AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Duyguları Etkileme Yaklaşımı

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
İnsanları ikna eden en onemli etken fikirler değil duygulardır Gercek ikna duşuncelerle birlikte duyguları etkileyen iknadır Bu bolumde duyguları ikna yonunde etkilemek icin yapılması gerekenleri goreceksiniz
İletişimde akli olan insanlara konuştuğunuz gibi kalbi olan insanlara da konuşmaktasınız İnsanlar soylenenleri sadece akıllarıyla değil aynı zamanda kalpleriyle de değerlendirirler Oyle ki ozellikle gencler icin coğu zaman akıldan ziyade kalp hukmeder Kalpleri olumsuz etkileyen mesajlar verdiğinizde ne kadar akla uygun, inkar edilemeyecek sozler soylerseniz soyleyin hic bir etki meydana getiremezsiniz Eğer dinleyenlerin duygularını olumlu yonde etkilemeyi başarabilirseniz fikir yonunden ne kadar zayıf olursanız olun parlak bir iletişim kurabildiğinizi gorursunuz Etkili konuşma yeteneği olmayan binlerce insan aslında sırf duyguları olumlu şekilde kullanmayı başardıkları icin iletişimlerinin zirvesine cıkmışlar ve cok buyuk işlerde diğer insanları yonlendirebilmişlerdir
Duyguları sozlerimizle etkileyebildiğimiz kadar tutumlarımızla da etkileyebiliriz coğu zaman duyguları etkileyen faktorler sozler değil temel tutumlardır Eğer dinleyicilerde duygusal bir tepki ve red oluşturursanız bu sozlerinizin de reddedilmesine yol acar Eğer duygusal bir kabul ve iyi niyet oluşturabilirseniz bu zayıf olan duşuncelerinizi de guzlendirir Yaratıcının koyduğu kanun budur
Benlik Direncinin Etkisi
Tum insanlar birer “ego yani “ben taşırlar Her insanın kendi beni sahip olduğu en aziz varlıktır İnsanlar “benlerine yonelebilecek en kucuk tehdide şiddetle direnirler Bu direniş duşunsel değil duygusaldır Eğer amacınız insanları kazanmak ve duşuncelerinizi onlara aktarmak ise asla “benlerini rencide etmemelisiniz Aksi taktirde akıllarını duşuncelerinize kapatırsınız Artık etkili soz soylemenizin hicbir anlamı ve onemi kalmaz Aşağıda benlik direncini etkileyen bazı faktorler uzerinde durulmuş ve bunların nasıl kullanılacağı anlatılmıştır
Eleştirmeyin
Karşınızdaki kişinin hatasını acığa cıkarır eleştirirseniz “ego^su yaralanır Boylelikle o kişinin sizden nefret etmesine ve ya sizi dinlemekten vazgecmesine veya kendi fikrini destekleyecek deliller aramasına yol acarsınız Bu cercevede;
Bir kusuru asla şahsileştirmeyin: “Sen boyle bir hata yaptın Yanlış duşunuyorsun demeyin Gerekliyse bunun yerine “Biz şoyle şoyle hatalar yapabiliriz İnsanların bu tur hatalar yapmaları mumkundur Sahip olduğum bilgilere dayanarak duşunduğum zaman şu şekilde davranmanın hatalı olduğu sonucuna varıyorum Denebilir
Her zaman acık kapı bırakın: Muhatabınızın hatasını kabullenmesi, bir mazerete imkan tanımanız halinde daha kolay olabilir Herkes hatasına mazeret bulmak ister “İnsanların haberi olmadan onlar adına boyle kotulukleri yapanlar var Bazen insanların boyle davranmasına yol acan cok ciddi nedenler olduğunu kabul ediyorum denebilir
Hatalarınızı Kabul Edin
İnsanlar kendi eksiklerini gormeye isteksizdirler siz kendi eksiklerinizi gorurseniz onlarda kendileri hakkında bu isteği oluşturursunuz Hatalarınız reddederseniz muhataplarınızda kendilerininkileri reddederler Dahası sizin reddiniz egonuzu koruduğunuz anlamına gelir Egonuzu korumak ve yuceltmek gibi bir endişeniz varsa dinleyiciler de o egoyu ayakları altına almak isterler Bunun icin kendi egolarını yuceltmeye calışırlar Bu durumda mesajınız netliğini kaybeder Elbette dinleyiciler size ustunluk atfederlerse sizden cok fazla etkilenirler Ama insanlar gururlu insanlara ustunluk atfetmezler Kendinizi kucultmeyeceksiniz Ama “ne yazık ki cahil olduğum zaman o hatayı işledim Şimdi bir daha aynı yanlışı yapmamak icin cırpınıyorum elbette ben de sizin gibi bir insanım ve biz yanılabiliriz, ama tum gucumuzle doğruları araştırmalıyız denebilir
Tartışmadan Kacının
İnsanlarla “evethayır kilitlenmesine girdiğinizde tartışmaya başlarsınız İşin icine duygu girer ve herkes şerefini kurtarmak icin doğruluğunu ispat icin cırpınır Tam bu anda ya tartışmayı surdurmeyerek konuşmayı kesin ya da uygulanabilirse cozum tutumunu kullanın Cunku eğer amac karşıdaki insanı kazanmaksa tartışma kesinlikle her iki taraf icin de mağlubiyetle sonuclanır Eğer amac tartışılan kişinin cok kotu olması nedeniyle onun dinleyiciler nezdinde kucuk duşurulmesi ve boylece tecrit edilmesi ise karşı tarafın mantıklı cevaplar bulamamasıyla sonuclanan tartışmalar tercih edilebilir
Tartışmayı terk etme yolunu tercih ediyorsanız “Şimdi işin icine duygularımız karıştı Artık samimi olarak doğruları araştırmıyoruz Ben her zaman doğruları samimi olarak paylaşmanın yolunu arıyor ve yanlışımı ictenlikle gormek istiyorum Bu tartışmada siz veya ben susmak zorunda kalabilirim ama ikimiz de mağlup oluruz Bu konuşmaya tartışmamak şartıyla daha sonra devam edebilirim Nasıl yorumlanırsa yorumlansın şimdi bırakmak zorundayım denebilir Cozum tutumunu kullanacaksanız Şu orneğe bakınız: “Sizi anlamaya calışıyorum Benden farklı duşunuyorsunuz Mutlaka ciddi delilleriniz var Tam olarak anlayabilmem icin tekrar kendinizi daha acık ifade eder misiniz? elbette duşunceleriniz cok onemli Boyle duşunebilmek icin cok şey bilmek gerekiyor eminim bende sizinle aynı bilgileri ve tecrubeleri yaşasam bizinle aynı sonuclara ulaşabilirim Ama akıl aynı akıldır Ben bu konuda şunları biliyorum Şunlar deneyler Bunlar otoritelerin sozleri Bunlar da benim tecrubelerim Bu bildiklerim beni bu sonuca goturuyor Sizin benden daha iyi bir mantığa sahip olduğunuzdan şuphem yok Ama doğruları bulabilmek icin mantıklı olmanın yanı sıra samimiyete de ihtiyacımız var Sizin soylediklerinizle benim soylediklerimi birlikte duşunelim
Hayır DemeyinDedirtmeyin
Yanlış bir fikir, değerlendirme veya bilgi ileri sunularak size bir teklif yapıldığında asla doğrudan “hayır cevabını vermeyin Eğer kişi başkalarının duşuncesini size aktarıyorsa “hayır diyebilirsiniz Ama eğer başkalarından alıntılasa da kendisinin de kuvvetle benimsediği bir yaklaşım ise hemen hayır demeyin Bunun yerine “Sizi anlamaya calışıyorum, cok onemli bir soru soruyorsunuz, ilginc bir değerlendirme yapıyorsunuz şeklindeki yaklaşımlardan biri kullanılabilir
Siz soru sorarken, goruş bildirirken bir teklif gotururken ozellikle başlangıcta cevabının “evet olduğunu bildiklerinizi kullanmaya ozen gosterin Bunun icin insanların neye evet diyebileceğini onceden oğrenebilmek icin dikkatli olun Seri olarak alacağınız “evetlerin ardından, yeni bir teklife evet cevabı alma ihtimaliniz kuvvetlidir Orneğin “Hepiniz guzel konuşmayı ister misiniz? sorusunun cevabı evet olduğu halde aynı konuda “herhangi biriniz kotu konuşmacı olmak ister mi? sorusunun cevabı mutlaka hayırdır
Buyuklenmeyin ve Kucumsemeyin
Buyuklenme veya kucumseme kişiler arasındaki “ego dengesini olumsuz etkiler ve ego direnci oluşur dengenin her zaman korunması arada duygusal duvarların oluşmasını engeller Ancak burada bir incelik vardır Dinleyici acısından konuşmacının yuceltilmesi fikirlerin lehinedir Buyuklenme ve kucumseme dinleyici acısından konuşmacıyı kucultur; tevazu ve dinleyiciye verilen onem ve yapılan samimi ovgu de konuşmacıyı yuceltir Buyuklenme ve kucumseme temelde duygusaldır, bunlar duygusal olarak yaşanır ve dinleyici tarafından mutlaka algılanır Ancak bu psikoloji kolaylıkla konuşmalara da yansıyabilir “ Ben şimdiye kadar hic hata yapmadım, bu gune kadar bir cok başarıya imza attım, bu insanlara cok buyuk faydam dokunmuştur(buyuklenme), bir sanatcı olarak bir cok kişinin nasıl da gulunc şekilde sanatcılık oynadığını goruyorum, şu geri zekalı insanlar arasında yaşamaya calışıyorum(kucumseme) gibi ifadeler doğru da olsalar konuşmacıyı tuketirler
 
Geri
Üst