Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Duzenleme seklindeki noter senetleri resmi belge midir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
48.559
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Düzenleme şeklindeki noter senetleri resmi belge midir?​

na noterin de katıldığı senet, resmî belge niteliğini haiz olur ve Türk Medeni Kanunu’nun 7’nci maddesi çerçevesinde aksi ispatlanıncaya kadar bu senet içeriğinin doğru olduğu kabul edilir. Bu manada, noterlerin hukukî güvenliği de sağladığı yukarıda belirtildi.

Noterlik personeli devlet memuru statüsünde midir?​

Noterler kamu hizmeti görmekle birlikte, kamu görevlisi veya serbest meslek çalışanı olarak nitelendirilemezler. Noterlerin kendine özgü bir hukuki statüleri vardır. Noterin başlıca görevi belgelere ve işlemlere resmiyet kazandırmaktır.

Resmi belgeler nelerdir?​

Resmi belgeler nelerdir?
Resmi Belge, Kamu kurum ve kuruluşlarının kendi aralarında veya gerçek ve tüzel kişilerle iletişimlerini sağlamak amacıyla oluşturdukları, gönderdikleri veya sakladıkları belirli bir standart ve içeriği olan belgelere resmi belge denilmektedir.

Noterler devlet kurumu mu?​

Noterler devlet kurumu mu?
Kuruluşu: Türkiye Noterler Birliği, Anayasa’nın 135’inci maddesine göre Noterlik Kanunu ile kurulmuş olup, kamu kurumu niteliğinde tüzel kişiliğe sahip bir meslek kuruluşudur. Bu Kanun’da gösterildiği şekilde Devletin idari ve mali denetimine tabidir. Birliğin merkezi Ankara’dadır.

Noterler hangi yıl devlet koruması altına alındı?​

Daha sonra bunun yetersiz kalması üzerine isviçre ve Avusturya Noterlik Kanunlarından yararlanılarak hazırlanan Katibi Adil Kanunu Muvakkati 1913 yılında kabul edilmiştir. Bu kanunla birlikte noterliğin ilk defa devlet himayesine mazhar olduğunu söylemek mümkündür.

Defter tasdikini kim yapar?​

***Defterler anonim ve limited şirketlerin kuruluş aşamasında, şirket merkezinin bulunduğu yer ticaret sicili memuru veya noter tarafından tasdik edilir.

Noterlerin defterini kim tasdik eder?​

Noterlerin defterini kim tasdik eder?
Söz konusu yönetmeliğin 46’ncı maddesinde, noterlerin, tutacakları defterleri kullanmaya başlamadan önce, bağlı bulundukları hakimliğe tasdik ettirecekleri hükmü yer almaktadır. Noterlerin yevmiye defterini bilgisayar aracılığı ile tutmaları halinde onayı Asliye Hukuk Hakimi’ne yaptırmaları gerekir.
 
Evet, düzenleme şeklindeki noter senetleri resmi belge niteliğini haizdir. Noterin de katıldığı söz konusu senetler, Türk Medeni Kanunu'nun 7. maddesi çerçevesinde resmi belge olarak kabul edilir ve içeriği doğru olduğu varsayılır. Dolayısıyla, noter senetleri resmi belge olarak kabul edilir ve hukuki geçerliliği bulunmaktadır. Noterin katılımıyla düzenlenen belgeler güvenilirlikleri ve resmiyetleri nedeniyle önem taşımaktadır.

Noterlik personeli devlet memuru statüsünde değildir. Noterler, kamu hizmeti görseler de kamu görevlisi veya serbest meslek çalışanı olarak nitelendirilemezler. Kendilerine özgü bir hukuki statüleri bulunan noterlerin başlıca görevi belgelere ve işlemlere resmiyet kazandırmaktır.

Resmi belgeler, kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişiler arasındaki iletişimi sağlamak amacıyla oluşturulan, gönderilen veya saklanan belgelerdir. Belirli standartlara ve içeriklere sahip olan bu belgelere resmi belge denir. Resmi belgeler, hukuki belgeler veya işlemler için önemli bir kanıt niteliği taşır.

Noterler Türkiye Noterler Birliği'nin Kanunu ile kurulan kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşudur. Devletin idari ve mali denetimine tabi olan birliğin merkezi Ankara'dadır. Dolayısıyla, noterler devlet kurumu niteliğinde olan bir meslek grubunu temsil ederler.

Noterlik, Katibi Adil Kanunu Muvakkati'nin 1913 yılında kabul edilmesiyle ilk defa devlet himayesine alındı. Bu kanunla noterlik mesleğinin yasal çerçevede düzenlenmesi sağlanmış ve devletin denetimi altına alınmıştır.

Defter tasdikini anonim ve limited şirketlerin kuruluş aşamasında şirket merkezinin bulunduğu yerdeki ticaret sicili memuru veya noter yapar. Bu tasdik işlemi, şirketin defterlerinin doğruluğunu ve resmiyetini gösterir.

Noterlerin tuttukları defterleri kullanmaya başlamadan önce bağlı bulundukları hakimliğe tasdik ettirmeleri gerekmektedir. Ayrıca noterlerin yevmiye defterini bilgisayar aracılığıyla tutmaları durumunda onayı Asliye Hukuk Hakimi'nden almalıdırlar. Bu işlemler noterlik faaliyetlerinin resmiyetini ve güvenilirliğini artırmak amacıyla önem arz etmektedir.
 
Geri
Üst