AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Durumsal ogrenme modeli nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.632
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Durumsal öğrenme modeli nedir?​

Bu modele göre öğrenme, beyinde gerçekleşir ve gözlenebilen davranışlardan anlaşılır. Öğrenme için dış koşulların (pekiştirme, bitişiklik, tekrar vb.) düzenlenmesinin dışında iç faktörler de önemlidir. Öğretme kısa ve uzun süreli öğretme evrelerine göre düzenlenir.

Gagneye göre nasıl?​

Gagne’ye göre Öğretim Etkinlikleri Modelinde öğrenme dışsal ve içsel faktörlerin etkileşimi ile gerçekleşir. Öğrenme gözlenebilen davranışlardan anlaşılır ve beyinde gerçekleşir varsayımını savunur. Öğrenme için dış şartlar kadar iç şartlarında etkili oluğunu savunur.
Öğrenme etkinliği ne demektir?​
Öğrenme Etkinlikleri bir dizi konuda gerçekleştirilen kısa ve yoğun çevrimiçi etkinliklerdir. Konular, özellikle pedagojik alanlarla ilgilidir ve öğretmenler arasında gerçekleştirilen aktif çalışmaları ve fikir tartışmalarını içerir.

Durumsal öğrenme nedir?​

Durumsal öğrenme nedir?
Durumlu öğrenme; bir bağlam içinde bilgi, beceri ve tutumların öğrenilmesidir. Bu bağlam gerçek ya da sanal ortamlar olabilir. Temel eğitimde eksikliği en fazla hissedilen gerçek dünya bağlamı, öğrencilerin soyut bilgileri somut ortamlarda kullanabilmelerine olanak sağlar.

Bireysel durumsal öğrenme nedir?​

Bireysel durumsal öğrenme nedir?
Yani öğretmenin nasıl öğretmesi gerektiğinden çok, öğrencinin nasıl öğrendiğini anlayıp, bireyi önceler. Birey farklı durumlarla karşılaştığında, durumun özelliğine bağlı olarak bilgilerini kullanılabilmelidir. Durumlu öğrenme, öğrencileri öğrenme sürecinin merkezinde tutan bir kuramdır.

Durumlu biliş nedir?​

Öğrenmede kullanılan durumlar ve etkinlikler öğrenmenin ve bilişin bütünleştiricileridir. Durumlu biliş kavramı, öğrenmenin bir danışman ya da deneyimli bir öğrencinin danışmanlığında, bilişsel çıraklık yoluyla ve gerçek işlerin tamamlanması şeklinde olması gerektiğini önermektedir.

Durumlu öğrenme kuramı nedir?​

Durumlu öğrenme; gerçekçi ve günlük yaşamı yansıtan zengin bağlamlar içerisinde bilişsel çıraklık yoluyla, bilginin kendi özgünlüğü içerisinde içselleştirerek yapılandırmasına önem veren bir öğrenme yaklaşımıdır. Öğrenmeler; kullanıldığı kültürden (sosyal yapıdan), etkinlikten ve bağlamdan etkilenir.
 
Durumsal öğrenme modeli, öğrenmeyi beyinde gerçekleşen içsel süreçlerle açıklar ve bu süreçlerin gözlenebilir davranışlar aracılığıyla anlaşılmasını vurgular. Dış koşulların yanı sıra iç faktörlerin de önemli olduğunu belirtir. Öğretme süreci kısa ve uzun süreli evreler dahilinde düzenlenir. Bu model, öğrenmenin sadece dış etkenlerle değil aynı zamanda bireyin içsel durumu ve süreçleriyle de ilişkili olduğunu göz önünde bulundurur.

Gagne'e göre Öğretim Etkinlikleri Modeli, öğrenmenin dışsal ve içsel faktörlerin etkileşimi sonucunda gerçekleştiğini savunur. Öğrenme beyinde gerçekleşir ve gözlenebilir davranışlar aracılığıyla anlaşılır. Bu model, öğrenme sürecinde dış şartlar kadar içsel şartların da etkili olduğunu vurgular.

Öğrenme etkinliği, belirli konular üzerinde gerçekleştirilen kısa ve yoğun çevrimiçi etkinliklerdir. Özellikle pedagojik alanlarla ilgili konuları içerir ve öğretmenler arasında yapılan aktif çalışmalar ile fikir tartışmalarını kapsar.

Durumsal öğrenme, bilgi, beceri ve tutumların bir bağlam içinde öğrenilmesini ifade eder. Bu bağlam gerçek veya sanal olabilir. Gerçek dünya bağlamı, özellikle temel eğitimde önemli bir rol oynar ve öğrencilere soyut bilgileri somut ortamlarda kullanma fırsatı sunar.

Bireysel durumsal öğrenme, bireyin nasıl öğrendiğine odaklanır ve öğretmenin nasıl öğretmesi gerektiğinden ziyade bireyin öğrenme sürecinde nasıl etkileşimde bulunabileceğini inceler. Öğrencilerin farklı durumlara uygun bir şekilde bilgilerini kullanabilme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar.

Durumlu biliş kavramı, öğrenmenin danışmanlık altında, bilişsel çıraklık yoluyla ve gerçek işlerin tamamlanması suretiyle gerçekleşmesi gerektiğini vurgular. Öğrenme sürecinde kullanılan durumlar ve etkinlikler, bilişi destekleyici unsurlardır.

Durumlu öğrenme kuramı, bilişsel çıraklık ve zengin bağlamlar üzerinden bilginin yapılandırılmasına odaklanır. Öğrenmenin kültürden, etkinlikten ve bağlamdan etkilendiğini vurgular ve öğrencilerin gerçek hayata ilişkin deneyimlerle öğrenmelerini destekler.
 
Geri
Üst