AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

eleman arayan şirketlerin kriterleri

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Iş arayan gençler işe eleman arayan şirketlerin kriterleri
Üretimimalat sektöründe bireylerin en kafa patlatmak istedikleri iş alanı 'araştırma ve geliştirme' olurken, işveren tarafında ise önümüzdeki bir senede alım yapılacak bölümler açısından 'bayi takip ve geliştirme' ilk sırada yer alıyor
Kişisel tarafta 3 bin 237 kişi, kurumsal tarafta ise 178 insan kaynakları yöneticisi ile görüşülerek yapılan araştırmada, kişisel katılımcılar toplamda yüzde 72 ile sıradan 06 ay arasında meslek aradıklarını belirtirken, seçim edilen meslek arama yöntemi olarak da yüzde 32 ile internette meslek ve insan kaynakları siteleri ilk sırada yer aldı
Yenibiriscom'un araştırmasına kadar bunu yüzde 24 ile gazete, dergi, yazılmış basın ve yüzde 19 ile bilinen vasıtasıyla iş arama seçenekleri izledi
Kurumsal tarafta ise beyaz yaka çalışanlarını aramada seçim edilen yöntemlerin başında, yüzde 24 ile gazete, dergi, yazılı basın, yüzde 23 ile internette meslek ve insan kaynakları siteleri, yüzde 17 ile firmaya yazılıkapıdan tatbik geldi
Mavi yaka çalışanlarını aramada gazete, dergi, yazılmış basının öne çıktığı görülürken, araştırmaya katılan işverenlerin yüzde 86'sının iş ve insan kaynakları sitelerinde üyelikleri olduğu belirtildi
Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 40'ı İstanbul'da yaşıyor ve çalışılmak istenen şehir halkı tercihinde de İstanbul toplamda yüzde 44'lük oran ile ilk sırada geliyor
ÇALIŞMAK İÇİN HOLDİNG VE BÜYÜK ŞİRKETLER ILK SIRADA
Araştırmaya katılanların yüzde 40'ı imalimalat sektöründe çalışıyor ya da çalışmış Bu oran meslek değiştirmeyi düşünen katılımcılarda yüzde 43
“Imalimalat sektöründe amaçlamak ister misiniz sorusuna katılımcıların yüzde 65'i olumlu cevap verirken, bu oran ilk işini arayanlarda yüzde 93 oranında
Sektörde deneyimi olan kişilerde bundan sonraki meslek hayatında çalışılmak istenen sektörler içinde üretimimalat sektörü tercihi yüzde 30'lara düşmekte
Katılımcılar toplamda yüzde 79 ile özel sektörde çalışmayı seçim ederken, halk sektörü tercihler içinde yüzde 14 oranında kaldı
Özel sektör içinde de katılımcılar, yüzde 55 oranında holding veya holding şirketleribüyük şirketlerde hedeflemek istediklerini açıklama ediyor Iş değiştirmeyi düşünen katılımcılarda bu oran yüzde 58'e ulaşırken, özel sektörde çalışılmak istenen kurumşirket ortaklık yapısı olarak ise, yüzde 40 oranında yerli sermayeli şirketler, yüzde 30 oranında yabancı sermayeli şirketler sonucu çıkıyor
ARAŞTIRMAYA GÖRE IŞ DENEYİMİ EĞİTİMDEN DAHA ÖNEMLI
Alıştırma hayatında 02 sene deneyimli olanların oranı yüzde 26 Bu orana 35 sene deneyimliler de eklendiğinde, 05 yıl arasında çalışanların oranı yüzde 48 oluyor Şu an çalışılan iş yerinde çalışma süresi 12 ay ve daha az olanların oranı %43 Bunu %23 ile 12 yıl arası çalışanlar peşine düşüp takip ediyor
Araştırma, üretimimalat sektöründe patron için iş deneyiminin eğitimden daha önemli olduğunu ortaya koyuyor Iş başvurusunda yer alan beyaz yakalı adayların öz geçmişlerinde en çok uyarı edilen birim yüzde 34 oranla iş deneyimi Eğitimin oranı yüzde 30 olarak görülüyor
Mavi yakalı adayların öz geçmişlerinde en fazla uyarı edilen bölüm yeniden yüzde 28 ile meslek deneyimi olarak ortaya çıkarken, bunu yüzde 22 ile eğitim takip ediyor
BİREYLERİN EN ÇOK ÇALIŞMAK İSTEDİKLERİ MESLEK ALANI ARGE
Araştırmaya göre, imalimalat sektöründe bireylerin en kafa patlatmak istedikleri meslek alanı yüzde 9 ile araştırma ve geliştirme Bunu yüzde 8 ile büro işleri izlerken, finansal işlerfinansman yüzde 7 ile üçüncü sırada
Çalışılmak istenen meslek alanları içinde “diğer yanıtını verenler yüzde 7 Mühendislik ise yüzde 6'lık bir orana sahip Kalitedenetimgüvence, üretimmakine operatörü ve sekreteryabüro yönetimi ise yüzde 5'lik oranlara sahip Genel yönetim, imal tasarlama, pazarlama ve mahsul yönetimi, geliştirmenin oranları yüzde 4, şoföremniyet gibi, bakımservis, onarım, satış ve satmak hizmet sonrası takviye oranları yüzde 3 Bunları sırasıyla ithalatihracat, yönetimsel işler, insan kaynakları, satın alma, halkla ilişkiler, veri teknolojileri, müşteri ilişkileriCRM, erzak hizmetleri, mağazakasa, mağazadepo takip ediyor
İŞVEREN TARAFINDA BAYİ PEŞINE DÜŞÜP TAKIP VE GELİŞTİRME ILK SIRADA
İşverenler tarafında önümüzdeki 1 senede alım yapılacak bölümler açısından ise bayi peşine düşüp takip ve geliştirme yüzde 10 ile ilk sırada yer alırken, araştırma ve geliştirme yüzde 9 ile ikinci sırada bulunuyor Üçüncü sırada ise yüzde 8 ile bakımservisonarım geliyor
Meslek geliştirme yüzde 7'lik bir orana sahip olurken bunu yüzde 6 oranı ile pazarlama, ürün yönetimigeliştirme ve satmak peşine düşüp takip ediyor
Güvenlik, data teknolojileri, müşteri ilişkileri CRM ve sekreteryaofis yönetimi ise yüzde 5'lik oranlara sahipler Yüzde 4'lük oranlarla yönetimsel işler, öteki, genel yönetim, halkla ilişkiler, satmak hizmet sonrası yardım, stratejik planlama, imal tasarlama ve parasal işler finansman bunları izliyor erzak hizmetleri, imalmakine operatörü, insan kaynakları, hukuk, yüzde 3'lük oranlara sahip
Listenin en sonunda ise merchandising, mağazaambar, satmakhizmet sontası destek, data girişi yüzde 2, mağazaiade, iç teftişkontrol, ithalatihracat, kalite teftişteminat ve mühendislik ise yüzde 1 oranlarla yer alıyor
ARAŞTIRMAYA KATILAN FİRMALARDA ÇALIŞANLARIN YÜZDE 45'İ 2635 YAŞ
ARASINDA
Ankete katılanların yüzde 39'u lisans eğitimi alanlardan oluşurken, lisans eğitiminde öne meydana çıkan bölümlerin yüzde 50 oranla mühendislik dalları olduğu görülüyor
Ankete katılanların yüzde yüzde 24'ü meslek yüksek okulu, yüzde 16'sı iş lisesi mezunlarından oluşuyor Bunların eğitim aldığı bölümlerin başında ise yüzde 22 oranı ile alet bölümü geliyor
İşverenlerin firmalarında bulunan iş gücünün eğitim düzeylerine bakıldığında, yüzde 25 ile lise eğitiminin ilk sırada olduğu gözlemleniyor Bunu yüzde 22 ile lisans eğitimi, yüzde 21 ile meslek yüksek okulu ve yüzde 18 ile meslek lisesi takip ediyor
Araştırmaya katılan firmalardaki mevcut iş gücü yapısına bakıldığında, çalışanların yüzde 45'inin 2635 yaş aralarında olduğu, yüzde 41'inin ise 2125 yaş aralarında olduğu görülüyor Çalışanların ortalama kıdemi yüzde 43 ile 13 yıl arası, yüzde 40 ile 47 yıl arasında Mevcut meslek gücünün yüzde 67'si erkek Çalışmaya katılanların yüzde 67'si, firmalardaki iş gücü ödev oranının yüzde 5 ve aşağı olduğunu belirtiyor
Yenibiriş Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçlıoğlu, araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde, işverenler ile meslek arayanların beklentilerinin ayrı olduğuna işaret ederek, “Meslek arayanın beklentileri ve işverenin istihdam yapısını görmek, sektördeki istihdam sorununa çözüm ilerletmek için durum dedi *
 
İş arayan gençlerin dikkat etmesi gereken kriterler arasında vurgulanan noktalar şu şekilde özetlenebilir:

1. Araştırma ve Geliştirme: Üretim/imalat sektöründe iş arayan bireylerin en çok kafa yordukları iş alanı araştırma ve geliştirme olarak ön plana çıkıyor. Bu alanda kendilerini geliştirmek, yeniliklere açık olmak önemli.

2. Bayi Takip ve Geliştirme: İşverenler açısından, önümüzdeki bir senede alım yapılacak bölümler arasında bayi takip ve geliştirme ilk sırada yer alıyor. Bu alanda çalışmak isteyen adaylar kendilerini bu alana uygun şekilde yetiştirmeliler.

3. İş Arama Yöntemleri: İş arayanların %32'si internette iş ve insan kaynakları sitelerini tercih ederken, %24'ü gazete ve dergileri kullanıyor. İş arayan bireylerin doğru iş ilanlarına ulaşabilmek adına çeşitli platformları takip etmesi önemli.

4. İş Deneyimi: Araştırmaya göre iş deneyimi eğitimden daha önemli olarak değerlendiriliyor. İş arayanların özgeçmişlerinde iş deneyimlerine önem vermeleri, başvurularında bu deneyimleri vurgulamaları öneriliyor.

5. Meslek Tercihleri: İmalat sektöründe çalışmak isteyen bireyler arasında en çok tercih edilen meslek alanı ARGE (Araştırma ve Geliştirme) olarak belirlenmiştir. Özellikle bu alanda kariyer yapmak isteyenlerin ilgili beceri ve yeteneklere sahip olmaları önemlidir.

6. Eğitim Düzeyi: İşverenlerin firmalarında bulunan iş gücü yapıları incelendiğinde, farklı eğitim düzeylerinden ve başlıca mühendislik dallarından mezun bireylerin ön plana çıktığı gözlemlenmektedir. Bu nedenle, iş arayanların eğitimlerini ve uzmanlık alanlarını doğru belirlemeleri iş bulma süreçlerinde etkili olacaktır.

İş arayanların bu kriterleri dikkate alarak kendilerini iş dünyasına hazırlamaları ve doğru iş fırsatlarını yakalamaları önemlidir. İyi bir kariyer planlaması yaparak hedeflerine doğru adımlarla ilerlemeleri, çalışmak istedikleri sektörlerde başarıya ulaşmalarını sağlayacaktır.
 
Geri
Üst