- Konu Yazar
- #1
Egzantrik bozulursa ne olur?
Yıpranmış Eksantik mil lobları valfleri istenildiği kadar açmayacak, bu durum motor performansının azalmasına ve silindirlerin yanlış ateşlenmesine neden olacaktır. Bunun sonucunda da yetersiz yakıt basıncı oluşması ile daha yüksek emisyonlara ve rastgele yanlış ateşlemeye yol açacaktır.Eksantrik sensörü bozulursa ne olur?
Eksantrik Mili Konum Sensörü arızalandığında veya farklı sorunlar yaşamaya başladığında, motor bilgisayarına iletilen sinyaller de zayıflar. Nihayetinde sinyal o kadar zayıf olur ki, aracın çalışmasına dahi izin vermeyebilir. Çünkü, marşı çevirdiğinizde ateşleme olmayacaktır.Krank 1 tur döndüğünde eksantrik kaç tur döner?
Krank 1 tur döndüğünde eksantrik kaç tur döner?Dört zamanlı bir motorda krank mili iki tur yaptığında kam mili bir tur yapar. İki zamanlı motorlarda ise, bu birebir oranındadır. Egzantrik milinin amacı, sübapların açılma-kapanma zamanlarını ayarlamaktır.
Eksantrik mili kırılırsa ne olur?
Eksantrik mili sızdırmazlığı olmadan, bu yağlama yağı, motor bloğundan sızar, motor bölmesinin kirlenmesine neden olur ve motorun iç bileşenleri yetersiz yağlamadan dolayı tehlikeye düşer. Aynı zamanda toz ve kir gibi etkenlerin motorun iç bileşenlerine zarar vermesini önler.Krank arızası nasıl belli olur?
Sürüş sırasında yavaş ve dengesiz hızlanmalarla sabit hızın korunması güçleşiyorsa, Yanlış zamanlı ateşleme sonucunda motorda titreme meydana geliyorsa, Araç rölantide kaba ve titreşimli bir şekilde çalışıyorsa, Yakıt tüketiminde anormal bir artış gözleniyorsa krank mili sensöründe arıza meydana gelmiş olabilir.Eksantrik devir sensörü arızası nasıl anlaşılır?
Eksantrik devir sensörü arızası nasıl anlaşılır?Motorda sarsıntı & Stop etme : Eksantrik mili konum sensörü arıza başlangıcı gözlemlenen bir araçta, ateşleme düzensizliği nedeniyle sürüş anında titreme, gaz verince geç tepki verme ya da hiç vermeme hatta aracınızın stop etme sorunları baş gösterebilir.
Eksantrik konum sensörü diğer bir adı ile krank mili konum sensörü, motor kontrol ünitesine araç içerisinde yer alan pistonların konumu ve zamanı hakkında bilgi akışı sağlayan bir parçadır.
zamanı, sıkıştırma zamanı, iş zamanı, egzoz zamanı. için krank mili; yarım tur (180o) döner.
Eksantrik mili üzerindeki helisel dişli’nin görevi nedir?
Eksantrik mili üzerindeki helisel dişli’nin görevi nedir?Yakıt sistemi karbüratörlü, ateşleme sistemi klasik distribütörlü olan motorlarda, kam mili yukarıda belirtilen görevlerinin dışında, üzerinde bulunan bir helis dişli yardımıyla distribütör ve yağ pompasını, özel bir kam vasıtasıyla da yakıt otomatiğini çalıştırmaktadır.