AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Egitim denetim sistemi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Eğitim denetim sistemi nedir?​

Denetim, yönetici, öğretici ve yardımcı personelin mesleki gelişimlerini sağlama yoluyla, etkin ve verimli bir eğitim öğretim ortamı oluşmasına katkı sağlayarak, ürünün niteliğinin arttırılmasında önemli bir rol oynar. Eğitim örgütlerindeki denetimin en önemli amacı eğitim öğretimi geliştirmektir.

Eğitimde denetim Türleri Nelerdir?​

Eğitim denetiminde bir sınıflama için alan açısından birey ve kurum denetimi, yöntem açısından klasik, modern, klinik denetim ayrımları verilebilir. Bunlardan birey ve kurum denetimi, denetçi yeterlikleri bölümünde, ders ve kurum denetimi başlıkları altında verilmiştir.

Eğitim Örgütlerinde denetim nasıl yapılmalıdır?​

Eğitim Örgütlerinde denetim nasıl yapılmalıdır?
DENETİMDE UYULACAK İLKELER
- Eğitim işgörenleri değerlidir. Onları küstürmemeli ve engellememelidir.
- Denetim bir takım çalışmasıdır.
- Denetimde örgütsel önderlik asıldır.
- Denetim eğitim işgörenince kendini geliştirme ve kanıtlama, işinde başarılı olanağı sağlamalıdır.
- Denetim planlı ve sürekli süreçtir.

Okul denetimi nedir?​

Okul denetimi nedir?
Eskiden “Teftiş” derlerdi . Yabancılar da “Inspection” diyorlar. Denetim, tanım olarak, okulda işlerin iyi gidip gitmediğini kontrol etmek için yapılan bütün gözlemler ve sonuçlarını raporlama ve sonucunda bazı değişim kararlarına varmadır.

Eğitimde denetim nasıl olmalı?​

Eğitim yöneticisi, denetim süreçlerindeki yaklaşımı denetim ilke ve özelliklerine uymalı, öğretmeninin motivasyonunu bozmayan, rencide etmeyen, kırmayan ve güdüleyici davranışlar şeklinde olmalıdır. Bunun için yönetici özenli olmalı, denetimin amacının değiştirme ve geliştirme olduğunu unutmamalıdır.

Denetim yaklaşımları nelerdir?​

Çağdaş denetim yaklaşımları arasında en fazla öne çıkan yedi yaklaşım (klinik, yöneylem araştırması, emsal, portfolyo değerlendirmesi, kılavuz, gelişimsel ve farklılaştırılmış denetim) bu çalışmada ele alınmakta ve Türkiye’de uygulanmakta olan geleneksel denetim anlayışının yerine koyulabilecek alternatiflere ışık …

Okul Müdürü Ders denetimini nasıl yapar?​

Okul Müdürü Ders denetimini nasıl yapar?
Öğretmenle birlikte dersin işleneceği mekâna gider; öğrencilerin tümünü görebileceği uygun bir yerde oturur/durur. Ders süresince öğretmen ve öğrencilerin dikkatini bozacak davranışlardan kaçınır. Öğretmen ve öğrencilere müdahale etmez; ders ortamının doğallığını korur.

Eğitim kurumlarının denetimini kim yapar?​

Eğitim kurumlarının denetimini kim yapar?
Türkiye’de yükseköğretim kurumları hariç eğitim hizmeti veren tüm kurumların denetimi MEB tarafından yapılmaktadır (Milli Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği, m. 60).

Eğitimde denetimi kim yapar?​

Okul Müfettişi ne yapar?​

Hazırladığı programa göre Milli Eğitim kuruluşlarındaki görevlerin kanun, tüzük ve yönetmelik emirleri doğrultusunda çalışmalarına ve eğitim sistemindeki müfredat programının uygulanmasını teftiş eden ve denetleyen, soruşturmalarını yaparak sonuçlarını ilgili makamlara bildiren kişidir.

Öğretmeni kim denetler?​

Öğretmeni kim denetler?
Müdür yılda 2 kez öğretmenin dersini izleyecek. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) okul müdürlerine öğretmenlerin derslerini izleme ve rehberlik etme görevi verdi.
 
Eğitim denetim sistemi, eğitim kurumlarındaki yönetici, öğretici ve yardımcı personelin mesleki gelişimlerini sağlayarak, etkin ve verimli bir eğitim öğretim ortamının oluşmasına katkıda bulunarak ürünün niteliğini artırmayı hedefleyen bir süreçtir. Bu süreç, eğitim örgütlerindeki denetimin en önemli amacı eğitim öğretimi geliştirmektir.

Eğitim denetiminde farklı türler bulunmaktadır. Birey ve kurum denetimi ile klasik, modern, klinik denetim gibi ayrımlar yapılabilir. Bu türler, denetçi yeterlikleri açısından ya da yöntem açısından farklılık gösterebilir.

Eğitim örgütlerinde denetim yapılırken belirlenen ilkeler doğrultusunda hareket edilmelidir. Örneğin, eğitim işgörenlerinin değerli olduğunu kabul etmek, denetimin planlı ve sürekli bir süreç olduğunu benimsemek gibi ilkeler önemlidir.

Okul denetimi, okuldaki işlerin iyi gitip gitmediğini kontrol etmek için yapılan gözlemler ve sonuçlarını raporlayarak bazı değişim kararları almayı içeren bir süreçtir.

Eğitimde denetim, yöneticilerin öğretmenlerine motivasyonu bozmayan, rencide etmeyen ve güdüleyici bir şekilde davranması gereken bir süreçtir. Denetimin amacının değiştirme ve geliştirme olduğu unutulmamalıdır.

Denetim yaklaşımları arasında klinik, yöneylem araştırması, emsal, portföy değerlendirmesi, kılavuz, gelişimsel ve farklılaştırılmış denetim gibi modern yaklaşımlar bulunmaktadır.

Eğitim kurumlarının denetimi Türkiye'de genellikle Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılmaktadır. Yükseköğretim kurumları dışında kalan eğitim kurumlarının denetimleri MEB Teftiş Kurulu Yönetmeliği doğrultusunda gerçekleştirilmektedir.

Okul müfettişleri, eğitim kuruluşlarındaki görevlerin kanun, tüzük ve yönetmeliklerine uygun olarak çalışmalar yaparak eğitim sistemindeki müfredat programının uygulanmasını teftiş eden ve denetleyen kişilerdir.

Öğretmenlerin denetimi genellikle okul müdürleri ya da Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen yetkililer tarafından gerçekleştirilir. Öğretmenlerin performansları, derslerinin içeriği ve uygulaması belirli periyotlarla değerlendirilerek gelişimleri desteklenir.
 
Geri
Üst