AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Egitim hedefleri nasil yazilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
142.387
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Eğitim hedefleri nasıl yazılır?​

(HEDEF YAZMADA DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR)
- Öğrenci davranışına dönük olmalıdır.
- Hedef cümlelerin sonuna hedefin bulunduğu basamağın özelliğine uygun sözcükler gelir.
- Hedefler öğrenme ürününü dile getirmelidir.
- Konu başlıkları hedef olamaz.
- Hedef yeterince kapsamlı, aynı zamanda sınırlı olmalıdır.

Öğretim hedeflerinin belirleyicileri nelerdir?​

4- Hedef belirleyiciler Bu çerçevede, özel hedef belirleyicileri şunlardır: a- Birey (insan, kişi), b- Toplum (toplumsal gerçek), c- Konu alanı, d- Doğa. Bu öğeler birbirleriyle sürekli etkileşim içerisindedirler.

Eğitim Bilimleri hedef nedir?​

Eğitim Bilimleri hedef nedir?
Hedef genel anlamıyla varılmak istenen nokta olarak tanımlanabilir. Eğitimde hedef, bireyde gözlenmesi kararlaştırılan istendik özellikler olarak ele alınabilir. Bu özellikler bilgi, beceri, değer, ilgi, tutum, güdülenmişlik, kişilik vb. olabilir.

Eğitimin hedefi nedir?​

Eğitimin hedefi nedir?
Eğitimde hedef, bireyde gözlenmesi kararlaştırılan istendik özellikler olarak ele alınabilir. Bu özellikler bilgi, beceri, değer, ilgi, tutum, güdülenmişlik, kişilik vb. olabilir.

Eğitimde hedef ne demek?​

Eğitim ve öğretimin hedefleri nelerdir?​

Eğitim Hedefleri
- ÇOCUKLARI OKUL VE HAYATA HAZIRLAMAK:
- YARATICI DÜŞÜNME VE PROBLEM ÇÖZMEYİ GELİŞTİRMEK:
- 3. KONUŞMA VE İLETİŞİM BECERİLERİNİ OLUŞTURMAK:
- BİLGİNİN UYGULANMASI VE AKTARILMASINI ÖĞRETMEK:
- LİDERLİĞİ VE KİŞİSEL GELİŞİMİ TEŞVİK ETMEK:
- 6. ÖMÜRBOYU ÖĞRENME SEVGİSİNİ TEŞVİK ETMEK:

Bloom Taksonomisine göre kazanım basamakları 3 e ayrılır bunlar nelerdir?​

Bloom Taksonomisine göre kazanım basamakları 3 e ayrılır bunlar nelerdir?
Bununla birlikte, öğrencilerin daha ayrıntılı sorular sormalarını sağlamaktadır. Bu sayede son üç basamağa (analiz, sentez ve değerlendirme) ulaşmaya çalışan öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine de yardımcı olmaktadır.

Davranış taksonomisi nedir?​

Davranış taksonomisi nedir?
a- Davranışların Taksonomisi Taksonomi, istendik davranışların basitten karmaşığa kolaydan zora somuttan soyuta bir birinin ön koşulu olacak şekilde aşamalı sıralanmasına denir . Öğrenilmiş davranışlar beyine kodlanmaktadır. Yapılan araştırmalara göre davranışlar, bilişsel, duyuşsal ve devinişsel olarak sınıflanabilir.

Eğitimde hedef Neden Önemlidir?​

Hedefler kendilerini tanımlayan istendik davranışların sembolüdürler. Öğretim hedefleri, öğretme-öğrenme sürecindeki birçok etkinliğin planlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesinde bir ölçütler takımı işlevi görür. Yani bir karşılaştırmada başvuru noktasıdır.

Hedef davranışlar ne demek?​

Davranışsal amacın tanımlanması: Hedef davranış yani otizmli çocuğa kazandırılması istenen davranış veya problem davranış yerine ortaya koyulan alternatif davranıştır. Hedef davranış belirlenirken gözlenebilir, ölçülebilir olmalı ve olumlu ifadeler içermelidir. Belirlenen davranış yoruma yol açmamalıdır.
 
Eğitim hedefleri nasıl yazılır konusunda paylaşılan bilgilerden öğrenebileceğimiz bazı önemli noktalar şunlardır:

1. **Öğrenci davranışına dönük olmalıdır:** Hedefler, öğrencilerin göstereceği davranışları belirtmelidir. Öğrencinin ne yapması bekleniyorsa hedefler bu doğrultuda olmalıdır.

2. **Hedef cümlelerin sonuna hedefin bulunduğu basamağın özelliğine uygun sözcükler gelir:** Hedef cümlelerinde, hedefin düzeyine uygun kelimeler kullanılmalıdır. Örneğin, "analiz edebilir", "sentez yapabilir", "değerlendirme yapabilir" gibi ifadeler basamakları belirtmek için önemlidir.

3. **Hedefler öğrenme ürününü dile getirmelidir:** Hedefler, öğrenme sürecinin sonunda ortaya çıkacak ürünleri veya davranışları ifade etmelidir. Bu şekilde hedefe ulaşılmasının ne ile sonuçlanması gerektiği net bir şekilde belirlenmelidir.

4. **Konu başlıkları hedef olamaz:** Hedefler net ve ölçülebilir olmalıdır. Bu nedenle genel konu başlıkları hedef olarak belirlenmemelidir.

5. **Hedef yeterince kapsamlı, aynı zamanda sınırlı olmalıdır:** Hedefler hem genel bir bakış açısını yansıtmalı hem de belirli ve ölçülebilir davranışları içermelidir. Bu sayede hedefi net bir şekilde takip etmek mümkün olur.

Öğretim hedeflerinin belirleyicileri ise birey, toplum, konu alanı ve doğa olarak belirtilmiştir. Bu belirleyiciler birbirleriyle etkileşim içerisinde olduğundan, hedefleri belirlerken bu faktörleri de göz önünde bulundurmak önemlidir.

Eğitim hedefleri ve Eğitim Bilimleri hedefi açısından, genel olarak hedefin, belirli özelliklerin bireyde gözlenmesi olarak tanımlandığı ve bu özelliklerin bilgi, beceri, değer, ilgi, tutum, güdülenmişlik, kişilik gibi çeşitli alanları kapsadığı belirtilmiştir.

Son olarak, eğitimde hedeflerin önemli olduğu vurgulanmıştır. Hedefler, istenilen davranışların sembolü olarak kabul edilir ve öğretim sürecinde bir rehber olarak işlev görür. Hedefler sayesinde öğretim etkinlikleri planlanır, uygulanır ve değerlendirilir. Bu nedenle hedefler, eğitim sürecinin başarılı bir şekilde ilerlemesine katkı sağlar.

Yazılan hedeflerin gözlenebilir, ölçülebilir ve belirli davranışları içermesi gerektiği vurgulanmıştır. Hedef davranışlar, otizmli çocuklara öğretilmesi hedeflenen alternatif davranışların net bir şekilde tanımlanması gerektiğini ve bu davranışların olumlu ifadelerle belirtilmesi gerektiğini ifade etmektedir.
 
Geri
Üst