AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Eğitim Eşitliği Nerede? Türkiye ’de Engelli Öğrencilerin Yaklaşık Yüzde 70 ’i Okuldan Erken Ayrılıyo

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
h 3UNESCO Küresel Eğitim İzleme Raporu, ayrıca uluslararası çapta keza de ülkemizde eğitime dair çarpıcı veriler ortaya koydu Rapora tarafından Türkiye'de*öğretmenlere duyulan güven 10 üzerinden 65 iken, eğitim sistemine duyulan güven ise 45'te kaldı Keza Türkiye'de engelli öğrencilerin takriben yüzde 70'i eğitimlerini tamamlayamadan okuldan ayrılıyor Bu, 25 Avrupa ülkesi içinde en yüksek oran Eğitim Reformu Girişimi (ERG), Küresel Eğitim İzleme Raporu ’ndaki dünya ve Türkiye ile ilgili önemli tespitleri bir araya getirdiRapora kadar, Türkiye'de öğretmenlere olan güven, eğitim sistemine olan güvenden fazla Öğretmenlere güven yüzde 65 iken sisteme olan güven yüzde 45 Öğrencilerin yüzde 30'u temel matematik becerilerinden mahrum Cumhuriyet'ten Figen Atalay'ın haberine kadar, matematik alanında asgari düzeyde becerilere sahip olan öğrencilerin yüzdesinin gerek ilkokul, gerekse ortaokul ve lise seviyesinde çoğu ülkede düşük olduğunu gösteriyor Singapur, Kore, Hong Kong ’da öğrencilerin tamamına yakını temel matematik becerilerine sahipken Türkiye ’de bu oran yüzde 70 ’te kalıyor Matematikte kızlar daha başarılı Matematik okuryazarlığındaki cinsiyetler arası farkı ilkokulda kızların, ortaokul ve lisede ise erkeklerin aleyhine Raporda bulunan cinsiyet eşitliği endeksine göre Türkiye ’de kızlar keza 4 ayrıca de 8 sınıflar düzeyinde matematikte daha başarılı*Okuma becerilerinde kızların erkeklere olan üstünlüğü hemencecik her ülkede bariz Altyapılar eksik Rapora göre, Türkiye ’de engeli olduğunu gösteren 1824 yaş arası gençlerin okuldan erken bölünme oranı yüzde 60 ’ın üstünde Bu seçilmiş 25 Avrupa ülkesi içindeki en yüksek oranFiziksel altyapılar sorunları, dezavantajlı öğrencilerin öğrenim gördüğü okulları daha olumsuz etkiyor Türkiye ’de, dezavantajlı öğrencileri olan okul yöneticilerinin yüzde 69 ’u öğretimin somut altyapılar sorunlarından etkilendiğini belirtiyor Türkiye ’deki ilköğretim okulu müdürlerinin yüzde 60 ’tan fazlası, okullarında tatmin edici öğretim alanı olmamasının öğretimi engellediğini belirtiyor Müdürlerin yarıdan fazlası da, okuldaki ısıtma ve soğutma sisteminin öğretimi engellediğini belirtiyor Öğretmenlerin ders içeriğine karar verme oranı giderek azalmış Raporda sinyâl bir diğer bulguya tarafından Türkiye, öğretmenlerin ders içeriğine karar vermede asgari söz sahibi olduğu ülkelerden biri ve öğretmenlerin bu konudaki özerkliği 2006 ’dan 2019 ’e kadar gitgide artarak azalmış Türkiye ’de öğretmenlerin derslerin içeriğine karar verebildiği okulların oranı yüzde 20 ’nin aşağıda kalırken, Çek Cumhuriyeti, Birleşik Krallık ve Estonya ’da bu oran yüzde 100 ’e yakın Türkiye'de engelli öğrencilerin karşılaştığı problemleri öğrenmek isteyenler bu konuda ayrıntılı olarak hazırladığımız haberi okuyabilirEğitim Bir Lütuf Değil Haktır! 7 Maddede Türkiye'nin Engelli Öğrenciler Gerçeği
 
Bu mesajda, Türkiye'deki eğitim sistemi ile ilgili çeşitli veriler ve raporlardan alıntılar yer almaktadır. İlgili raporlara göre, Türkiye'de öğretmenlere duyulan güven, eğitim sistemine duyulan güvenin üzerinde gibi görünmektedir. Ancak öğrencilerin temel matematik becerilerinden mahrum olma oranı oldukça yüksek görünmektedir. Matematik alanında kızların daha başarılı olduğu, okuma becerilerinde kızların erkeklere üstünlüğü olduğu vurgulanmaktadır. Dezavantajlı öğrencilerin eğitim gördüğü okullardaki fiziksel altyapı sorunlarının öğrenimi olumsuz etkilediği belirtilmektedir. Ayrıca, Türkiye'deki öğretmenlerin ders içeriğine karar alma yetkisinin azaldığı ifade edilmektedir.

Raporlardan gelen verilere göre, Türkiye'de engelli öğrencilerin okuldan erken ayrılma oranının yüksek olduğu ve bu durumun ülke genelinde ciddi bir sorun teşkil ettiği anlaşılmaktadır. Özellikle engelli öğrencilerin eğitim süreçlerini tamamlayamadan ayrılmaları, eğitimde eşitlik ve adaletin sağlanması açısından önemli bir sorun olarak öne çıkmaktadır.

Bu veriler ışığında, Türkiye'de eğitimde hala önemli sorunların bulunduğu ve özellikle engelli öğrencilerin karşılaştığı zorlukların üzerinde durulması gerektiği açıkça ortaya çıkmaktadır. Eğitimde eşitlik ve kalitenin sağlanması için yapısal sorunların çözümüne odaklanılması ve dezavantajlı grupların desteklenmesi gerekmektedir.
 
Geri
Üst