AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Elektronik sertifika hizmet saglayicilari nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Elektronik sertifika hizmet sağlayıcıları nedir?​

Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcısı (ESHS), elektronik sertifika, zaman damgası ve elektronik imzalarla ilgili hizmetleri sağlayan kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek veya özel hukuk tüzel kişileridir (md. 8). Şartları sağlayan herkes ESHS olabilir.

E-imza sertifikası nereden alınır?​

Kimlik Numarası bulunan geçerli resmî belge, PTT iş yerlerinden temin edilebilecek olan e-imza Başvuru Formu, İmza Sirküleri (Sadece kurumsal e-İmza başvurularında talep edilmekte olup asılları da PTT’de görüldükten sonra başvuru sahibine geri verilecektir.)

Elektronik imza kaç günde gelir?​

Elektronik imza kaç günde gelir?
En Yakın PTT Merkezine Teslim Edilir. E-imzanız PTT Kargo ile adresinize 3 İşgünü içerisinde teslim edilir.

E-imza sertifika nedir?​

E-imza sertifika nedir?
5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda elektronik sertifika, elektronik imzanın doğrulanması için gerekli olan veriyi ve imza sahibinin kimlik bilgilerini içeren elektronik kayıt olarak tanımlanmıştır.

Kamu kurumlarında çalışanlar için elektronik sertifika nereden temin edilir?​

Sertifika Başbakanlık Genelgesi gereği TÜBİTAK UEKAE ‘den temin edilebilir. Bunun için kamu kurumları personelleri için TÜBİTAK UEKAE ‘ye kurumsal başvuru yaparak çalışanları için e-imza temin edebilirler. elektronik sertifika vermeye yetkili olan kuruluşları internet sayfasında duyurmaktadır.

Bireysel nitelikli elektronik sertifika nedir?​

Elektronik sertifikalar, nüfüs cüzdanı, sürücü belgesi veya diğer kimlik belgeleri gibi kişinin kimliğini ispatlaması için elektronik ortamda kullanılan elektronik dosyalardır.

E-imza internetten alınır mı?​

E-imza internetten alınır mı?
Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir.

E-imza süresi nasıl öğrenilir?​

E-imza süresi nasıl öğrenilir?
EBYS uygulamasında elektronik imza ile giriş veya e-imzala ekranlarında PIN giriş penceresi açıldığında kullanıcı bilgilerinizin altında “Geçerlilik süresi:” bölümünde “Geçerli” veya “Süresi dolmuş” bilgileri görüntülenmektedir.
Elektronik imza nasıl kullanılır?​
Elektronik imzanız bir akıllı kart üzerinde size gönderilir. e-İmzayı çalıştırabilmek için öncelikle kart sürücünüze yazılımını kurmanız gerekir. Bu yazılımı e-İmza ile birlikte size gönderilen CD ya da diğer medya araçlarında bulabilirsiniz.
E imza başvurusu nasıl yapılıyor?​
Kimlik No ve Başvuru Formu Erişim Parolasını girerek giriş yapınız. Başvurunuza uygun sipariş formunu seçiniz(Yeni Başvuru veya Yenileme). NES Başvuru Formunu uygun şekilde doldurunuz. (kurumsal e-Posta alanına ‘icisleri.gov.tr’ uzantılı kurumsal e-Posta hesabınızı yazınız.)
 
Elektronik sertifika hizmet sağlayıcıları, elektronik sertifika, zaman damgası ve elektronik imzalarla ilgili hizmetleri sağlayan kurum ve kuruluşlardır. Bunlar genellikle kamu kurumları, özel hukuk tüzel kişileri veya gerçek kişiler olabilir. Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları (ESHS) yetkili oldukları belgeleri düzenleyerek elektronik imzaların güvenli ve doğru bir şekilde kullanılmasını sağlarlar.

E-imza sertifikası, kişinin kimliğinin doğrulanması için elektronik ortamda kullanılan belgelerdir. Bu belgeler, elektronik imzanın doğrulanması için gerekli olan verileri ve imza sahibinin kimlik bilgilerini içerir. Bu belgeler, 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'nda tanımlanmıştır.

E-imza, işlemlerin hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlar. E-imza almak için kimlik numarası bulunan geçerli bir resmî belge, PTT iş yerlerinden temin edilebilecek olan e-imza başvuru formu ve imza sirküleri gereklidir. Elektronik imza, PTT Kargo ile adresinize 3 iş günü içerisinde teslim edilir.

Kamu kurumlarında çalışanlar için elektronik sertifika TÜBİTAK UEKAE'den temin edilebilir. TÜBİTAK UEKAE'ye kurumsal başvuru yaparak çalışanlar için e-imza temin edilebilir. Elektronik sertifika hizmet sağlayıcıları, yetkileri doğrultusunda elektronik sertifika hizmetini kamu ve özel sektöre sunarlar.

E-imza süresi, EBYS uygulamasında elektronik imza ile giriş yapıldığında veya e-imzala ekranlarında PIN girişi yapıldığında kullanıcı bilgilerinin altında "Geçerlilik süresi" bölümünde "Geçerli" veya "Süresi dolmuş" şeklinde görüntülenir. Elektronik imza nasıl kullanılır ve e-imza başvurusu nasıl yapılır konularında da detaylı bilgiler vardır. Eğer daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, sormaktan çekinmeyin.
 
Geri
Üst