Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

e-Imza 2 tane olabilir mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
42.069
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

e-İmza 2 tane olabilir mi?​

Elektronik imzamı birden fazla bilgisayarda kullanabilir miyim? Kullanmakta olduğunuz Elektronik İmzanızı isteğe bağlı olarak dilediğiniz kadar bilgisayarda kullanabilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken en önemli konu her yeni bilgisayara kurulum işlemlerinin tekrarlanması olacaktır.

e-İmza muhasebeye verilir mi?​

e-İmza muhasebeye verilir mi?
Son olarak imzalayan taraf bakımından kimlik ibraz ettiği için inkar edilememe durumu doğuran e-imza, sonradan işleme dahil olanların da kanıtlanabilmesi olanağı sunar. Özellikle muhasebe işlemleri gibi resmî tüm işlemlerde e-imza kullanılması son derece güvenlidir.

Elektronik sertifika vermeye yetkili kurumlar nelerdir?​

Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları
- Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş. (
- TUBİTAK-UEKAE (Kamu Sertifikasyon Merkezi)
- TürkTrust Bilgi, İletişim ve Bilişim Güvenliği Hizmetleri A.Ş.
- EBG Bilişim Teknolojileri ve Hizmetleri A.Ş.(E-Tugra)
- Emniyet Genel Müdürlügü Sertifikasyon Merkezi (EGMSM)

Nitelikli elektronik sertifika vermeye yetkili kuruluşlar nerede duyurulur?​

Nitelikli elektronik sertifika vermeye yetkili kuruluşlar nerede duyurulur?
Güvenli Elektronik İmza ancak Nitelikli Elektronik Sertifika ile sağlanabilir. Nitelikli Elektronik Sertifika almak için başvurulabilecek yerler olan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun internet sayfasında yayımlanmaktadır.

E-imza hangi kuruma bağlı?​

Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından onaylanmış olan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar ile sunulur.

PTT hangi e-imza?​

PTT hangi e-imza?
PTT BAŞVURULARI EİMZATR Başvuru Formu yazıcıdan çıktı alınarak doldulur. En Yakın PTT Merkezine Teslim Edilir. E-imzanız PTT Kargo ile adresinize 3 İşgünü içerisinde teslim edilir.

E-imza kaybolursa ne olur?​

E-İMZA FLASH DİSKİMİ KAYBETTİM NE YAPMALIYIM
- 1- Birimlerindeki E-İMZA talep etmeye yetkili birim sorumlularına kayıp çalıntı başvurusu yaptırılmalı.
- 2- Kayıp – Çalıntı başvurusu yapan kişi bankaya ödeme yapar.
- 3- Formunu doldurup çıktısını alarak imzalayıp kurum EBYS sorumlusuna teslim eder.
 
Elonik imza kullanımıyla ilgili bilgileri içeren bu mesajı aldım. İşte detaylı yanıtlar:

1. **Elektronik imzamı birden fazla bilgisayarda kullanabilir miyim?**
Evet, elektronik imzanızı istediğiniz kadar bilgisayarda kullanabilirsiniz. Ancak her yeni bilgisayara kurulum işlemlerini tekrarlamak gerekecektir.

2. **e-İmza muhasebeye verilir mi?**
Evet, e-imza muhasebe işlemleri gibi resmi tüm işlemlerde kullanılabilecek güvenli bir elektronik imza çeşididir. Kimlik ibrazı gerektirdiği için işlemler inkar edilemez ve sonradan doğrulanabilir.

3. **Elektronik sertifika vermeye yetkili kurumlar nelerdir?**
- Elektronik Bilgi Güvenliği A.Ş.
- TÜBİTAK-UEKAE (Kamu Sertifikasyon Merkezi)
- TürkTrust Bilgi, İletişim ve Bilişim Güvenliği Hizmetleri A.Ş.
- EBG Bilişim Teknolojileri ve Hizmetleri A.Ş. (E-Tugra)
- Emniyet Genel Müdürlüğü Sertifikasyon Merkezi (EGMSM)

4. **Nitelikli elektronik sertifika vermeye yetkili kuruluşlar nerede duyurulur?**
Nitelikli elektronik sertifika almak için başvuru yapabileceğiniz kuruluşlar, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun internet sitesinde duyurulmaktadır.

5. **E-imza hangi kuruma bağlı?**
Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından onaylanmış olan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar aracılığıyla sunulmaktadır.

6. **PTT hangi e-imza?**
PTT'nin e-imza hizmeti için PTT Başvuru Formu doldurularak en yakın PTT Merkezine teslim edilmelidir. E-imza PTT Kargo ile adresinize 3 iş günü içerisinde teslim edilecektir.

7. **E-imza kaybolursa ne olur?**
Eğer e-imzanızı kaybederseniz, aşağıdaki adımları izlemeniz önerilir:
- Birimlerinizdeki E-İMZA talep etmeye yetkili birim sorumlularına kayıp çalıntı başvurusu yaptırın.
- Kayıp-Çalıntı başvurusu yapan kişi bankaya ödeme yapmalı.
- Formu doldurup çıktısını alarak imzalayıp, kurum EBYS sorumlusuna teslim edin.
 
Geri
Üst