AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Elektrikli Araba Yakıt Tüketimi

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Elektrikli Araçların Yakacak Tüketimi,
Elektrikli Araba Yakacak Tüketimi
Elektrikli Araba Yakacak Tüketimi hakkında
Hibrid ve Elektrikli otomobillerde yakacak tüketimi;
Elektrikli arabalar benzinle çalışan arabalara göre havayı daha az kirletir Yani benzinle çalışan arabaların çevre dostu alternatifleridir
Yakacak pili ile çalışan arabalar elektrikli arabalardır, bu yakacak pilleri şimdilerde oldukça alaka görmektedir
Kaputun aşağı da benzinli ve elektrikli arabalar aralarında büyük farklar vardır
Benzinle çalışan motor yerine elektrikle çalışan motor vardır
Elektrikle çalışan motor gücünü bir regülatörden alır
Regülatör de enerjisini yük edilebilir bataryalardan alır
Benzin motoru yakıt boruları, egzoz borular, soğutma boruları ve emme manifoldu ile daha fazla bir boru tesisatına aynı Lakin elektrikli otomobil daha çok bir kablo şebekesi gibidir
Pillerin(pil) ömrü
Hibrid elektrikli araçlar her ne kadar elektrik ile çalışacak olsa da günümüz teknolojisiyle en süratli 7 saatte çok miktar olabilmekte ve bu sorumluluk ile azami 100160 km mesafe gidilebilmekte Pilin ömrünün 2000 şarj ile sınırlı olduğu da düşünüldüğünde azami 6 yıl sonra pilin yenilenmesi gerecek ve yüksek maliyetten nedeniyle kimse yanaşmayacak
Oysa az önce bu teknolojisin başlarında olduğumuzu ve bu alandaki gelişmelerin fazla çabuk ilerleyeceğini de düşünerek 1015 yıl sonra çok daha hızlı çok miktar olan pillerin üretilmesi ve tek sıkıntı ile çok daha uzun uzaklık yol alınabileceği de kesin
ŞARJ MALİYETİ VE İSTASYONLAR
Hybrid Otomobiller
Hybrid teknolojisiyle, bir arabanın benzin tüketimini %50 ye varan oranda düşürebiliyor olması da bu konunun önemini net bir şekilde açıklamaktadır
Hybrid arabalar kendi kendini sıkıntı ettiğinden, bu arabalarda sorumluluk sorunu yoktur Ancak geleceğin arabaları hybrid ve Elektirik kombinasyonlu arabalardan oluşacak ve bu arabalar pille(batarya) ile çalışacağından yük edilmesi gerekecek
Hybrid elektirikli otomobiller
Bugünün teknolojisi ile en hızlı 7 saatte dolan bataryalar ile 100160 km arası yol alınabilmekte Almanya ’nın en büyük enerji şirketlerinden RWE ’den Carolin Reichert, teknolojik gelişmeler tamamen gelecekte bu araçların 20 dakikada sıkıntı edilmesinin mümkün olacağını söylüyor, oysa bu elektriğin evlerde kullanılan elektrikten daha yüksek voltajlı olacağını da sözlerine ekliyor
benzin istasyonu yerine sıkıntı sistemlerin yapılabileceği istasyonlar gelecek Sorumluluk için otoparklar, mevcut benzin istasyonları, yapı girişleri gibi yerler düşünülmekte
VERGI
Çoğu ülke göre hibrid ve Elektrikli otomobiller özendirme edilmekte ve bu araçlardan alınan özel tüketim vergilerinde yüzde 50 ’lere varan oranda indirim uygulamakta Tekrar motorlu araç vergilerinde de indirimlere gidilmekte Çevre dostu olmasından dolayı özendirme kapsamına alınmakta
Petrol ve petrol ürünlerinden alınan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) devletler için de en büyük gelir kalemi olma özelliğini taşıyor Doğrusu yakıt fiyatlarının yüksekliği devletlerin uyguladığı ÖTV den kaynaklanıyor Böylesine yüklü bir kazanç kalemini hiç bir devlet kaybetmek istemeyecek
Her ne dek şimdilik Elektrikli ve hibrid araçlar yüksek yakacak tasarrufu sağlıyor olsa da, devletler kadar çevre dostu bildiri edilip desteklense de, ilerleyen yıllarda bu araçlarının sayısının çoğalmasıyla, büyük kazanç kaybına uğrayacak devletler bu kere de elektrik üzerinden Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) almaya başlayacaklar Hem elektrik fiyatları da ülkelere kadar değişmekte, sonuçta elektriği ithal ediyorsanız, tekrar dünyada benzine en çok parayı ödeyen biziz yerini, dünyada elektriğe en fazla parayı biz ödüyor uz ’a bırakacak Kazanan yine büyük oyuncular ve küresel güçler olacak
netten alıntı *
 
Elektrikli araçlar, son yıllarda çevre dostu ve ekonomik alternatifler olarak dikkatleri üzerine çekmektedirler. Bu araçlar, hibrid ve tamamen elektrikli olmak üzere farklı yakıt tüketim sistemleri ile çalışırlar.

Hibrid araçlar, hem elektrikli motor hem de içten yanmalı motor kullanılarak çalışır. Bu sayede benzin tüketimini azaltarak çevreye daha az zarar verirler. Hibrid araçlarda bataryalar, bir regülatör aracılığıyla enerji alır ve çalışır. Ancak, pil ömrü sınırlıdır ve belirli bir sayıda şarj ile ulaşabileceğiniz maksimum mesafe vardır. Pilin yenilenmesi gerektiğinde yüksek maliyetler ortaya çıkabilir.

Elektrikli araçlar tamamen elektrikle çalışır ve bir dizi pil aracılığıyla enerji sağlar. Bu araçlar, daha az boru tesisatına sahip olup benzine göre daha az karmaşıktır. Pil teknolojilerindeki gelişmeler ve şarj sürelerindeki kısalma ile ilerleyen yıllarda daha uzun mesafeler kat edebilecek araçlar üretileceği öngörülmektedir.

Elektrikli ve hibrid araçların şarj maliyetleri ve şarj istasyonları da önemli bir konudur. Gelişen teknoloji ile şarj süreleri kısalmakta ve daha hızlı şarj edilebilmektedir. Ayrıca, bu araçlar için özel vergi indirimleri uygulanmakta ve çevre dostu olmaları teşvik edilmektedir.

Ancak, elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte devletlerin gelir kaynakları da değişebilir. Elektrik üzerinden alınacak vergiler devletler için yeni bir gelir kaynağı olabilirken, aynı zamanda enerji maliyetlerinin artması ve dışa bağımlılık durumları da göz önünde bulundurulmalıdır. Sonuç olarak, elektrikli ve hibrid araçlar hem çevre hem de ekonomi açısından avantajlı olsa da, gelecekte bu araçların yaygınlaşmasıyla birlikte yeni düzenlemelere ihtiyaç duyulabilir.
 
Geri
Üst