AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Egitim tarihini bilmek nicin onemlidir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.779
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Eğitim tarihini bilmek niçin önemlidir?​

Çünkü bir eğitimcinin eğitimin tarihini bilmesi, öğrenmesi kendi yaşamsallıkları ile harmanlayıp yeni gelen nesle aktarması açısından eğitimin hangi şartlar doğrultusunda bugüne geldiği ve gelecekte nereye gideceğini görmesi açısından önemlidir.”

Eğitim tarihi ne demek?​

Eğitim tarihi ne demek?
Eğitim tarihi, eğitimin dünyada zaman içinde izlediği yolu inceleyen bir bilim dalıdır. eğitim bilimlerinin bir dalı olarak eğitim fakültelerinde araştırılmaktadır. Ancak tüm bilim dalları da kendi akademik geçmişlerini belgelemektedir.

Türk eğitim tarihi ne zaman başlar?​

İlk medrese 1040 yılında Nişabur’da açılmıştır. Daha sonra Selçuklu veziri Nizamülmülk tarafından 1067 yılında açılan Nizamiye medreseleri eğitim öğretim alanına yeni bir soluk getirmiştir. Mektepler: Eğitim öğretimin ilk basamağını oluşturan mektepler bu dönemde de gelişme göstermiştir.

Okullar ne zaman kuruldu?​

Okullar ne zaman kuruldu?
İlk kurulan okul M.Ö 600 yıllarında Milet’te Thales tarafından kurulan Milet Okuludur.

Eğitim nasıl ortaya çıktı?​

8. yüzyıldan itibaren kuzeyden gelen Dorların göçleriyle oluşmuştur. Sparta’da eğitimin amacı; iradeyi kuvvetlendirmek, bedeni kuvvetli ve zinde hale getirmek esasına dayanır ve gençler devlet tarafından toplum için yetiştirilirdi.

Türk eğitim tarihinin çalışma konuları nelerdir?​

Türk eğitim tarihinin çalışma konuları nelerdir?
Türk eğitim tarihinin amacı, en eski tarihlerden günümüze kadar Türk Milleti’nin ürettiği, benimsediği, geliştirdiği eğitim ve öğretimle ilgili düşünceleri, kurumları, uygulamaları ortaya koymak, insan yetiştirme düzenini ve nasıl bir insan tipi yetiştirilmeye çalışıldığını araştırmaktır.

Türklerde eğitim tarihinde islamiyet öncesi islamiyet dönemi ve bugün yetiştirilmek istenen insan tipinin özellikleri nelerdir?​

Yetiştirilmek istenen insan tipi cesur, kahraman ve bilge anlamına gelen “alp” insandır. Eğitimde, “töre” önemlidir. Töreyi belirleyen gelenek ve dinlerin eğitim üzerinde etkisi vardır. Hunlarda ve eski Türklerde “Şaman”lar yaygın eğitimci olarak görülebilir.
 
Eğitim tarihini bilmek neden önemlidir sorusunu değerlendirdiğimizde, geçmişin bugüne nasıl etki ettiğini ve geleceği nasıl şekillendirebileceğini anlamak önemli bir konudur. Eğitim tarihi, eğitimin gelişimini ve değişimini anlamamıza yardımcı olur. Bir eğitimcinin eğitim tarihini bilmesi, geçmişte yapılan hataları tekrarlamamak, başarılı uygulamaları devam ettirmek ve eğitim sistemini sürekli geliştirmek açısından büyük önem taşır. Ayrıca eğitim tarihi, kültürel mirası korumak ve gelecek nesillere aktarmak için de gereklidir.

Eğitim tarihi, eğitimin başlangıcından günümüze kadar olan süreci inceler ve bu süreçte yaşanan değişiklikleri, dönemsel özellikleri ve eğitim anlayışındaki evrimi ele alır. Her toplumun eğitim tarihi, o toplumun değerlerini, kültürünü ve sosyal yapısını yansıtır. Bu nedenle Türk eğitim tarihini bilmek, Türk milletinin eğitim anlayışını, uygulamalarını, geçmişte yetiştirdiği insan tipini ve bu insan tipine olan etkilerini anlamak açısından da önemlidir.

Türk eğitim tarihinin çalışma konuları genellikle Türk milletinin eğitim ve öğretim anlayışını, bu alanlardaki düşüncelerini, kurumlarını ve uygulamalarını ele almaktadır. Bu çalışmalar genellikle Türk eğitim tarihindeki dönemsel değişimleri, eğitim kurumlarının evrimini, eğitimdeki ideolojik ve felsefi akımları ve insan yetiştirme düzenini incelemeyi amaçlar.

Türklerde eğitim tarihinde İslamiyet öncesi, İslamiyet dönemi ve bugün yetiştirilmek istenen insan tipinin özelliklerine bakacak olursak, geçmişte Türklerde cesur, kahraman ve bilge olan “alp” insan tipine vurgu yapıldığını görürüz. Eğitimde törenin (töre) öneminin olduğu, gelenek ve dinlerin eğitim üzerinde etkili olduğu belirtilir. Ayrıca Hunlar ve eski Türklerde eğitimci olarak "Şaman"ların önemli bir rol oynadığı belirtilir. Bu özellikler, Türk eğitim tarihindeki değişimler ve bugünün eğitim hedefleri açısından önemli ipuçları sunmaktadır.
 
Geri
Üst