprağın ruzgar ya da sularla başka yerlere taşınıp,yok olmasına erozyon denir denilerek cocukların erozyon hakkında bilgi sahibi olması amaclanırCocuklara erozyonla ilgili bir resim gosterilir
Bilgi verildikten sonra Şimdi erozyonun nasıl oluştuğunu gormeye ne dersiniz? denilerek deneyin uygulanmasına gecilir
Uygulama Aşaması:
Bu deney, bir grup deneyi olduğundan cocuklarla birlikte yapılırEğitimci, istekli olan cocuklardan birkacını secerek onlara ceşitli yonergeler verilirCocuklardan biri kartonu yerleştirirken, diğerleri de yapıştırıcıyı kullanarak onceden hazırlanmış olan ağac maketlerini kartonun uzerine yapıştırırSon olarak da ağacların olduğu bolgeye bir miktar toprak serpiştirilir
Ardından eğitimci cocuklardan bir kacının maketin arka tarafından toprağın bulunduğu kısma doğru uflemesini isterArdından eğitimci ağac maketlerinden birkacını kaldırır ve cocuklara yeniden uflemeleri yonergesini verirİlk durumda toprağın karton uzerinde kaldığı, ikinci durumda ise uflemenin etkisi ile sağa sola sacıldıkları gorulur
Eğitimci, cocuklardan her iki durumu birbiri ile karşılaştırmalarını ister
Değerlendirme Aşaması:
Eğitimci, cocukların karşılaştırmalarını dinledikten sonra hatırlatıcı olması acısından bir kez daha erozyonun tanımını yapar ve cocuklara ceşitli sorular sorar
Toprak neden ufleyince etrafa sacıldı?
Ağacların buradaki gorevi neydi?
Neden cevremizi ağaclandırmalıyız? gibi
Ardından, ağaclandırma konusuna değinilirTopraklarımızın erozyonla yok olmaması icin cevremizi ağaclandırmamız gerektiği anlatılır(Pekiştirici olması acısından o hafta TEMA vakfına bir gezi duzenlenebilir)
Deney AracGerecleri:
Fon kartonları
Ağac maketleri
Bir miktar toprak
Uhutak yapıştırıcısı
Hazırlık Aşaması:
Cocuklara Erozyon kelimesini daha once duydunuz mu?, Erozyon sizce ne demektir? turunden sorular sorularak cocukların erozyon hakkında duşunmeleri ve zihinlerinde bir şema oluşması sağlanırArdından cocuklara bir resim uzerinde erozyon sebepleri ve erozyon oluşumu anlatılır
Ağacsız bolgelerde toprak, dış etkilere karşı savunmasızdırToprak, kokleri ile kendisi tutarak taşınmasını onleyen ağaclar olmadığı zaman, ruzgarlarla savrulup, sularla supurulup yok olabilirİşte ağacsız bolgelerde toprağın ruzgar ya da sularla başka yerlere taşınıp,yok olmasına erozyon denir denilerek cocukların erozyon hakkında bilgi sahibi olması amaclanırCocuklara erozyonla ilgili bir resim gosterilir
Bilgi verildikten sonra Şimdi erozyonun nasıl oluştuğunu gormeye ne dersiniz? denilerek deneyin uygulanmasına gecilir
Uygulama Aşaması:
Bu deney, bir grup deneyi olduğundan cocuklarla birlikte yapılırEğitimci, istekli olan cocuklardan birkacını secerek onlara ceşitli yonergeler verilirCocuklardan biri kartonu yerleştirirken, diğerleri de yapıştırıcıyı kullanarak onceden hazırlanmış olan ağac maketlerini kartonun uzerine yapıştırırSon olarak da ağacların olduğu bolgeye bir miktar toprak serpiştirilir
Ardından eğitimci cocuklardan bir kacının maketin arka tarafından toprağın bulunduğu kısma doğru uflemesini isterArdından eğitimci ağac maketlerinden birkacını kaldırır ve cocuklara yeniden uflemeleri yonergesini verirİlk durumda toprağın karton uzerinde kaldığı, ikinci durumda ise uflemenin etkisi ile sağa sola sacıldıkları gorulur
Eğitimci, cocuklardan her iki durumu birbiri ile karşılaştırmalarını ister
Değerlendirme Aşaması:
Eğitimci, cocukların karşılaştırmalarını dinledikten sonra hatırlatıcı olması acısından bir kez daha erozyonun tanımını yapar ve cocuklara ceşitli sorular sorar
Toprak neden ufleyince etrafa sacıldı?
Ağacların buradaki gorevi neydi?
Neden cevremizi ağaclandırmalıyız? gibi
Ardından, ağaclandırma konusuna değinilirTopraklarımızın erozyonla yok olmaması icin cevremizi ağaclandırmamız gerektiği anlatılır(Pekiştirici olması acısından o hafta TEMA vakfına bir gezi duzenlenebilir)