AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

E ticaretin temel modelleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

E ticaretin temel modelleri nelerdir?​

E-ticaret Modelleri Nelerdir?

Sahibinden e ticaretin hangi modelidir?​

C2C (Consumer to Consumer) modeli ticaretin tüketiciden tüketiciye gerçekleştiği bir e-ticaret modelidir. eBay.com ve tüketicilerin ikinci el ürünlerinin satışını yaptığı e-ticaret siteleri bu modele örnek olarak gösterilebilir. Türkiye’de sahibinden.com, gittigidiyor.com.
B2C nedir örnekleri?
B2C (Business to Consumer): İşletmeden tüketiciye işlem yapılan bir e-ticaret modelidir. Hepsiburada.com gibi siteler buna örnek olarak gösterilebilir. Burada son kullanıcılar sadece alıcı kısımdadır.

G2C nedir örnek?​

G2C – Government to Consumer/Citizen; Devletten halka, tüketiciye İnternet üzerinden yapılan satışlara G2C sistemi denir. G2C E-Ticaret devlet kuruluşları tarafından kullanılır. Devlet uygulamaları buna örnek olarak verilebilir. E-Devlet uygulaması birçok özelliği için de barındırsa da henüz gelişme aşamasındadır.

Popüler e ticaret iş modelleri nelerdir?​

Günümüzde Çalışan 5 E-Ticaret İş Modeli
E ticarette geçerli olan iş modelleri nelerdir?
Günümüzde Çalışan 5 E-Ticaret İş Modeli

C2G e-ticaret modeli nedir?​

C2G; Citizen to Government olarak adlandırılır. Vatandaştan devlete olarak tanımlanan bu e-ticaret modeli; vatandaşların devlete karşı olan yükümlülükleri kapsamında değerlendirilir. Örnek vermek gerekir ise; vatandaşın vergi, trafik cezası ve SGK ödemeleri C2G e-ticaret modeli kapsamındadır.

C2G e-ticaret nedir?​

B2E e-ticaret nedir?
En popüler e-ticaret yöntemi olmasından dolayı örnek olarak neredeyse tüm e-ticaret şirketleri verilebilir. B2E: Business to Employee kelimesinin kısaltılmış halidir. Türkçede bilinen tabiri ile,firmadan firma çalışanlarına özel sunulan indirimli yahut kampanyalı ürünlerin satıldığı şirket içi bir e-ticaret modelidir.
 
Geri
Üst