- Konu Yazar
- #1
Eğitimde Öz değerlendirme ne demek?
Belli bir konuda bireyin kendi kendisini değerlendirmesidir. Öz değerlendirme öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine, güçlü ve zayıf yönlerini tanımalarına yardımcı olur. Öğrencilere bu değerlendirmenin, kendilerinin gelişimlerini izlemek ve eksikliklerini gidermek amacıyla yapıldığı açıklanır.Eğitimde Akran değerlendirme Nedir?
Eğitimde Akran değerlendirme Nedir?Akran değerlendirme, benzer seviyedeki öğrencilerin, öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreç olarak tanımlanmaktadır (Bushell, 2006). Bu süreçte öğrenciler belirli ölçütler yardımıyla akranlarının performanslarını değerlendirmede, değerlendirme sürecine katılmaktadırlar.
Grupla değerlendirme nedir?
Grupla değerlendirme nedir?Akran değerlendirme, katılımcı bir değerlendirmedir ve öğrencilerin birlikte etkin olarak çalışmalarına olanak sağlar. Öğrencilerin değerlendirme sürecine katıldığı bir diğer yöntem ise grup değerlendirmedir. Grup değerlendirme, bir grup öğrencinin, işbirliği içerisinde yürüttükleri çalışmalar kapsamında yapılır.
Kelime ilişkilendirme testi nedir?
Araştırmada veri toplama aracı olarak kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kavramlara ilişkin elde edilen sözcükler ayrıntılı olarak incelenmiş, tekrarlanan sözcükler dikkate alınarak belirlenen kesme noktaları doğrultusunda kavram ağları oluşturulmuştur.Alternatif değerlendirmenin dezavantajları nelerdir?
Alternatif değerlendirmenin dezavantajları nelerdir?Sınırlılıkları
- Birbiriyle örüntülü doğru – yanlış soruları hazırlamak zordur.
- Şans faktörü doğru – yanlış sorularda çok olduğundan güvenirliği direkt etkiler.
- Analiz, sentez ve değerlendirme basamağı davranışlar görülmez.
- Hazırlanması uzun zaman alır ve deneyim gerektirir.
Alternatif ölçme değerlendirme nedir?
Alternatif ölçme değerlendirme nedir?Alternatif değerlendirme yöntemleri, çoktan seçmeli testler, doğru-yanlış testleri gibi testlere dayalı ölçme ve değerlendirmelere alternatif olarak geliştirilen ve öğrenci performansının direkt olarak gözlemlenmesine dayalı ölçme ve değerlendirmenin söz konusu olduğu yöntemlerdir.
Üniversite özdeğerlendirme raporu ise çekirdek birimlerden gelen kanıt, analiz ve iyileştirmelerin süzülerek kurum geneli için hazırlanan yıllık değerlendirmedir. KİDR bu üniversite özdeğerlendirme raporu veya onun kısaltılarak (25-30 sayfa) Yükseköğretim Kalite Kuruluna gönderilen halidir.