AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Erken cocukluk cagindaki cocuklar icin sistematik bir egitim programi hazirlayan ilk egitimci kimdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Erken çocukluk çağındaki çocuklar için sistematik bir eğitim programı hazırlayan ilk eğitimci kimdir?​

Erken çocukluk eğitimine büyük etkisi olan ilk kişilerden biri olarak, Friedrich Wilhem Froebel (1782–1852) söylenebilir (Gargiulo ve Kilgo, 1999).

The Whariki nedir?​

The Whariki nedir?
Dünyadaki erken çocukluk eğitimi programları arasında yer alan ve Màori dilinde “dokuma halı” anlamına gelen “Te Whàriki” programı, Yeni Zelenda’nın ulusal eğitim programıdır.

Yaklaşımlar müfredat olarak kabul edilir mi?​

Eğitimsel yaklaşımlar doğrudan müfredat değildirler. Yaklaşımlar eğitimle ilgili uygulama ve tekniklerin planlanması ve uygulanmasına yönelik genel bakış açısını ifade eder. Yaklaşımlar, öğretmenlerin rollerini, fiziksel ortam ve materyalleri, yapılması uygun olan uygulamaları ana hatlarıyla belirler.

Aile Katilimini saglamak Gelisimsel acidan uygun programin oncelikle hangi ilkesiyle Iliskilendirilir?​

Aile Katilimini saglamak Gelisimsel acidan uygun programin oncelikle hangi ilkesiyle Iliskilendirilir?
Gelişimsel Açıdan Uygun Programın aile katılımına bakış açısı, programın temel ilkelerinden olan “sosyal ve kültürel uygunluk ilkesi” kapsamında ele alınmaktadır.

Erken çocukluk eğitiminde özel gereksinimli çocukların eğitimleri için uygulanan erken müdahale programları hangi yaş aralığını kapsar?​

Erken müdahale, 3-5 yaş gelişimsel destek gereksinimi olan çocuklar için “erken çocukluk özel eğitimi veya okul öncesi özel eğitimi”, daha sonrasında ise “özel eğitim” adı altında devam eden bir süreçtir. Erken müdahale süreci belirli basamaklardan oluşmaktadır.

Çocukların eğitiminde oyuna yer verilmesini savunan eğitimci kimdir?​

Çocukların eğitiminde oyuna yer verilmesini savunan eğitimci kimdir?
M. F. Quintilianus (M.S. 35-96) Marcust Fabius Quintilianus entellektüel eğitime önem verişinden dolayı eğitimin 7 yaşından önce verilmesini uygun görür ve eğitimin, çocuğun gelişim tarzına uygun olarak oyun içinde, oyun şeklinde verilmesini savunur.

Waldorf Antroposofi nedir?​

– Antroposofi: Waldorf eğitiminin en temel ilkesidir. Steiner tarafından üretilen bu kavram insanoğlunun bilgeliğinin çalışılması anlamına gelmektedir. Anthros kelimesi Yunanca adam/insan; sophia ise bilgelik demektir. Steiner’a göre antroposofi, insanın ruhsal araştırmasına adım adım rehberlik eder (Morrison, 2007).

Eklektik ilkesi nedir?​

Eklektik ilkesi nedir?
Birçok alanda karşılaştığımız Eklektik Yaklaşım, eğitim ve öğretimde de karşımıza çıkıyor. Eklektizm kısaca bir alanda geçerli olan farklı sistemlerin, teorilerin, stil ve fikirlerin birleştirilerek veya belli parçalarının seçilerek birlikte kullanılmasıdır.

Aile eğitim Programı planlanırken neye öncelik verilir?​

Aile eğitimlerinin hedef kitlesi, sosyal, kültürel ve ekonomik özellikler bakımından farklılık gösterebilir. Bu nedenle aile eğitimlerinde öncelikli olarak hedef kitlenin çocuk yetiştirme ve eğitimi konularındaki gereksinimlerinin belirlenmesi gereklidir.

Erken çocukluk eğitiminin amacı ne?​

Erken çocukluk eğitiminin amacı ne?
Erken Çocukluk Eğitiminin (EÇE) amacı da çocukların erken dönemdeki gelişimlerine destek olmaktır (ERG&AÇEV, 2015 yayınlanacak). Bu dönemde çocukların okula başlamadan önce en az 1 yıl okul öncesi eğitim almaları onların zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini destekler ve ayrıca, onları okula hazırlar.

Erken çocukluk eğitimi ve bakımının faydaları nelerdir?​

Erken çocukluk eğitimi ve bakımının çocuklara ve topluma sağladığı faydanın büyüklüğü bu programların niteliğiyle ilişkilidir. Erken çocukluk eğitimi ve bakımının niteliğine yönelik araştırmalar bu programlarının niteliğinin okul başarısı ve sosyo-duygusal gelişimdeki farklılıkların %15’ini açıkladığını ortaya koymaktadır (ECCE, 1999).

Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar?​

Erken çocukluk eğitiminde yaklaşımlar ve programlar?
Bu amaçla, Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar kitabında;Montessori Metodu, Waldorf Yaklaımı, Geliimsel Açıdan Uygun Program, Head Start Programı, High/Scope Programı, Portage Programı, Proje Yaklaımı, Reggio Emilia Yaklaımı, Orman Okulu Yaklaımı, Piramit Yaklaımı ve Önyargı Karıtı Program konularına yer verilmitir.

Erken çocukluk döneminde çocuk gelişimi nasıl olur?​

Erken çocukluk döneminde çocuk büyük bir hızla gelişir; zekâsı, algısı, kişiliği, sosyal davranışları ve zihinsel yetenekleri ciddi oranda şekillenir. Beyin gelişiminin büyük bölümü de yedi yaşından önce tamamlanır.
 
Erken çocukluk çağındaki çocuklar için sistematik bir eğitim programı hazırlayan ilk eğitimci olarak Friedrich Wilhem Froebel (1782–1852) öne çıkıyor. Froebel, erken çocukluk eğitimine büyük katkı sağlamıştır.

Te Whariki, Māori dilinde "dokuma halı" anlamına gelen ve Yeni Zelanda'nın ulusal eğitim programı olan bir programdır.

Eğitimsel yaklaşımlar doğrudan müfredat değildir. Yaklaşımlar, eğitimle ilgili uygulama ve tekniklerin planlanması ve uygulanmasına yönelik genel bakış açısını ifade eder. Öğretmenlerin rollerini, fiziksel ortam ve materyalleri, yapılması uygun olan uygulamaları belirlemede yardımcı olurlar.

Aile katılımını sağlamak gelişimsel açıdan uygun programın öncelikle "sosyal ve kültürel uygunluk ilkesi" ile ilişkilendirildiği belirtilmektedir.

Erken müdahale programları genellikle 3-5 yaş aralığını kapsayan çocuklar için uygulanmaktadır. Bu programlar, gelişimsel destek ihtiyacı olan çocuklara erken dönemde yardım etmeyi amaçlar.

Çocukların eğitiminde oyunun önemini vurgulayan eğitimci ise M. F. Quintilianus olarak bilinmektedir. Quintilianus, çocukların gelişimine uygun olarak eğitimin oyun şeklinde verilmesini savunmuştur.

Eklektik ilke, farklı sistemlerin, teorilerin, stil ve fikirlerin birleştirilerek veya seçilerek kullanılması olarak tanımlanmaktadır.

Aile eğitim programı planlanırken öncelikli olarak hedef kitlenin ihtiyaçlarının belirlenmesi gereklidir. Bu ihtiyaçlar, sosyal, kültürel ve ekonomik özellikler gözetilerek tespit edilmelidir.

Erken çocukluk eğitiminin amacı, çocukların erken dönemdeki gelişimlerine destek olmak ve onları fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal olarak hazırlamaktır. Bu sayede çocuklar okula başladıklarında daha başarılı olabilirler.

Erken çocukluk eğitimi ve bakımının faydaları, programların niteliği ile doğru orantılıdır. Nitelikli programlar, çocukların okul başarısı ve sosyo-duygusal gelişiminde önemli fark yaratabilirler.

Erken çocukluk döneminde çocuklar büyük bir hızla gelişir. Zeka, algı, kişilik, sosyal davranışlar ve zihinsel yetenekler bu dönemde önemli ölçüde şekillenir. Beyin gelişiminin çoğu ise yedi yaşından önce tamamlanır.
 
Geri
Üst