AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Egitim programinin temel ogeleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.264
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Eğitim programının temel öğeleri nelerdir?​

Eğitim programı, program ögeleri olan hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutları arasındaki dinamik ilişkiler bütünüdür.

Okul öğretim programı neleri içermelidir?​

Okul öğretim programı neleri içermelidir?
Öğretim Programı Genel Hedefleri Genel bir özetle öğretim programı, belli bir öğretim kademesindeki sınıflarda ve derslerde, eğitim programının amaçları doğrultusunda belirlenen hedefleri gerçekleştirmeye yönelik okul ya da okul dışında bireye kazandırılması planlanan tüm etkinlikleri kapsayan yaşantılar düzeneğidir.

Program geliştirme ilkeleri nelerdir?​

Program geliştirme ilkeleri nelerdir?
Program Geliştirme İlkeleri
- İhtiyaca bağlı olarak ARGE çalışmaları ile sürekli geliştirilmelidir.
- Dinamik ve sürekliliği olan bir süreçtir.
- Her yıl geliştirilen şartlara göre değiştirilmelidir.
- Sistem bütünlüğü vardır. Bir basamakta meydana gelen değişiklik diğer tüm basamakları etkiler.

Eğitim programları nelerdir?​

Öğrenene okul için ve okul dışı yaşantılar vasıtası ile planlanan yaşantılar düzeneğine eğitim programı denir. Bu program KPSS program geliştirme dersinin önemli bir kavramı olup Milli Eğitimin temel amaçlarını kazandırmak amacıyla düzenlenen faaliyetleri kapsamaktadır.

Eğitimin 4 ögesi nedir?​

Eğitimin 4 ögesi nedir?
Ancak bir programı oluşturan temel öğeler dört tanedir. Bunlar; 1-Kazanım/ amaç/ hedefler 2-İçerik 3-Öğrenme-öğretme süreci 4-Ölçme ve değerlendirme boyutlarıdır.

Eğitim durumları nelerdir?​

Eğitim durumları nelerdir?
Eğitim durumları, öğrencilerin hedefe ulaşması için geçirmeleri gereken öğrenme yaşantılarını sağlayacak dış koşulların (uyarıcıların) düzenlenmesi ve işe koşulmasıdır. Bu düzenleme, gerekli olan strateji, yöntem-teknik, araç-gereçleri her türlü etkinlikler ile fiziki düzenlemeleri kapsar.
Program türleri nelerdir?​
Posner’a Göre Eğitim Programı Yaklaşımı:
- Resmi Program (Açık – Yazılı Program):
- 2. Uygulanan Program (Gerçekleşen – İşlevsel):
- 3. İhmal Edilen Program (Geçersiz – Gerçekleşmeyen):
- Örtük Program (İnformal – Gizil):
- Ekstra Program (Destekleyici-Fazladan):

Bir programın içeriği nedir?​

Bir programın içeriği nedir?

Program geliştirme aşamaları nelerdir?​

Program geliştirme aşamaları nelerdir?
Program geliştirme süreci; planlama, taslak oluşturma, ön deneme yapma ve uygulamaya hazır hale getirme aşamalarından oluşur.

Program geliştirme yaklaşımları nelerdir?​

Avrupa’da yaygın olarak kullanılan üç program geliştirme modeli vardır. Bunlar rasyonel planlama, süreç yaklaşımı ve yenilikçi/durumsal modeldir.

Eğitim Programları kaça ayrılır?​

Eğitim Programları kaça ayrılır?

Programın 4 temel ögesi nedir?​

Programın 4 temel ögesi nedir?

Eğitimin 3 temel ögesi nedir?​

EĞİTİMİN ÜÇ TEMEL ÖĞESİ: ÖĞRENME, ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN.

Iyi bir eğitim programının işlevselliği nasıl olmalıdır?​

Iyi bir eğitim programının işlevselliği nasıl olmalıdır?
İyi Bir Eğitim Programının Özellikleri İşlevsel (Görevsel) olmalıdır: *En önemli özelliktir. *Kazandırılan davranışların günlük yaşamda işe yaranmasıdır. *Bireyin ve toplumun ihtiyaçlarının karşılanabilmesidir.

Eğitim durumu nasıl hazırlanır?​

Eğitim durumu nasıl hazırlanır?
Eğitim durumları, hedef davranışlara ve içeriğe göre seçilir ve düzenlenir. Öğrencinin öncelikle hazırbulunuşluk düzeyi dikkate alınır. Öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları da dikkate alınır. Öğrenci ihtiyaçlarına göre hazırlanan bir etkinlik güdüyü yani öğrenmeye istekliliği arttırır.
 
Eğitim programının temel öğeleri hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarıdır. Bu öğeler arasındaki dinamik ilişkiler bütünü eğitim programını oluşturur.

Eğitim programı genel hedefleri kapsayan yaşantılar düzenini belirler. Öğretim programı, belli bir öğretim kademesindeki sınıflarda ve derslerde amaçları doğrultusunda belirlenen hedeflere yönelik etkinlikleri planlar.

Program geliştirme ilkeleri arasında ihtiyaca bağlı olarak ARGE çalışmaları yapılması, sürekli geliştirilmesi, dinamik ve sürekli bir süreç olması, her yıl geliştirilen şartlara göre değiştirilmesi, sistem bütünlüğünün korunması yer almaktadır.

Eğitim programları, öğrencilere okul içi ve dışı yaşantılar aracılığıyla kazandırılacak etkinlikleri içerir ve Milli Eğitim'in temel amaçlarını gerçekleştirmeyi hedefler.

Eğitimin dört temel öğesi ise; kazanım/amaç/hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme/değerlendirme boyutlarıdır.

Eğitim durumları, öğrencilerin hedeflere ulaşmaları için gereken öğrenme yaşantılarını sağlamak adına düzenlenen dış koşulları ve etkinlikleri kapsar.

Program türleri arasında Posner’a göre eğitim programı yaklaşımı; resmi program, uygulanan program, ihmal edilen program, örtük program ve ekstra program şeklinde sınıflandırılabilir.

Program geliştirme aşamaları, planlama, taslak oluşturma, ön deneme yapma ve uygulamaya hazır hale getirme süreçlerini kapsar.

Avrupa’da yaygın olarak kullanılan program geliştirme modelleri; rasyonel planlama, süreç yaklaşımı ve yenilikçi/durumsal modeldir.

İyi bir eğitim programı işlevsel olmalıdır, yani kazanılan davranışların günlük yaşamda işe yarayabileceği şekilde tasarlanmalıdır.

Eğitim durumları, hedef davranışlara ve içeriğe göre seçilip düzenlenirken öğrenci hazırbulunuşluk düzeyi, ilgi ve ihtiyaçları gibi faktörler dikkate alınır. Öğrenciye yönelik hazırlanan etkinliklerin öğrenmeye isteği arttırması hedeflenir.
 
Geri
Üst