AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Egzozdan ates cikmasi icin ne yapmali?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
133.202
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Egzozdan ateş çıkması için ne yapmalı?​

Egzozdan alev çıkabilmesi için ise bir miktar yanmanın silindirler içerisinde değil dışında gerçekleşiyor olması gerekir. Bu noktadan hareket edersek bir miktar yanmamış yakıtın atık gazlar ile beraber silindirden atılması, egzoz manifoldu ve borularında sıcaklığın ve oksijenin etkisi ile yanması gerekir.

Araba neden ateş atar?​

Arabaların egzozdan alev atmasının en büyük sebebi, yanmamış yakıtın motor içerisinden çıktıktan sonra dışarı atılırken egzoz boruları içerisinde oksijenle temas etmesi ile birlikte patlamanın yani o alevin çıkması sonucu dışarı atılmasıyla gerçekleşir.

Araba nasıl ateş atar?​

Araba nasıl ateş atar?
Ayağınızı gaz pedalından aniden çektiğinizde, gaz kelebeği kapanır. Yanma odasına boşaltılan yakıta ve havaya artık ihtiyaç yoktur. Yeterli oksijen olmadığı için silindirlere fazla gelen yakıt tamamen yanmaz ve egzoz sistemine atılır. Buradaki sıcaklıktan tutuşarak, patlama ile birlikte egzoz borusundan dışarı atılır.

Aracın motoru neden sesli çalışır?​

Aşınmış, sızdıran veya kirlenmiş iticiler, supapların ses yapmasına neden olabilir. Tıkalı yağ haznesi veya düşük yağ basıncı sebebi ile iticiler düşükse, supaplar arasındaki boşluklar artacaktır. Aşırı supap boşluğu motorun gürültülü çalışmasına sebep olur.

Backfire neden olur?​

Bu da aslında yakıt-hava karışımının fazla zengin olmasından kaynaklanır. İçeriye fazla yakıt yollandığı zaman, motorun içinde o bütün yakıt yakılamaz ve hala yanmamış olan yakıt egzoz şeklinde atılırken, egzozun kendi sıcaklığı ve dışarıdaki oksijenle birlikte birleşince egzozun içinde bir patlama gerçekleştirir.

Egzoz patlaması neden olur?​

Egzoz patlaması neden olur?
Egzos patlaması düşündüğün gibi borunun taplaması çatlaması değil. İçerisinden sıcak gaz geçen egzos susturucusu yani yastığa benzer parça sıcakken suya maruz kaldığında çürüyerek delinmesine patlama denir.

Backfire zararlı mı?​

Bu aşırı güçlü ya da aşırı modifiyeli arabalara özgü değildir. Ama bu iyi bir şey de değildir. Hem motorunuzun verimliliğini düşürürsünüz, hem yakıt tüketiminizi artırırsınız, hem çevreye daha fazla zarar verirsiniz.

Arabada Backfire ne demek?​

Backfire dediğimiz şey aslında, emme manifoldudan ateş çıkmasıdır.

Araba egzoz nasıl patlatılır?​

Araba egzoz nasıl patlatılır?
Egzozdan pat sesi getirmenin yönetimini açıklıyorum!!!! Karburatorlu araçlarda, araba giderken ve vitesdeyken kontağı kapatıyorsun, tamamen değil ama, ekektrik olacak göstergelerde. Bir süre, bir kaç saniye, bu şekilde gittikten sonra kontağı tekrar açınca PAAAAAAAAT diye ses geliyor egzozdan.

Motor neden uğultulu çalışır?​

Motordan Gelen Uğultu Sesleri Bazı fan aksamlarının ve klimanın uğultu sesi yapması normaldir. Eğer araç ilk alındığı günden beri değil de sonradan bir uğultu sesi meydana gelmişse, bu durumda volanlarda veya diferansiyelde bir arıza olması muhtemeldir.

Egzoz delinmesi nasıl anlaşılır?​

Aracınızın egzozunun delindiğini nasıl anlarsınız:
- Arabanızın performansı ciddi anlamda düşer – performans kaybı yaşarsınız.
- Egzozdan gürültülü sesler çıkar.
- Çevreye zararlı gazlar yayılır.
- Yakıt tüketimi yükselir.
- Yakıt kokusu gelir.
- Uzun vadede aracın motoruna zarar verir.

Motor egzoz neden patlar?​

Motor egzoz neden patlar?
fazla yakıt ya da az hava silindir giriyor, yanamayan yakıt egsozdan dışarı atılırken orada patlıyor. kısacası karbüratörden. sadece kompresörde patlıyorsa çok hafif bir ayar bozukluğu var. her gazı bıraktığında patlıyorsa ayarlattır, sadece kompresördeyse öyle bırak.

Alev Kiti nedir?​

arac egzozundan alev çıkartmak için tasarlanmış gorsel amaçlı bır modifiye aleti. şu sıralar the fast and and furious turevlerınde gormeye alıştıgımız, egzoz’dan alev cıkartan araclarda bu kıtler kullanılmaktadır.

Egzoz Patlatma neden olur?​

 
Egzoz patlatma genellikle egzoz sistemlerinde yaşanan bir sorundur ve çeşitli sebeplerden kaynaklanabilir. Bu sebepler arasında en yaygın olanları şunlardır:

1. **Yanma Problemleri**: Silindirlerde oluşan fazla yanma basıncı egzoz sisteminde patlamalara neden olabilir. Bu durum genellikle yanma odasına fazla yakıt sıkılmasından veya ateşleme sisteminde sorun olmasından kaynaklanabilir.

2. **Egzoz Sistemi Sızıntıları**: Egzoz manifoldu, egzoz borusu veya bağlantı noktalarındaki sızıntılar egzoz patlatma sesine neden olabilir. Bu durum genellikle egzoz sisteminin yıpranması, çürümesi veya hasar görmesinden kaynaklanabilir.

3. **Arızalı Silindir Kafası veya Supaplar**: Silindir kafasındaki hasarlar veya supap ayarlarının düzensiz olması egzoz patlamalarına sebep olabilir. Bu durumda yanma odasındaki basınç ve sıcaklık dengesi bozulabilir.

4. **Aşırı Yüklenme veya Aşırı Modifikasyon**: Araçlara eklenen performans parçaları veya yapılan aşırı modifikasyonlar egzoz patlamalarına neden olabilir. Bu durum genellikle egzoz sistemine ekstra basınç uygulanmasıyla ilişkilidir.

5. **Karbüratör Ayarları**: Karbüratördeki ayarların yanlış olması veya tıkanıklıklar egzoz patlatmalarına yol açabilir. Karbürasyonun dengelenmemesi durumunda egzoz sistemine fazla yakıt gidebilir ve patlamalara neden olabilir.

Egzoz patlatma sorunu genellikle aracın performansını düşürür, egzoz sistemi ve motorun daha hızlı yıpranmasına yol açabilir ve çevreye zararlı gazların salınmasına neden olabilir. Bu nedenle egzoz patlatma sorununun nedeni tespit edilerek zamanında müdahale edilmesi önemlidir. Bir otomobil ustasına danışarak sorunun düzeltilmesi önerilir.
 
Geri
Üst