Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Egitimde Oz degerlendirme ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
47.129
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Eğitimde Öz değerlendirme ne demek?​

Belli bir konuda bireyin kendi kendisini değerlendirmesidir. Öz değerlendirme öğrencilerin kendilerini keşfetmelerine, güçlü ve zayıf yönlerini tanımalarına yardımcı olur. Öğrencilere bu değerlendirmenin, kendilerinin gelişimlerini izlemek ve eksikliklerini gidermek amacıyla yapıldığı açıklanır.

Eğitimde Akran değerlendirme Nedir?​

Eğitimde Akran değerlendirme Nedir?
Akran değerlendirme, benzer seviyedeki öğrencilerin, öğrenme çıktılarının, ürünlerinin kalitesini değerlendirdikleri bir süreç olarak tanımlanmaktadır (Bushell, 2006). Bu süreçte öğrenciler belirli ölçütler yardımıyla akranlarının performanslarını değerlendirmede, değerlendirme sürecine katılmaktadırlar.

Grupla değerlendirme nedir?​

Grupla değerlendirme nedir?
Akran değerlendirme, katılımcı bir değerlendirmedir ve öğrencilerin birlikte etkin olarak çalışmalarına olanak sağlar. Öğrencilerin değerlendirme sürecine katıldığı bir diğer yöntem ise grup değerlendirmedir. Grup değerlendirme, bir grup öğrencinin, işbirliği içerisinde yürüttükleri çalışmalar kapsamında yapılır.

Kelime ilişkilendirme testi nedir?​

Araştırmada veri toplama aracı olarak kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kavramlara ilişkin elde edilen sözcükler ayrıntılı olarak incelenmiş, tekrarlanan sözcükler dikkate alınarak belirlenen kesme noktaları doğrultusunda kavram ağları oluşturulmuştur.

Alternatif değerlendirmenin dezavantajları nelerdir?​

Alternatif değerlendirmenin dezavantajları nelerdir?
Sınırlılıkları
- Birbiriyle örüntülü doğru – yanlış soruları hazırlamak zordur.
- Şans faktörü doğru – yanlış sorularda çok olduğundan güvenirliği direkt etkiler.
- Analiz, sentez ve değerlendirme basamağı davranışlar görülmez.
- Hazırlanması uzun zaman alır ve deneyim gerektirir.

Alternatif ölçme değerlendirme nedir?​

Alternatif ölçme değerlendirme nedir?
Alternatif değerlendirme yöntemleri, çoktan seçmeli testler, doğru-yanlış testleri gibi testlere dayalı ölçme ve değerlendirmelere alternatif olarak geliştirilen ve öğrenci performansının direkt olarak gözlemlenmesine dayalı ölçme ve değerlendirmenin söz konusu olduğu yöntemlerdir.
Özdeğerlendirme raporu Nedir?​
Üniversite özdeğerlendirme raporu ise çekirdek birimlerden gelen kanıt, analiz ve iyileştirmelerin süzülerek kurum geneli için hazırlanan yıllık değerlendirmedir. KİDR bu üniversite özdeğerlendirme raporu veya onun kısaltılarak (25-30 sayfa) Yükseköğretim Kalite Kuruluna gönderilen halidir.
 
Öz değerlendirme, bireyin kendi kendisini değerlendirmesi sürecidir. Bu değerlendirme, genellikle bireyin belirli bir konuda kendini keşfetmesine, güçlü ve zayıf yönlerini tanımasına yardımcı olur. Öğrencilere öz değerlendirmenin, kişisel gelişimlerini takip etmek ve eksikliklerini gidermek amacıyla yapıldığı açıklanır.

Akran değerlendirme ise benzer seviyedeki öğrencilerin birbirlerinin performanslarını belirli ölçütler doğrultusunda değerlendirdiği bir süreçtir. Bu yöntem, öğrencilere öğrenme çıktılarını ve ürünlerini kalite açısından değerlendirmelerinde yardımcı olur. Akran değerlendirmenin amacı öğrenciler arasında etkileşimi arttırarak birbirlerinden öğrenme ve destek alma sürecine katkıda bulunmaktır.

Grup değerlendirmesi ise öğrencilerin birlikte çalışmalarını ve birlikte değerlendirme sürecine katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Daha katılımcı bir süreç olan grup değerlendirmesi, öğrencilerin bir arada işbirliği içinde çalışmalarını yürüttükleri durumlarda kullanılabilir.

Alternatif değerlendirmenin dezavantajları arasında sınırlılıkların bulunması önemlidir. Bu sınırlılıklar arasında doğru-yanlış sorularının zor hazırlanması, şans faktörünün güvenilebilirliği etkilemesi, analiz, sentez ve değerlendirme becerilerinin yeterince gözlenememesi ve hazırlık sürecinin uzun ve deneyim gerektirmesi gibi durumlar yer alabilir.

Alternatif ölçme değerlendirme ise geleneksel testlere alternatif olarak geliştirilen ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kapsar. Bu yöntemler, öğrenci performansının doğrudan gözlemlenmesine dayalı olup, çoktan seçmeli testler ya da doğru-yanlış testlerine alternatif çözümler sunar.

Özdeğerlendirme raporu ise üniversitelerin kendi performanslarını değerlendirdikleri raporlardan biridir. Bu raporlar genellikle kurum genelindeki kanıtlar, analizler ve iyileştirmeleri içerir ve üniversitenin yıllık değerlendirmesini sunar. Özdeğerlendirme raporları genellikle kalite kurullarına veya ilgili paydaşlara sunulur.
 
Geri
Üst