AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Elektronik adres nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Elektronik adres nedir?​

Yönetmelikteki tanımıyla KEP kısaca “Elektronik iletilerin, gönderimi ve teslimatı da dâhil olmak üzere kullanımına ilişkin olarak hukukî delil sağlayan, elektronik postanın nitelikli şeklidir.” …

Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi Nedir?​

Kayıtlı Elektronik Posta, gönderilerinizin gideceği kişileri tespit eder ve gönderinize ait içeriğin değişmemesini sağlar. Böylece, yasal olarak geçerliliğini ve belgelerin kesin delil olma özelliğini koruyan bir sistem sunar.

KEP nedir ne işe yarar?​

KEP nedir ne işe yarar?
KEP resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına olanak sağlayan bir sistemdir.

Kayıtlı Elektronik Posta kimlere verilir?​

Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.

KEP hesabı nasıl açılır?​

KEP Hesabımı Nasıl Alabilirim? Kayıtlı Elektronik Posta sistemine üye olmak isteyen müşterilerimiz Online Başvuru bölümünden Online Ön Başvuru yaptıktan sonra başvuru için gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT Merkezinden hesaplarını alabilirler.

KEP adresi nedir nasıl kullanılır?​

KEP adresi nedir nasıl kullanılır?
KEP sistemiyle resmi, özel ve ticari her türlü belge veya yazı, kurumlar ve şahıslar arasında elektronik posta ile gönderilip alınabilmektedir. Başka bir deyişle yasal geçerli olarak elektronik yazışma ve bildirim (beyanname, bildirge, başvuru, bildirim, ihtar, ihbar, vb.) yapılabilmektedir.

KEP adresi nasıl bir şey?​

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) her türlü ticari, hukuki yazışma ve belge paylaşımlarını, gönderildiği biçimde koruyan, alıcının kim olduğunu tespit eden ve gönderilen içeriğin değişmemesini ve güvenli hale gelmesini sağlayan bir sistemdir.

KEP adresine mail atılır mi?​

Sadece KEP hesap kullanıcılarına ileti gönderebilirsiniz ya da bu kullanıcılardan ileti alabilirsiniz. KEP sisteminden diğer standart elektronik posta sistemlerine ileti gönderimi söz konusu olmadığı gibi diğer sistemlerden KEP sistemine de ileti gönderimi mümkün değildir.

KEP adresi neden gerekli?​

KEP adresi neden gerekli?
Elektronik posta kategorisinde yer alan KEP, resmi yazışmaların güvenli bir şekilde yapılabilmesi için tasarlanmıştır. Şirketler için zorunlu olan kayıtlı e-posta hizmeti, internet ortamında güvenli yazışma işlemi için gereklidir. KEP sistemi dünya genelinde kullanılan ve ülkemizde de kullanılan bir sistemdir.

Kayıtlı Elektronik Posta kimler için zorunlu?​

KEP adresimi nasil öğrenebilirim?​

KEP ADRESİ SORGULAMA PTT sitesinden KEP işleminizi halledebilirsiniz. http://pttkep.gov.tr/ adresine giderek buradan başvuru ve sorgulama işlemlerinizi yapabilirsiniz.
 
Elektronik adres, genellikle hukuki delil sağlayan, elektronik iletilerin gönderimi ve teslimatını da içeren bir şekilde kullanılmasına ilişkin belirli standartlara uygun olarak oluşturulan adreslerdir. Özellikle Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi bu tür elektronik adreslerin belirli standartlara uygun olarak oluşturulmasını ve kullanılmasını sağlar.

KEP, resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasını sağlayan bir sistemdir. Bu sayede gönderilerinizin gideceği kişileri tespit eder ve gönderiye ait içeriğin değişmemesini sağlayarak yasal geçerliliği ve belgelerin kesin delil olma özelliğini korur.

KEP hesabı açmak isteyen gerçek kişiler ve tüzel kişiler, Online Başvuru bölümünden başvuru yaparak gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT Merkezinden hesaplarını alabilirler. KEP sistemiyle resmi, özel ve ticari her türlü belge veya yazı, kurumlar ve şahıslar arasında elektronik posta ile gönderilip alınabilir. Ancak KEP sistemiyle diğer standart elektronik posta sistemlerine ileti gönderimi mümkün değildir ve KEP hesabı olmayan kişilere KEP adresine mail atılamaz.

KEP adresi neden gerekli sorusuna verilecek cevap ise, elektronik posta kategorisinde yer alan KEP'in resmi yazışmaların güvenli bir şekilde yapılabilmesi için tasarlanmış olmasından kaynaklanmaktadır. Özellikle şirketler için zorunlu olan kayıtlı e-posta hizmeti, internet ortamında güvenli yazışma işlemi için gereklidir ve KEP sistemi dünya genelinde kullanılan bir sistemdir.

KEP adresinizi öğrenmek veya sorgulamak için PTT'nin resmi web sitesi olan http://pttkep.gov.tr/ adresini ziyaret ederek başvuru ve sorgulama işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Bu şekilde KEP adresinize ilişkin gerekli bilgilere ve detaylara erişebilirsiniz.
 
Geri
Üst