Durumsal yargi analizi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
210.520
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Durumsal yargı analizi nedir?​

Durumsal Yargı Testleri Durumsal yargı testleri, bireyin yetkinliklerini değerlendirmek amacıyla kullanılmaktadır. Bu testlerde, kişiye çeşitli iş benzeri senaryolar verilmekte ve seçeneklerde yer alan davranışların uygunluğunu değerlendirmesi istenmektedir.

Tasarıya göre değerlendirme nedir?​

1)YETİŞEK(PROGRAM) TASARISINA GÖRE YAPILAN DEĞERLENDİRME: Tasarlanmış olan programın program geliştirme ilkelerine uygun olup olmadığını belirlemeye yönelik değerlendirmelerdir.

Değerlendirme ölçütleri nedir?​

Değerlendirme ölçütleri nedir?
Değerlendirme, ölçme sonuçlarının ölçütle karşılaştırılarak nitelik hakkında karar verilmesidir. Ölçüt ise, ölçme sonuçlarının karşılaştırılarak yorumlanmasına dayanak sağlayan kurallardır.

Program değerlendirme Nedir?​

Program değerlendirme Nedir?
Program değerlendirme, uygulanmış olan programın etkililiği hakkında karar verme sürecidir. Ertürk, değerlendirmeyi yetişek geliştirmenin son ve tamamlayıcı halkası olarak eğitim hedeflerinin gerçekleştirme derecesini tayin etme süreci olarak tanımlamaktadır.

Eğitim Programını Değerlendirme Yöntemleri Nelerdir?​

Program değerlendirme süreçlerinde genellikle üç tür değerlendirmenin yapıldığı ve buna göre programla ilgili çeşitli kararların alındığı söylenebilir. Bunlar: yansıtıcı (reflective), biçimlendirici (formative) ve düzey belirleyici (summative) değerlendirmedir.

Program değerlendirmenin aşamaları nelerdir?​

Program Değerlendirme Sürecinin Temel İşlemleri
- Anlamın kesinleştirilmesi.
- Amacın belirlenmesi.
- Anahtar tarafların belirlenmesi.
- Olanakların ve engellerin belirlenmesi.
- Yanıt aranacak soruların belirlenmesi.
- Tasarının kesinleştirilmesi.
- Verilerin toplanması.
- Verilerin çözümlenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri Nelerdir?​

Değerlendirme Yöntemleri Nelerdir?
sıklıklarına göre kullandıkları ölçme-değerlendirme teknikleri ortalamalarına göre sırasıyla; sözlü, performans ödevi, gözlem, drama, proje ödevi, çoktan seçmeli soru-kısa cevaplı maddeler, öz değerlendirme, açık uçlu soru, tartışma, görüşme, portfolyo, kavram haritası, deney, rubrik, grup değerlendirme, poster, akran …

Program değerlendirmenin temel işlevi nedir?​

Program değerlendirmenin temel işlevi nedir?
Program değerlendirmeye ilişkin tanımlar, açıklamalar ve tartışmalardan program değerlendirmenin temel amacının, eğitim programlarının etkililiği hakkında yargıda bulunmak ve programdaki aksaklıkların, programın hangi öğe ya da öğelerinden kaynaklandığını belirleyerek gerekli düzeltmelerin yapılmasına olanak sağlamak[1 …

Program değerlendirmenin temel işlevleri nelerdir?​

 
Durumsal yargı analizi, bir bireyin belirli durumlarda nasıl davranması gerektiğini değerlendirmeyi amaçlayan bir test türüdür. Bu testler genellikle iş benzeri senaryolar üzerinden yapılır ve kişiden verilen durumlara uygun davranışları seçmesi istenir. Bu sayede bireyin kavrama, mantık yürütme ve problem çözme becerileri değerlendirilebilir.

Tasarıya göre değerlendirme, belirli bir programın tasarımının ne kadar uygun ve etkili olduğunu belirlemeye yönelik yapılan değerlendirmelerdir. Programın hedeflediği amaçlara ne derece uygun olduğu ve geliştirme ilkelerine ne kadar sadık kaldığı gibi konular bu değerlendirme sürecinde incelenir.

Değerlendirme ölçütleri ise, ölçme sonuçlarının değerlendirilmesinde kullanılan kurallar ve standartlardır. Bu ölçütler, ölçme sonuçlarının neye göre yorumlanacağını belirler ve nitelik hakkında karar verilmesine yardımcı olur.

Program değerlendirme ise, bir programın etkililiği hakkında karar verme sürecidir. Yapılan değerlendirme sonucunda programa ilişkin güçlü ve zayıf yönler belirlenir, programın hedeflerine ne kadar uygun olduğu analiz edilir ve gerektiğinde düzeltme veya iyileştirme önerileri sunulur.

Program değerlendirmenin temel işlevleri arasında; eğitim programlarının etkililiği hakkında değerlendirme yapmak, programdaki aksaklıkları ve sorunları belirlemek, gerektiğinde düzeltme ve iyileştirme önerileri sunmak gibi konular bulunmaktadır. Bu sayede eğitim programları daha etkili hale getirilebilir ve hedeflenen sonuçlara daha kolay ulaşılabilir.
 
Geri
Üst