AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

E-ticarette hangi sektorler gelecek vaat ediyor?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.799
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

E-ticarette hangi sektörler gelecek vaat ediyor?​

KOBİ GİRİŞİM AĞUSTOS 2021 tarihli sayıdan Uzmanlara göre yeni dönemde e-ticarette öne çıkacak sektörler ise marketler, gıda, temizlik, medikal, pet shop, çocuk giyim ve oyuncak sektörü olacak. Covid-19 ile birlikte dijitalleşme ve elektronik ticaret daha da önem kazandı.

E-ticaret neyi değiştirdi?​

E-ticaret neyi değiştirdi?
Artık daha az elemanla daha çok satış yapabilir, harcamalarınızı daha kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz. Klasik dükkanlar yakın çevreye satış yapabilir, online satış yapan bir mağaza ise dünyanın dört bir yanına ulaşabilir. Daha geniş bir hedef kitleye sahip olmak, daha çok kazanmanızı sağlar.

Neden e-ticaret yapmalıyız?​

Müşterinize sunduğu rahatlığın ve kolay erişimin yanı sıra, firmanınızın elde ettiği kâr ve geri dönüş seviyelerinin yüksekliği gibi sebepler e-ticareti ön plana çıkaran özelliklerin başlıca nedenlerinden sayılabilir. E-ticaret hacminin bu derece büyümesinden dolayı bu pazardan pay almak da önem arz ediyor.

E-ticaret Nedir 2021?​

E-ticaret Nedir 2021?
İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir.
E ticareti etkileyen faktörler nelerdir?​
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
- İyi bir kullanıcı deneyimi sunmak.
- Site tasarımınızın dikkat çekici olması
- Siteniz güven vermeli.
- Kaliteli ürün fotoğrafları ve açıklamaları
- Mobil kullanıcı deneyimini geliştirin.
- Rekabeti yakından takip etmek.
- Kaliteli bir müşteri hizmeti sunun.

Türkiye e-ticarette kaçıncı sırada?​

Türkiye e-ticarette kaçıncı sırada?
Türkiye ise, e-ticaret hacmi yüksek bu ülkelerle karşılaştırıldığında lojistik gelişmişliği bakımından 160 ülke içinde 47. sırada bulunmaktadır.

E Ticaret neden farklıdır?​

Eticaret firmaları için e-ticarette müşteri bulmak geleneksel ticaretten çok daha kolaydır, çünkü geleneksel ticarette sadece bulunulan konuma bağlı müşteriler gelirken e-ticarette uzaktan da siparişler gelmektedir. Müşteriler için önemli bir nokta da müşteri hizmetlerinin kalitesidir.

E ticaret sitesi neden önemli?​

E ticaret sitesi neden önemli?
ZAMANDA TASARRUF SAĞLANIR E-ticaret sadece tüketici için değil üretici içinde zamandan tasarruf sağlar. Elektronik ortamda gerçekleşen alışveriş genellikle daha hızlı gerçekleşir. Bu da zamanda tasarruf etmenizi sağlar. Aynı zamanda fiziksel bir dükkanda genellikle müşterilerle tek tek ilgilenmeniz gerekir.

E-ticaret kavramları nelerdir?​

Elektronik ticaret, hizmet ve ürünlerin tüketiciler ile online kanallar vasıtasıyla bir araya getirildiği ticaret türüne verilen isimdir. Geleneksel ticaret yöntemlerinin yerini alan e-ticaret; satış, ödeme, dağıtım, reklam ve iletişim gibi tüm faktörlerin internet vasıtasıyla gerçekleştirildiği bir sistemi tanımlar.

Ticaretin yüzde kaçı e-ticaret?​

Ticaretin yüzde kaçı e-ticaret?
2021 yılında ülkemizde e-ticaret hacmi %69 artarak 381,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 2 milyar 297 milyon adetten 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. E-ticaretin genel ticarete oranı 2021 yılında %17,7 olarak gerçekleşti.
E-ticaret nasıl yapılır?​
8 adımda internette satış nasıl yapılır?
- İnternette satmak istediğiniz ürünleri belirleyin.
- Satmak istediğiniz ürünler için pazar olup olmadığını kontrol edin.
- İşletme lisansı alın ve iş planı hazırlayın.
- Bir alan adı kaydettirin.
- Bir web sitesi kurun.
- Pazaryerlerinde internette satış yapmaya başlayın.

E ticarette başarı faktörleri nelerdir?​

E ticarette başarı faktörleri nelerdir?

Ihracatı etkileyen faktörler nelerdir?​

İhracat temelde iki unsurdan etkilenir: Diğer ülkelerdeki gelir düzeyi ve yerli paranın değeri. Diğer ülkelerin gelir düzeyinin artması, bu ülkelerin mal ve hizmetlere olan talebini artırır, böylece bu ülkelere daha çok ürün satma imkânı doğar, ihracat artar.
 
E-ticaretin geleceği ve öne çıkacak sektörlerle ilgili bir makaleden bahsedildiğine göre, uzmanlar tarafından belirlenen sektörler arasında marketler, gıda, temizlik, medikal, pet shop, çocuk giyim ve oyuncak sektörünün öne çıkacağı açıklanmış. Özellikle Covid-19 pandemisiyle birlikte dijitalleşme ve elektronik ticaretin daha da önem kazandığı vurgulanmış. İnsanların alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle bu sektörlerde sonraki dönemde büyümenin devam etmesi ön görülmekte.

E-ticaretin iş yapış şeklini ve ticaretin genelini nasıl değiştirdiğiyle ilgili bir başka bölümde ise şu noktalara değinilmiş:
1. Daha az elemanla daha fazla satış yapma imkanı.
2. Harcamaların daha kolay kontrol edilebilmesi.
3. Klasik dükkanlar yerel müşterilere hizmet ederken, online mağazaların dünya geneline ulaşabilmesi.
4. Daha geniş bir hedef kitlesiyle çalışmanın daha fazla kazanç sağlayabileceği vurgulanmış.

Neden e-ticaret yapmalıyız konusunda ise müşteriye sunduğu kolaylık, erişim olanakları, firma karlılığı ve geri dönüş seviyelerinin yüksekliği gibi faktörlerin e-ticaretin önemli avantajlarını oluşturduğu belirtilmiş. Bu nedenle, e-ticaret sektöründen pay almanın önemli olduğu vurgulanmış.

E-ticaretin aslında 2021'de "İnternet ticareti" olarak tanımlandığı aktarılmış. Dijital platformlar aracılığıyla mal ve hizmet alım satımının gerçekleştirildiği bu yöntemin ticaretin geleceğinde daha da öne çıkacağı öngörülmüş.

Ayrıca, e-ticaretin başarısını etkileyen faktörlerin neler olduğu da detaylı olarak ele alınmış. Kullanıcı deneyimi, site tasarımı, güvenilirlik, ürün fotoğrafları ve açıklamaları, mobil kullanıcı deneyimi, rekabet takibi ve kaliteli müşteri hizmeti gibi konular üzerinde durulmuş.

Türkiye'nin e-ticaret endeksindeki konumu hakkında da bilgi verilmiş. Lojistik gelişmişliği açısından Türkiye'nin 160 ülke içinde 47. sırada bulunduğu belirtilmiş.

Son olarak, e-ticaretin ticaretin geneline oranının %17,7 olduğu ve Türkiye'deki e-ticaret hacminin 2021 yılında %69 artarak 381,5 milyar TL'ye yükseldiği ifade edilmiş. E-ticaretin genel ticarete olan oranının arttığı ve bu alandaki büyümenin devam ettiği açıklanmış.
 
Geri
Üst