Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Egzantrik bozulursa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.164
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Egzantrik bozulursa ne olur?​

Yıpranmış Eksantik mil lobları valfleri istenildiği kadar açmayacak, bu durum motor performansının azalmasına ve silindirlerin yanlış ateşlenmesine neden olacaktır. Bunun sonucunda da yetersiz yakıt basıncı oluşması ile daha yüksek emisyonlara ve rastgele yanlış ateşlemeye yol açacaktır.

Eksantrik sensörü bozulursa ne olur?​

Eksantrik Mili Konum Sensörü arızalandığında veya farklı sorunlar yaşamaya başladığında, motor bilgisayarına iletilen sinyaller de zayıflar. Nihayetinde sinyal o kadar zayıf olur ki, aracın çalışmasına dahi izin vermeyebilir. Çünkü, marşı çevirdiğinizde ateşleme olmayacaktır.

Krank 1 tur döndüğünde eksantrik kaç tur döner?​

Krank 1 tur döndüğünde eksantrik kaç tur döner?
Dört zamanlı bir motorda krank mili iki tur yaptığında kam mili bir tur yapar. İki zamanlı motorlarda ise, bu birebir oranındadır. Egzantrik milinin amacı, sübapların açılma-kapanma zamanlarını ayarlamaktır.

Eksantrik mili kırılırsa ne olur?​

Eksantrik mili sızdırmazlığı olmadan, bu yağlama yağı, motor bloğundan sızar, motor bölmesinin kirlenmesine neden olur ve motorun iç bileşenleri yetersiz yağlamadan dolayı tehlikeye düşer. Aynı zamanda toz ve kir gibi etkenlerin motorun iç bileşenlerine zarar vermesini önler.

Krank arızası nasıl belli olur?​

Sürüş sırasında yavaş ve dengesiz hızlanmalarla sabit hızın korunması güçleşiyorsa, Yanlış zamanlı ateşleme sonucunda motorda titreme meydana geliyorsa, Araç rölantide kaba ve titreşimli bir şekilde çalışıyorsa, Yakıt tüketiminde anormal bir artış gözleniyorsa krank mili sensöründe arıza meydana gelmiş olabilir.

Eksantrik devir sensörü arızası nasıl anlaşılır?​

Eksantrik devir sensörü arızası nasıl anlaşılır?
Motorda sarsıntı & Stop etme : Eksantrik mili konum sensörü arıza başlangıcı gözlemlenen bir araçta, ateşleme düzensizliği nedeniyle sürüş anında titreme, gaz verince geç tepki verme ya da hiç vermeme hatta aracınızın stop etme sorunları baş gösterebilir.
Krank sensörü ile eksantrik sensörü aynı mı?​
Eksantrik konum sensörü diğer bir adı ile krank mili konum sensörü, motor kontrol ünitesine araç içerisinde yer alan pistonların konumu ve zamanı hakkında bilgi akışı sağlayan bir parçadır.
4 zamanlı motorda krank mili kaç tur döner?​
zamanı, sıkıştırma zamanı, iş zamanı, egzoz zamanı. için krank mili; yarım tur (180o) döner.

Eksantrik mili üzerindeki helisel dişli’nin görevi nedir?​

Eksantrik mili üzerindeki helisel dişli’nin görevi nedir?
Yakıt sistemi karbüratörlü, ateşleme sistemi klasik distribütörlü olan motorlarda, kam mili yukarıda belirtilen görevlerinin dışında, üzerinde bulunan bir helis dişli yardımıyla distribütör ve yağ pompasını, özel bir kam vasıtasıyla da yakıt otomatiğini çalıştırmaktadır.

Eksantrik mili nedir ne işe yarar?​

Eksantrik (kam) milinin amacı, supapların açılma-kapanma zamanlarını ayarlamaktır. Motor devriyle orantılı çalışan bu mil, motorun düzgün çalışması için çok ince ayar yapılarak motor üzerine konumlandırılmıştır.

Krank değişimi ne kadar?​

Krank Mili Değişiminin Maliyeti Ne Kadardır? Bahsedildiği gibi, mil değişimi her zaman büyük bir onarımdır. Çoğu durumda motorun yeniden yapılandırıldığı bir parça ve parseldir. Çoğu araç için maliyet, mil tek bir bileşen olarak 2000 ila 10000 tl arasındadır.
 
Egzantrik sistemde oluşabilecek sorunlar hakkında detaylı bilgilendirme yaptığınız için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz konular oldukça önemli ve araç performansını etkileyebilir.

Egzantrik mil loblarındaki sorunlar, valflerin düzgün çalışmasını engelleyerek motor performansını azaltabilir ve yanlış ateşlemelere yol açabilir. Bu durumda yakıt verimliliği azalır, emisyonlar artar ve motorun sağlığı tehlikeye girebilir.

Eksantrik sensörünün arızalanması durumunda ise, motor bilgisayarına iletilen sinyaller zayıflar ve motorun çalışmasını engelleyebilir. Bu durumda araç marşa basıldığında ateşleme olmaz ve araç hareket etmez.

Krank milinin egzantrik miline oranı da bahsettiğiniz gibi dört zamanlı motorlarda 2:1, iki zamanlı motorlarda ise 1:1'dir. Bu oranlar supapların doğru zamanlarda açılıp kapanmasını sağlar ve motorun verimli çalışmasını sağlar.

Egzantrik mili kırılması durumunda ise yağ sızıntısı, motorun kirlenmesi ve iç bileşenlerin yetersiz yağlanması gibi ciddi sorunlar ortaya çıkabilir.

Krank milinin arızalanması durumunda ise araçta titreme, güçsüz hızlanma, rölantide kararsızlık, anormal yakıt tüketimi gibi belirtiler gözlemlenebilir. Bu durumda krank mili sensöründe sorun olabileceği düşünülebilir.

Eksantrik devir sensörü arızasında ise sürüş sırasında titreme, gaz tepkisinde gecikme ve hatta aracın stop etmesi gibi sorunlar görülebilir.

Egzantrik mili üzerindeki helisel dişlinin görevi, karbüratörlü sistemlerde distribütör ve yağ pompasının çalışmasını sağlamaktır.

Son olarak, krank mili değişiminin maliyetinin genellikle 2000 ila 10000 TL arasında değiştiğini belirttiniz. Bu tür büyük parça değişimleri genellikle ciddi bir işçilik gerektirir ve maliyeti yüksek olabilir.

Soru ve sorunlarınıza yardımcı olmak için buradayım. Başka sorularınız varsa çekinmeden sorabilirsiniz.
 
Geri
Üst