AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Edgard Dale nin ogrenme yasantilari Konisini dikkate alarak bir ogretme ogrenme etkinliginin en temel hedefi ne olmalidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Edgard Dale nin öğrenme yaşantıları Konisini dikkate alarak bir öğretme öğrenme etkinliğinin en temel hedefi ne olmalıdır?​

Edgard dale yaşam konisi. Edgar Dale hangi yaş grubunda olursa olsun öğrenenlerin yaşantı alanları ile bir öğrenme içeriğinin sunuluş biçim ve sırası arasında öğrenme açısından doğrudan bir ilişki olduğunu ifade eder. Bu sebeple öğretimin, somuttan soyuta doğru aşamalandırılması gerektiğini önermektedir.

Edgar Dale kim?​

amerikalı eğitim teknoloğu. bireyleri hedef davranışlara eriştirerek öğrenme durumlarına ilişkin yaşantı konisi adı altında bir model geliştirmiştir. yaşantı konisinin dayandığı bilimsel ilkeler şunları içermektedir: a- iyi öğrenme ve geç unutma öğrenme işlemine katılan duyu organı ile doğru orantılıdır.

Edgar Dale nin oluşturduğu koni hangi alanı kapsar?​

Edgar Dale nin oluşturduğu koni hangi alanı kapsar?
Peki O Zaman Dale Yaşantı Konisi Nedir? 1946’da Edgar Dale, eğitimde medyanın kullanımı üzerine muhtemelen ilk kitabı yazdı. 1954 ve 1969’da revize edilen bu kitapta, “deneyim konisi” dediği şeyi sundu. Bu koni, farklı türde öğrenme deneyimleri için medyanın nasıl kullanılacağını özetleme amacı taşımaktaydı.

Dale ye göre daha kalıcı öğrenmeler nasıl gerçekleşmektedir?​

Dale Yaşantı Konisi: Koninin en altında somut deneyimler bulunur ve 11 aşamadan oluşur. Koninin üstlerine doğru deneyimler soyutlaşır. Koninin “somuttan / soyuta” süreciyle gelişiyor olması öğrenmenin somutlaştırıldıkça kalıcılık oranının artacağını ifade eder.

Dale nin deneyim piramidine göre en etkili öğrenme biçimi nedir?​

Dale’in araştırmasına göre, en tepede bulunan en az etkili yöntem, sözlü semboller aracılığıyla sunulan bilgilerden öğrenmektir. En alttaki en etkili yöntem ise uygulamalı ve amaca yönelik öğrenme deneyimlerini içerir.

Ortak yaşantı alanı ne demek?​

Ortak yaşantı alanı ne demek?
Yaşantı Alanı: İletişim sürecinde bir sözcüğün anlaşılması için kaynak ve alıcının bu sözcüğe aynı anlamı vermesi gerekir. Aynı anlamı sağlayan şey, kaynağın ve alıcının ortak yaşantı alanında gerçekleşir. İletişimde ortak yaşantı alanı içine girmeyen iletilerin algılanması zor olmaktadır.

Kubaşık öğrenme ne demek?​

Kubaşık öğrenme (işbirliğine dayalı öğrenme), öğrencilerin, sınıf ortamında küçük karma kümeler oluşturarak, ortak bir amaç doğrultusunda, akademik bir konuda birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları, genelde küme başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğrenme yaklaşımı olarak tanımlanabilir.

Dale nin yaşam Konisinde en alt basamakta hangisi bulunur?​

Dale Yaşantı Konisi: Koninin en altında somut deneyimler bulunur ve 11 aşamadan oluşur. Koninin üstlerine doğru deneyimler soyutlaşır.

Öğrenme piramidi nedir?​

Öğrenme piramidi nedir?
Öğrenme Piramidi, “Anlatım” ın bilgiyi öğrenmek ve saklamak için en etkili yöntemlerden biri olduğunu öne sürer. Anlatım, sadece arkana yaslanıp, öğretmenin ya da profesörün size kaşıkla beslenen bilgilerin dinlendiği pasif bir öğrenme şeklidir.

Öğretim materyallerinin seçiminde etkili olan faktörler nelerdir?​

İÇİNDEKİLER
- HEDEF KAZANIMLARA UYGUNLUK.
- ÖĞRETİM KONUSUNA UYGUNLUK.
- ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNE UYGUNLUK.
- ÖĞRENCİ GRUBUNUN ÖZELLİKLERİNE UYGUNLUK.
- SINIF ORTAMININ FİZİKİ ÖZELLİKLERİ
- ULAŞILABİLİR ÖĞRETİM ARAÇLARININ NİTELİĞİ
- MALİYET VE ULAŞILABİLİRLİK.
- GÖRSEL ÖZELLİKLER VE OKUNABİLİRLİK.
 
Edgard Dale'ın öğrenme yaşantıları konisini dikkate alarak bir öğretme-öğrenme etkinliğinin en temel hedefi, öğrenmenin somuttan soyuta doğru aşamalandırılmasını sağlayarak öğrencilerin kalıcı bir şekilde öğrenmelerini desteklemektir. Dale'a göre, öğrenme deneyimlerinin somuttan başlayıp soyuta doğru ilerlemesi, öğrenmenin daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar. Dolayısıyla, bir öğretme-öğrenme etkinliğinin temel hedefi, Edgard Dale'ın yaşantı konisi prensibine uygun olarak öğrenme sürecini şekillendirmek ve öğrencilerin yaşantı alanlarıyla uyumlu bir öğrenme deneyimi yaşamasını sağlamaktır.

Edgar Dale, yaşam konisi adını verdiği modelinde, öğrenme deneyimlerinin farklı türleri için medyanın nasıl kullanılacağını açıklar. Koninin en altında somut deneyimler bulunurken, koninin üstlerine doğru deneyimler soyutlaşır. Bu süreçle öğrenmenin somutlaştıkça kalıcılık oranının arttığı vurgulanır. Dolayısıyla, Dale'ın oluşturduğu yaşantı konisi, öğrenme sürecinde somut deneyimlerin sağlanmasını ve bunların soyuta doğru ilerleyerek kalıcı öğrenmeyi desteklemesini önermektedir.

Dale'in deneyim piramidine göre en etkili öğrenme biçimi uygulamalı ve amaca yönelik öğrenme deneyimlerini içeren yöntemlerdir. En az etkili yöntem ise sözlü semboller aracılığıyla sunulan bilgilerden öğrenmektir. Bu nedenle, öğrenme sürecinde etkili iletişim ve uygulamalı öğrenme deneyimlerinin öğrencilerin kalıcı öğrenmesini destekleyebileceği ve bu doğrultuda öğretme-öğrenme etkinliklerinin planlanması gerektiği önemlidir.

Özetle, Edgard Dale'ın yaşam konisi prensiplerine göre bir öğretme-öğrenme etkinliğinin en temel hedefi; öğrencilere somut deneyimler sağlayarak öğrenmeyi soyutlama sürecine taşımak ve bu şekilde öğrenmeyi kalıcı hale getirmek olmalıdır. Bu sayede öğrencilerin yaşantı alanlarıyla uyumlu ve etkili bir öğrenme deneyimi yaşamaları sağlanabilir.
 
Geri
Üst