- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.050
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
E-Arşiv hatalı olan fatura iptali nasıl yapılır?
e-Arşiv Fatura Uygulamasında düzenlendikten sonra çeşitli nedenlerle iptal edilen e-Arşiv Faturalara ait bilgiler e-Arşiv raporunun “Fatura iptal” alanına yazılır ve GİB’e gönderilir. Düzenlenen e-Arşiv Faturaların iptal edilebilmesi için muhatabına iletilmiş olması gerekir.E-Arşiv fatura iptali nasıl onaylanır?
e-Arşiv fatura kullanıcısı tarafından düzenlenmiş e-arşiv faturalar için gelen iptal talepleri için GİB platformu üzerinde “Gelen İtiraz/İptal Bildirimleri” sekmesinde onaylama veya reddetme işlemleri yapılmalıdır.Kabul edilen e-fatura iptal edilir mi?
Kabul edilen e-fatura iptal edilir mi?Mali mühürle veya e-imza ile mühürlenip karşı tarafa gönderilen e-Faturanın iptali söz konusu değildir. e-Fatura, faturayı gönderen tarafından iptal edilemez, yalnızca faturanın gönderildiği kurum tarafından, 7 gün içinde iptal edilebilir.
Süresi geçmiş e-arşiv fatura nasil iptal edilir?
Süresi geçmiş e-arşiv fatura nasil iptal edilir?e-Arşiv Faturayı düzenleyen tarafından iptal talebi oluşturma
- Sisteme giriş yaptıktan sonra “Düzenlenen Belgeler” sekmesi seçilmelidir.
- Açılan ekranda belge tarihini içerecek şekilde tarih aralıklı sorgulama yapılıp ilgili belge seçilerek “İptal Talebi Oluştur” butonu tıklanmalıdır.
Iptal süresi geçen e-arşiv fatura nasıl iptal edilir?
E-faturalar, faturayı gönderen kişi ya da kurum tarafından iptal edilemezler. E-faturaları iptal edebilmek için, faturanın gönderildiği kişi ya da kurumun e-faturayı reddetmesi gereklidir. Alıcı e-Faturayı reddettikten sonra ilgili fatura, e-Fatura İptal Portalı üzerinden kolaylıkla iptal edilebilir.Kepten iade süresi kaç gün?
Ticari senaryo ile düzenlenmiş olan e-faturaya 8 günlük süre içerisinde sistem üzerinden RED yanıtı verilerek iptal edilir. Temel senaryo ile düzenlenen faturalara sistem üzerinden RED yanıtı göndermek mümkün değildir. O nedenle 8 günlük süre içerisinde harici yollar ile (noter, KEP, vb.) itiraz etmek gerekir.KEP itiraz belge numarası nedir?
KEP itiraz belge numarası nedir?“İtiraz Belge Numarası” alanına 6102 sayılı Kanunun 18 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak KEP sistemi ile yapılan işlemler neticesinde oluşacak belgenin numarası girilmelidir.