AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

EBM Nedir Muhasebe?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

EBM Nedir Muhasebe?​

Edinme Başına Maliyet (EBM); Cost Per Action (CPA) kelimesinin kısaltmadır. Kampanyalarınızın etkili olması ve ürünlerinizi tanıtan sıkı bir çalışma için kampanyalarını yapacağınız yapıyı iyi tanımlamanız ilk etapta çok önemlidir.

Hedef edinme başına maliyet nedir?​

Hedef EBM (veya Uygulama kampanyaları için yükleme başına maliyet/uygulama içi işlem başına maliyet) Bir dönüşüm için ödemek istediğiniz ortalama tutardır. Örneğin çok düşük bir hedef belirlediğinizde, dönüşümle sonuçlanabilecek bazı tıklamaları kaçırabilir ve toplamda daha az dönüşüm elde edebilirsiniz.
Işlem başına maliyet nedir?
İşlem başına maliyet (EBM), bir reklamverenin potansiyel bir müşteriden belirli bir işlem için ödeme yapmasına olanak tanıyan bir çevrimiçi reklamcılık pazarlama stratejisidir. EBM kampanyası yapmak, yalnızca belirli bir işlem gerçekleştiğinde ödeme yapılması gerektiğinden reklamveren için nispeten düşük bir risktir.
Dönüşüm başına maliyet nedir?
Dönüşüm başına maliyet (“Maliyet / dönş.”), her bir dönüşümün ortalama maliyetini gösterir. Toplam maliyetin “Dönüşümler” sütunundaki sayıya bölünmesiyle hesaplanır. Bu hesaplama yalnızca uygun etkileşimler için geçerlidir (reklam tıklamaları veya video reklam görüntülemeleri gibi).

Hedef Roas nedir?​

Hedef ROAS, reklamlara harcadığınız her lira için elde etmek isteyeceğiniz ortalama dönüşüm değeridir (ör. gelir). Belirlediğiniz hedef ROAS’ın, elde edeceğiniz dönüşüm hacmini etkileyebileceğini unutmayın. Örneğin, çok yüksek bir hedef belirlemeniz, reklamlarınızın alabileceği trafik miktarını sınırlandırabilir.

Hedef EBM nasıl belirlenir?​

Bu şekilde hedeflediğiniz satış sayısı üzerinden ilerleyebilirsiniz. Kârlılık üzerinden düşünecek olursak ise; Kendinize, satış başına harcayabileceğiniz reklam maliyetini sormanız gerekir. Bir satış için 10 TL harcamayı göze alıyorsanız Hedef EBM’yi 10 TL olarak verebilirsiniz.
Target CPA nedir?
Hedef Edinme Başına Maliyet (Target CPA) Hedef EBM (Target CPA) tamamiyle otomatik olarak işleyen bir teklif stratejisidir ve reklam verenlerin dönüşüm (conversion) başına harcanacak maliyetini belirlemelerine olanak tanır. Yani her bir dönüşüm için harcayacağınız hedef CPA değerini yakalamaya çalışacaktır.
Roas açılımı nedir?
Return On Advertising Spend(ROAS) Nedir? ROAS reklam maliyetlerinizin getirisini gösterir. Reklam harcamalarınızla doğrudan ve sadece reklam ile ilgili maliyetlerdir. Kısaca amaç reklamlar için harcadığınız her 1TL için ne kazandığınızı görmektir.
 
Geri
Üst